Gå til innhold

Bare gnist på ene pluggen.. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Min Yamaha 55 1985mod tenner på ene pluggen ikke den andre... Så jeg får ikke start. Har skiftet plugger, sjekket at det bare er gnist på den ene. Er det noen som har noen tips til hva som kan være galt?? Tenker Coilen selv.. Men jeg er ikke mekaniker..

Please hjelp meg, det er meldt konge vær i helga!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjeldent det er coilen. men det kan du bare kryssjekke. Min erfarig så er det CDI boksenpå neldre 55.

Men før jeg ville gått på den så ville jeg sjekka kontaktene inne i den avlange kobbligsboksen på styrbordside av motoren hvo ledningene er sammenkoblet fra stator og tennspoler, har vert borti at det har vært dårlig kontakt her i følge av drukkning osv.

Dette er svært vanskelig å gi svar på uten å måle diverse spenninger med peakvoltmeter.

Prøv først å se i den avlange boksen. Kryssjekk coilene.

Lenke til kommentar

Takker så masse, nå har jeg litt å prøve før jeg gir opp. Har sjekket at det er kontakt i den avlange boksen. CDI boksen hva er det??

hehe, er kanskje ikke så inn i motor.

Når jeg kryss sjekker coil, så bare kobler jeg om de to?

Levi

Endret av lingebre
Lenke til kommentar

Jeg har målt spenningen i Coilene... dem hadde lik ohm både ut og inn.. Også har jeg opptaget at det er kommet litt grums rust/gråfarget på pluggen.... Er motoren skjært??

Vil jo at den skal starte.

Hvis det kommer vann inn i motoren, hvor kan det komme fra? Forgasser??

Lenke til kommentar

Her er det tre-fire mulige feil. Mest vanlige nedre simmerig på veivaksel. nederste plugg da er det ofte vann på. Toppakning er kan også en synder her, enkelt å måle seg frem med med kompresjonstest.

Så kan det være feil på sidedekslene på ekshaustsiden på motoren,

Så til slutt rett å slett tæring blokk, ja da er det Game Over.

Gnisten på pluggen blir borte når det kommer vann på det for da kortslutter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...