orginal Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Er NorthQ 500W bra? Tenker da på om den er: -stillegående? -stabil? -leverer det den skal (ikke en brøkdel av oppgitte W, som QTec)? -driver den en 3000+ OC, X850XTPE OC, 2x 512 mb ram, 3 hdd, 2 DVD-rom, TV-kort, 4-5 stillegående vifter? -NorthQ et kvalitetsmerke? Mvh Kjor1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei! Jeg vet at en del har hatt problemer med utgavene på 400W og 500W fra NorthQ. Problemet er at strømforsyningene ikke har vært stabile nok, og da var det ikke snakk om overklokking en gang. Sats heller på gode strømforsyninger fra Hiper, Mist, Seasonic eller Forton/Source. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Hmm, har nemlig bestilt en sådan. Det er vel ikke 'farlig' (altså f.eks harddisker kan ryke etc.) å bruke/prøve en ustabil strømforsyinng? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hmm, har nemlig bestilt en sådan. Det er vel ikke 'farlig' (altså f.eks harddisker kan ryke etc.) å bruke/prøve en ustabil strømforsyinng? 6488814[/snapback] Siden den ikke er stabil antar jeg at spenningen faller under last, så det er ikke så veldig skadelig, men om spenningen blir høyere så kan det være skadelig. Det er nok bare det at pcen kan bli veldig ustabil med masse BSOD og sånt. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hadde en NortQ 400w... Funka greit den, stabil (ihvertfall i forhold til den Chieftec driten jeg hadde før) Men nøkkelordet her er HADDE. Brukte den i halvtår, før jeg tok med maskinen på reise til TG, og da kutta den. Tåler visst veldig lite fysisk. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Leste et par tester av denne PSU'en, og der var det nevnt en plass at feil (som suselyder og noe ustabilitet) var fiksa på den nye versjonene som ble testa. Begge testene endte med skryt og anbefalinger... Mulig at erfaringer dere har med NorthQ kun gjelder for gamle utgaver? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har brukt NorthQ 4001EX ganske lenge nå, og kan ikke melde fra om noe problemer. For mitt bruk fungerer den helt fint. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Er det mulig å styre hastigheten på vifta i denne strømforsyninga? Sette den på 5V eller noe? Synes ikke den er spesietl stille akkurat... Lenke til kommentar
orginal Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Ladiiiees? Er det noe serlig å kople denne vifta til å gå på 5V? Om det i det hele tatt er mulig... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Er NorthQ 500W bra? Nei , det er ikke en bra PSU . Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jeg har vært borti en del tilfeller i denne kategorien nylig (Maskinen fungerer ikke ) der denne og andre modeller fra NorthQ har vært problemet. De fleste har vært nykjøpte, og problemet forsvant ved bytting av strømforsyning i en del tilfeller. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Er det mulig å styre hastigheten på vifta i denne strømforsyninga? Sette den på 5V eller noe? Synes ikke den er spesietl stille akkurat... 6526152[/snapback] Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Viften går ikke på 12V for ingenting, men for å sikre nok luftstrøm gjennom strømforsyningen slik at den ikke overopphetes. Å kople den til 5V vil gi deg under 25% av effekten som når den er koplet på 12V, og jeg vil dermed tro at det ikke vil fungere tilfredstillende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå