wawa Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Ja dette er neppe helt riktig kategori, men altsaa: Hva er egentlig den saakalte minstepensjonen i Norge )sorry en del tegn funker ikke helt paa denne maskinen inkludert spmtegn) Hvor mye faar man Hvem faar dette Dersom man aldri har skattet til Norge, faar man likevel minstepensjon dersom man moeter opp i Norge som gamling Hvor gammel maa man vaere foer man faar minstepensjon Er man noedt til aa BO I NORGE mens man bruker pensjonen sin Ja, sorry at det er saa krunglete skrevet, sorry sorry Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Tok meg ca 3 sekunder å søke opp denne lenken via Google: http://www.trygdeetaten.no/default.asp?str...h=minstepensjon Siden du tydeligvis er for lat til å gjøre et slikt søk sjøl, har du noen detaljer her. Men neste gang får du bruke Google Grunnsatsen er kr 62 892 pr år, kr 5 241 pr måned. Er man gift/samboer får man 85% av dette. Hvem kan få: Minstepensjon utbetales uavhengig av tidligere inntekt til pensjonsmottakere som ikke har opptjent tilleggspensjon eller som har opptjent tilleggspensjon som er lavere enn særtillegget. Minstepensjon er ingen egen pensjonsytelse, men en garantert minste pensjon til pensjonister som kan motta enten alderspensjon, gjenlevendepensjon eller uførepensjon. Lenke til kommentar
wawa Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Vet du om man må bo i Norge mens man bruker minstepensjonen? Vet du om man kan bruke pensjonen i utlandet? Vet du om man får minstepensjon selv om man kun har bodd i Norge de første 20 årene av sitt liv (norsk statsborger)? Edit: Bare i tilfelle du vet altså, så jeg slipper å lese 300 sider. Endret 16. juli 2006 av wawa Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Sorry - regler for minstepensjon er virkelig ikke noe jeg verken vet noe særlig om, eller interesserer meg særlig for Men så vidt jeg har fått med meg gjelder det samme for pensjon som andre former for utbetalinger, du kan være bosatt innenfor EØS området og fremdeles få utbetalinger. Ellers får du nok høre med noen som vet mer, eller lese på sidene jeg viste deg tidligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå