Gå til innhold

Dedicated server i LAN-spill...

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noe poeng for meg å bruke dedicated server når jeg spiller spill på nettverket hjemme, som består av 3 PCer. Vi spiller Battlefield, UT2003 og CS.

Min maskin er en P42.7ghz, 512RAM og GF4Ti4200. Ellers har jeg en bærbar (ikke blant de tre) som har: P3 750mhz og 512RAM, ATI Rage grafikk.

Spørsmålet er hvilken av maskinene som bør hoste spillet? Jeg spiller jo på P4en nevnt over, og bærbare blir ikke spilt på. Så spørsmålet er: blir det best å hoste spillet på den raske P4en som blir spilt på eller på bærbaren som dedicated server?

Ble elendig forklart dette her, jeg er så forbanna trøtt, men håper dere skjønte hva jeg mente.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv det, i spill som f.eks CS, som ikke krever særlig av nuere maskiner, kan jeg ikke tenke meg at det er nødvendig m en egen dedikert server for tre-fire stykker. Men i UT (jeg antar at vi snakker om UT2003?), som raskt vil kreve litt mer av kapasiteten på maskinen din, tror jeg nok at du uansett vil tjene på å kjøre en dedikert server. Dessuten er det jo ganske kult å h en egen, dedikert spillserver. For så få mennesker behøver ikke maskinen være veldig ny eller fancy heller..

Lenke til kommentar

Men da har jeg et par spm: Trenger det være noe bra cpu, ram og skjermkort på den ded.serveren? Og kan man sette opp ded.server til alle multiplayer spill, eller er det bare noen spill som har et eget "program" for å kjøre ded.server?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...