Gå til innhold

Ny forum-layout


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes kanskje det var litt kjedelig design om det i det hele tatt var noe design der.. Jaja det er bare min mening kanskje mange som liker det nye designet. Men hvis jeg fikk velge ville jeg nok valgt dette... Men som sagt så er dette min mening og jeg skal ikke blande meg oppi hva andre synes... :smile:..

 

Takk for meg :smile:

Lenke til kommentar

- svar og endre linkene blir ikke plassert symmetrisk

- topics/overskriftene under kategoriene i venstre ramme bør ikke blir for lange. f.eks. hvis de er over en viss lengde (f.eks 30 tegn) kuttes de ned. Evt. at linken fortsetter på neste linje (slik som i delphi)

- en liten avatar ved siden av nick hadde vært stilig :smile:

- når man velger kategori og trykker gå så bør øverste innlegg komme automatisk i meldingsramma

 

ellers: bruk stylesheets og å få det hele til å se litt stiligere ut

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene!

 

Vi har ikke jobbet spesielt med designet enda. Skal ikke legge skjul på at jeg ikke kan design, og har derfor ikke gjort noe som helst forsøk på å få ting til å se kult ut (per idag brukes ikke et eneste bilde/ikon for å "pynte opp")...

Tenkte jeg skulle få noen som kan mer om design til å se nærmere på dette, når vi har noen tilbakemeldinger å gå etter.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er ment som et helt nytt forum, mer som et suplement til blant annet de som var tilhenger av Delphi varianten. Men jeg er enig med dere i at forumet ser bedre ut slik som det er i dag. Det er jo tross alt omtrent slik folk stort sett er vant med å se forums, så det er lett å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

frames er bra (slipper å gå tilbake hele tiden)

designed er greit....*MEN*:

 

1: når jeg logger inn forsvinner valgene under kategori og varighet på venstresiden :sad: det er jo kjipt

 

2: hvorfor ikke mer en 14 dager tilbake??

 

3: det virker litt sporadisk hva som er ekspandert av kategorier og underkategorier... bortsett fra den man sist har klikket på. det hadde vært fint om de andre kollapser for når man velger 14 dager tilbake og fler enn den man klikker på ekspanderer blir skrollvinduet *veldiiiig* langt

 

bortsett fra disse funksjonelle bugs er jeg fornøyd :grin:

Lenke til kommentar
Xell skrev (2001-12-11 13:58):

frames er bra (slipper å gå tilbake hele tiden)

designed er greit....*MEN*:

 

1: når jeg logger inn forsvinner valgene under kategori og varighet på venstresiden :sad:   det er jo kjipt

 

Man må velge ønskede kategorier under profil-innstillingene. Ser at dette ikke er noen heldig måte å gjøre det på. Skal endre på dette slik at samtlige kategorier er default.

 

2: hvorfor ikke mer en 14 dager tilbake??

 

Denne varianten av forumet er for avanserte brukere, og er ikke spesielt nyttig om man ikke leser forumet ofte. I praksis har man derfor ikke bruk for mer enn 14 dager tilbake. Til det kan man bruke søkefunksjonen fra menyen.

 

3: det virker litt sporadisk hva som er ekspandert av kategorier og underkategorier... bortsett fra den man sist har klikket på. det hadde vært fint om de andre kollapser for når man velger 14 dager tilbake og fler enn den man klikker på ekspanderer blir skrollvinduet *veldiiiig* langt

 

Per idag er det gjort enkelt: De 50 første trådene under valgt kategori/underkategori vises.

 

bortsett fra disse funksjonelle bugs er jeg fornøyd :grin:

 

Dette er åpenbart en vanesak. Ser nå at veldig mange begynner å bli vant med forumet vi bruker per idag. For min del går surfingen betraktelig raskere, og alt er langt mer oversiktlig.

 

To andre viktige ting er at man kan klikke "X" for å markere samtlige tråder i underkategorien som lest, og at tråder man selv har sendt melding i markeres med "*" i meny-margen.

 

Mvh,

Amund

 

[ endret av amund den 2001-12-11 20:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


amund skrev (2001-12-11 20:42):

Quote:


2: hvorfor ikke mer en 14 dager tilbake??


 

Denne varianten av forumet er for avanserte brukere, og er ikke spesielt nyttig om man ikke leser forumet ofte. I praksis har man derfor ikke bruk for mer enn 14 dager tilbake. Til det kan man bruke søkefunksjonen fra menyen.

 

dette høres logisk ut

 

Quote:


Quote:


3: det virker litt sporadisk hva som er ekspandert av kategorier og underkategorier... bortsett fra den man sist har klikket på. det hadde vært fint om de andre kollapser for når man velger 14 dager tilbake og fler enn den man klikker på ekspanderer blir skrollvinduet *veldiiiig* langt


 

Per idag er det gjort enkelt: De 50 første trådene under valgt kategori/underkategori vises.

 

 

igjenn logisk :smile:

 

Quote:



To andre viktige ting er at man kan klikke "X" for å markere samtlige tråder i underkategorien som lest, og at tråder man selv har sendt melding i markeres med "*" i meny-margen.


 

2 glimmrende elementer... disse likte jeg

 

hva med å legge til en "siste meldinger" link på menyen... savner å kunne få opp se siste meldingene fra alle kategorier... det tar tid å bla gjennom alle kategoriene på venstresida.

Lenke til kommentar

Quote:


Xell skrev (2001-12-12 08:53):

hva med å legge til en "siste meldinger" link på menyen... savner å kunne få opp se siste meldingene fra alle kategorier... det tar tid å bla gjennom alle kategoriene på venstresida.


 

A'la den som heter "siste meldinger" på forum.hardware.no?

I tilfelle er ikke det noe problem å lage. Poenget uansett med menyen i det nye er at det kun er uleste meldinger som vises, og de nyeste vises først. Imidlertid får man ikke noen rask oversikt over hvilke meldinger som er postet den siste timen - det hadde kanskje vært kjekt...

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Quote:


amund skrev (2001-12-12 14:54):


A'la den som heter "siste meldinger" på forum.hardware.no?

I tilfelle er ikke det noe problem å lage. Poenget uansett med menyen i det nye er at det kun er uleste meldinger som vises, og de nyeste vises først. Imidlertid får man ikke noen rask oversikt over hvilke meldinger som er postet den siste timen - det hadde kanskje vært kjekt...


Mvh,

Amund


 

jup, det var noe i den duren jeg tenkte. menyen er genial i den form at den kan vise bare uleste meldinger, men når jeg vil sjekke hva som har kommet på forumet siden sist jeg var her (gjerne 1-2 timer tilbake) må jeg først sjekke Hardware, så Overklokking, så Spill osv. Det hadde vært veldig kjekt å ha en link oppe ved "søk" som hentet opp siste meldinge og listet dem i det store vinduet. Jeg brukte denne funksjonen på det gamle forumet hele tiden :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-11 13:41, Anders Leipsland skrev:

Hvorfor kan man ikke se HW.no forumet gjennom kildekode.com lengre? :sad:




 

Den URLen funkar fint for meg. Husk at Kildekode.com har skifta navn til Sourcecode.no (og, vi har dessverre ikkje offisielt lansert enno). URLen til forumet vårt blir derfor egentlig http://forum.sourcecode.no/index.php?viewcat=1. Her ser vi at designet ikkje funke heilt som det skal, kanskje ein jobb for deg, Amund? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...