lingebre Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Min Yamaha 55 1985mod tenner på ene pluggen ikke den andre... Så jeg får ikke start. Har skiftet plugger, sjekket at det bare er gnist på den ene. Er det noen som har noen tips til hva som kan være galt?? Tenker Coilen selv.. Men jeg er ikke mekaniker.. Please hjelp meg, det er meldt konge vær i helga! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 kan være allt i hele tennings anlegget fra pluggen osv...før du skaffer ny coil prøv og bytt plugg hetta,plugg ledninga og sjekk at du har god kontakt Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Sjeldent det er coilen. men det kan du bare kryssjekke. Min erfarig så er det CDI boksenpå neldre 55. Men før jeg ville gått på den så ville jeg sjekka kontaktene inne i den avlange kobbligsboksen på styrbordside av motoren hvo ledningene er sammenkoblet fra stator og tennspoler, har vert borti at det har vært dårlig kontakt her i følge av drukkning osv. Dette er svært vanskelig å gi svar på uten å måle diverse spenninger med peakvoltmeter. Prøv først å se i den avlange boksen. Kryssjekk coilene. Lenke til kommentar
lingebre Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Takker så masse, nå har jeg litt å prøve før jeg gir opp. Har sjekket at det er kontakt i den avlange boksen. CDI boksen hva er det?? hehe, er kanskje ikke så inn i motor. Når jeg kryss sjekker coil, så bare kobler jeg om de to? Levi Endret 14. juli 2006 av lingebre Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 CDI er selve tenningstyringen er en svartboks på utsiden av blokka. Kryss sjekking av coil snu om de to små ledningene som kommer i fra cdi boksen. Lykke til. Lenke til kommentar
lingebre Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har målt spenningen i Coilene... dem hadde lik ohm både ut og inn.. Også har jeg opptaget at det er kommet litt grums rust/gråfarget på pluggen.... Er motoren skjært?? Vil jo at den skal starte. Hvis det kommer vann inn i motoren, hvor kan det komme fra? Forgasser?? Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Her er det tre-fire mulige feil. Mest vanlige nedre simmerig på veivaksel. nederste plugg da er det ofte vann på. Toppakning er kan også en synder her, enkelt å måle seg frem med med kompresjonstest. Så kan det være feil på sidedekslene på ekshaustsiden på motoren, Så til slutt rett å slett tæring blokk, ja da er det Game Over. Gnisten på pluggen blir borte når det kommer vann på det for da kortslutter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå