Gå til innhold

Hm..uflaks eller er det noe galt med 7900GT?


jvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er bare hos meg, men mitt 7900gt ser ut til å ha en slags varierende grense. Så snart jeg klokker for mye kan skjermen fort bli full av artifacts og begynner å blinke, og det forsvinner ikke før jeg stiller tilbake til originale frekvenser. Venter jeg en stund (alt ifra noen timer til noen dager) er jeg tilbake til utgangspunktet igjen.

Nå skal det sies at den 'grensa' som regel er ganske høy (har prøvd meg frem og endte ganske høyt). Ellers virker kortet kjempe for meg.

Lenke til kommentar
7900 serien er en stor flopp når det kommer til feilprosent. Anbefaler alle som har 7800GT eller 7800GTX og ta vare på de og ikke oppgradere til 7900.

6486340[/snapback]

Har faktisk sjekket opp det med nVidia nå, og feilprosenten på 7900-serien er ikke noe høyere enn hva de er vant til å se. Det er GT-kortet som har høyest feilprosent, og GTX som har lavest.

 

Det eneste de har fått beskjed om er at PCB revisjon 1 har hatt problemer med volt regulatorer til minnet når kortet kjører for høy spenning. Det er spessielt kort som er klokket fra produsent.

 

Min personelige mening er også at kjøleløsningen er litt underdimensjonert.

 

Har selv to 7900GT stående i SLI i en Windows-boks som brukes til spill. Har ikke hatt noen problemer med de, men har satt på en annen kjøler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...