edds Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei folkens! Kom akkurat til Faren min, som trengte litt hjelp med tastatur. Det fungerte ikke i det hele tatt, så vi kjøpte et nytt. Dette fungerer heller ikke, og etter mye testing har vi funnet ut at feilen ligger i USB-Inntakene - ingen av de virker på hverken mus, tastatur eller printer. Siden det er lite sannsynlig at alle er fysisk defekte, tenker jeg at det kanskje kan ha noe med innstillinger å gjøre. Har noen her peiling på hva det kan være? Fryktelig frustrerende, skulle så gjerne spilt "The Ship"! Setter pris på alle svar, Edds Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 os og med hvilke service packs? er det xp pass på at sp1/2 er inne og pass på at usbdriverene er inne om det ikke er xp med sp 1/2 (chipsetdrivere til hovedkort) kan også si hva slags hovedkort det er, evt om det er pci usbkort og hva slags Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 os og med hvilke service packs? er det xp pass på at sp1/2 er inne og pass på at usbdriverene er inne om det ikke er xp med sp 1/2 (chipsetdrivere til hovedkort) kan også si hva slags hovedkort det er, evt om det er pci usbkort og hva slags 6485828[/snapback] hallo folkens. dere må antagligvis gå inn i bios og enable usb devices der Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 hallo folkens. dere må antagligvis gå inn i bios og enable usb devices der 6486046[/snapback] Snakker du om enable legacy support for USB? For det er den eneste optionen jeg har så vidt jeg kan se, og den er enabled. Jeg har nemlig samme problemet, har forsøkt formatering og reinstallering uten hell. Også forsøkt å reinstallering av chipsetdrivere...sendte maskinen inn til rep. De sjekket med en usb2.0 minnepinne og fant ingen problemer. Fikk maskinen tilbake, alt funket fint en stund, så var jeg tilbake til det samme problemet.. (Ikke meninga å stjele tråden edds1 Lenke til kommentar
edds Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Neinei, overhode ikke, bare bra at du deler liknende erfaringer. Bruker forresten Windows XP SP2 så vidt jeg vet. Hovedkort er jeg usikker på, men regner med at det er et PCI-kort. Takker for alle svar, skal gå og tukle litt i bios nå Lenke til kommentar
edds Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Da var kilden til problemet funnet: USB Legacy- greia er disabled. Men av en eller annen grunn kommer jeg meg ikke inn i BIOS. Hva er de vanligste knappene for "Enter BIOS"? Har prøvd DEL, F1 osv. Den starter så sykt fort, så jeg rekker nesten ikke trykke! EDIT: Jeg må være det dummeste som står og går på to ben. Tastaturet funker jo ikke - kanskje ikke så rart at jeg ikke kommer inn i BIOS? Noen som vet hvordan jeg kan komme meg dit, uten å bruke tastatur? Endret 13. juli 2006 av edds Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 uten tastatur?... du må ha tastatur. Er det ikke en vanlig PS/2 (rund)kontakt på pc'n så du kan bruke et gammelt tastatur? Burde stå hvilken knap du skal trykke. F1, F2, Delete.. Lenke til kommentar
edds Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Har desverre ingen gamle tastaturer, og heller ingen sånn PS/2-adapter greie(rund,rosa). Dette var sykt irriterende! Men takk for at dere er så hjelpsomme. Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 trykk del for og komme inn i bios. for og få til det må du bruke ett tastatur med ps2 kontak(den runde)... du får eventuelt låne ett Lenke til kommentar
edds Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Får skaffe ett i morgen. Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå