Probeus Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) hei jeg holder på å lage en CMS, og har støtt på ett problem. Jeg skal redigere en nyhet. jeg har satt opp en form der du kan gjøre det og skal til å oppdatere databasen. jeg får ingen feilmelding, men fremdeles så er ikke databasen oppdatert. her er koden jeg bruker for å oppdatere databasen. $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); Hva er galt? Endret 13. juli 2006 av flexitid Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); 6485218[/snapback] For det første, så sier du ikke noe om hvordan dette oppfører seg. Får du en feilmelding, og i så fall hvilken? Uansett: Echo/Print (eller hva det nå heter i PHP) kan være til hjelp her for å få se hvordan spørringen til slutt blir seende ut, slik at du kan luke bort evt feil i spørringen din. Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); 6485218[/snapback] For det første, så sier du ikke noe om hvordan dette oppfører seg. Får du en feilmelding, og i så fall hvilken? Uansett: Echo/Print (eller hva det nå heter i PHP) kan være til hjelp her for å få se hvordan spørringen til slutt blir seende ut, slik at du kan luke bort evt feil i spørringen din. 6486185[/snapback] jeg får ingen feilmelding, men når jeg bruker print (print $query;) som du sa, så kommer det ingenting. Endret 13. juli 2006 av flexitid Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg fant det ut nå var en kommafeil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå