Gå til innhold

Trenger tips til "stealthing" av dvd og cd rom


Anbefalte innlegg

Jeg har en svart Lian Li PC75.. Bilde kan du se her

Jeg har tenkt å kjøpe meg en DVD spiller og en CD-brenner, jeg vil gjerne kjøpe de aller beste på markedet. Men som de fleste vet så kommer det aller meste i en fæl og ganske ufyselig beige farge... og noen også sort (gjerne feil nyanse, ofte mer grå).

 

Jeg lurer på om noen her har noen tips til enkle måter å få det til å se ok ut.. jeg vet det går at å stealthe de ved å lime dekslene til kabinettet på tray'et til dvd rom'en f.eks.. men er kanskje ute etter en litt annen løsning.. (en annen ting hvordan åpner man en stealtha cd-spiller om man er i dos;))

 

Noen som har prøvd å spray lakkere dekslene? Ser dette ok ut?

 

Forslag mottas med takk..

 

 

Redigert: Ikke helt var i trøya på BBcode enda :wink:

 

_________________

 

AMD XP 1800+

MSI K7T Turbo2

512mb SDRAM

Asus GeForce Ti4400

Creative Sound Blaster PCI512

Lian Li PC 75

2 HD's (60gb sammenlagt)

 

[ Denne Melding var redigert av: Blodhemn på 2002-10-17 02:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lakk funker jo det, men er både tidkrevende og dyrt. i tillegg ødelegger du garantien.

Og hvis "umulig" mekanisk åpning av en stealth CD-rom var ankepunktet, så kan du se bort fra det også. Når du limer dekselet på med dobbeltsidig tape, så legger du på noen strimmler der hvor eject knappen er. Et lett trykk på nederste del av dekselet, og skuffen kommer ut. Jeg synes faktisk det er enklere og åpne CDrommen etter jeg stealtha den!

 

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=53824&forum=15

Der finner du en link til en guide. Men les gjerne hva jeg skriver i samme tråden.

Lenke til kommentar

Kjekt.. tror kanskje jeg prøver det da..

Hvor godt ville dekslet sitte med dobbelt sidig teip?

 

Mulig den teipen jeg har er litt dårlig, prøvde å feste pc-speaker med dobbeltsidig teip et sted på kabinettet og den faller bare av :/ Men så er den bittelitt tung også

 

Ser ikke bort i fra at jeg kunne brukt epoxy e.l

 

Men takk for svar :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 10:18, skrev Croyfer:

kjøp plxtor sin plexwriter i sort utførelse. den er faktisk sort, og ikke grå og ekkel! jeg har chieftec dragon (sort) og brennern er like svart som kabinettet.... :-Þ


 

Jeg har sett litt på den, men den beste brenneren derfra har en stygg PlexWriter logo på tray'et... Blir nok den brenneren, skal se hvordan det blir seende ut... men da blir problemet igjen at drives ikke matcher (om jeg skulle finne på å "male" den andre)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 10:18, skrev Croyfer:

kjøp plxtor sin plexwriter i sort utførelse. den er faktisk sort, og ikke grå og ekkel! jeg har chieftec dragon (sort) og brennern er like svart som kabinettet.... :-Þ


 

[kverulere]

 

chieftec sort er jo ikke sort da... heller koksgrå :razz:

 

[/kverulere]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 04:05, skrev Blodhemn:

Kjekt.. tror kanskje jeg prøver det da..

Hvor godt ville dekslet sitte med dobbelt sidig teip?


 

Veldig godt. Mitt deksel er limt på skuffen med to små biter på ca 1X1 cm. http://www.bit-tech.net/images/article/85/14.jpg Som du sikkert ser på bildet må du bruke den myke utgaven av dobbeltsidig tape. Den er elastisk. Epoxy eller annet lim kan du ikke bruke, da vil ikke kunne åpne skuffen! Jeg brukte tape som er beregnet for utendørs bruk, den er sikkert hakket vassere en innendørstypen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...