Gå til innhold

6280 - På reprasjon for 2. gang


Anbefalte innlegg

Jeg og min far kjøpte oss i mai en nokia 6280 hver,

i begynnelsen av juni skjedde det som vistnok skjer med så mange, de slår seg av ett 2 sekunder og bootloaderen i telefonen tryner. Da hadde vi begge 3.65 firmware.

Dette skjedde med begge telefonene 2 med 3 dagers mellomrom... jeg dro opp på mobildata borg i sarpsborg og leverte de til reprasjon.. i den tro at ny firmware skulle gjøre susen.

1 uke senere får jeg tekstmelding om at telefonen er sendt til ekster reperatør... jaja, tenkte jeg :) fair nok.. 2uker senere var de klare.. Jeg drar opp for og hente de, flott.. de virker :cool:

 

Firmware version 3.81

Jeg tar med meg min på danmarsktur... også får jeg en mms av en kamerat... 3minutter senere svartner telefonen, samme som sist.. booter ikke, bare slår seg av med en gang den ferdig startet.

En hel danmarkstur uten telefon, jaja...

Kommer meg hjem for og finne ut at akkurat det samme har skjedd med telefonen til far min etter at han fikk en sms.

 

Har nå levert begge to til reprasjon igjen... men vi begynner nå å bli ganske frustrerte her begge to...

Er det noen som har noe formening om disse telefonene og hva som forårsaker det? Har jo tross alt hendt nå 2 ganger med hver telefon... og service tar vel 3 uker denne gangen også.... det er ganske frustrerende!

 

Hvilke krav har vi på å eventuelt få hevet kjøpet?...

Det var vist ikke snakk om sa han i butikken når jeg leverte de til rep igjen....

Endret av kingleh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verksted har nok (desverre, i dette tilfellet) to forsøk på seg. Om dei skulle finne på å tryne endå ein gong etter du får dei att no har du krav på ny telefon, eventuelt kan du prøve å avtale med butikken at kjøpet skal hevast og butikken beheld den nye salsforpakninga som du eigentleg skulle hatt. Kjem litt an på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har man ikke rett på heving av kjøpet om samme feilen skjer tre ganger? Da kan du selvsagt velge en annen modell... det er vanlig praksis der jeg jobber ihvertfall.

6485124[/snapback]

Jeg har hatt min 6280 inne på rep. hos mobildata 2 ganger, og den har klikket med akkurat samme feilen når jeg har fått den tilbake. Nå er den levert inn for en 3.gang, men i vente på å få en ny fra Nokia, fordi jeg har sagt at jeg ikke gidder å sende den inn til rep enda. Så da får jeg enten en "helt splitter ny telefon" eller en helt ny firmware som vistnokk skulle være 100% ifølge Nokia. Dette med at FW skal være så bra som dem sier har jeg ingen tru på , fordi samme beskjeden fikk jeg den andre gangen jeg leverte den inn og ... Utrolig irriterende at en ellers så "perfekt" mobil blir ødelagt av software-slurv .. :no::no:

Lenke til kommentar

Jeg erfarte det samme 10 dager etter at jeg kjøpte min 6280. Når jeg leverte den inn viste jeg til at det på nettet sto om mange slike tilfeller av nettopp den telefonen, og jeg sa jeg ville heve hele kjøpet, eller få en ny mobil.

 

Da fikk jeg som svar at det var greit, men de måtte først få lov å sende den til verksted for å forsikre seg om ikke jeg hadde vraket den selv.

 

Etter en uke fikk jeg beskjed om at den måtte sendes til Nederland? fordi de ikke kunne fikse den i Norge. Det ville ta over en måned, og jeg kunne da velge meg en ny tlf. Siden de ikke hadde 6280 inne akkurat da valgte jeg å heve kjøpet.

 

Når det er så mye tull med 6280 som det har vært, og alle (ALLE) som selger mobiltlf vet om dette, så er det bare tull at de skal nekte deg ny tlf første gangen du klager.

 

En annen ting er at med så mye skriverier om nettopp 6280, så skjønner jeg ikke hvorfor folk kjøper den.

Lenke til kommentar
Har man ikke rett på heving av kjøpet om samme feilen skjer tre ganger? Da kan du selvsagt velge en annen modell... det er vanlig praksis der jeg jobber ihvertfall.

6485124[/snapback]

 

2 ganger samme feil og 3. gang er ansett som undersøkelsesrett. I denne saken har ikke kunde noe hevingskrav, da det ikke er snakk om 3. gang, der i mot 2. gang

 

Har man ikke rett på heving av kjøpet om samme feilen skjer tre ganger? Da kan du selvsagt velge en annen modell... det er vanlig praksis der jeg jobber ihvertfall.

6485124[/snapback]

Jeg har hatt min 6280 inne på rep. hos mobildata 2 ganger, og den har klikket med akkurat samme feilen når jeg har fått den tilbake. Nå er den levert inn for en 3.gang, men i vente på å få en ny fra Nokia, fordi jeg har sagt at jeg ikke gidder å sende den inn til rep enda. Så da får jeg enten en "helt splitter ny telefon" eller en helt ny firmware som vistnokk skulle være 100% ifølge Nokia. Dette med at FW skal være så bra som dem sier har jeg ingen tru på , fordi samme beskjeden fikk jeg den andre gangen jeg leverte den inn og ... Utrolig irriterende at en ellers så "perfekt" mobil blir ødelagt av software-slurv .. :no::no:

6756894[/snapback]

 

Hvis de swaper den så får du en ny telefon uten salgseske.

Lenke til kommentar
Har man ikke rett på heving av kjøpet om samme feilen skjer tre ganger? Da kan du selvsagt velge en annen modell... det er vanlig praksis der jeg jobber ihvertfall.

6485124[/snapback]

 

2 ganger samme feil og 3. gang er ansett som undersøkelsesrett. I denne saken har ikke kunde noe hevingskrav, da det ikke er snakk om 3. gang, der i mot 2. gang

 

Har man ikke rett på heving av kjøpet om samme feilen skjer tre ganger? Da kan du selvsagt velge en annen modell... det er vanlig praksis der jeg jobber ihvertfall.

6485124[/snapback]

Jeg har hatt min 6280 inne på rep. hos mobildata 2 ganger, og den har klikket med akkurat samme feilen når jeg har fått den tilbake. Nå er den levert inn for en 3.gang, men i vente på å få en ny fra Nokia, fordi jeg har sagt at jeg ikke gidder å sende den inn til rep enda. Så da får jeg enten en "helt splitter ny telefon" eller en helt ny firmware som vistnokk skulle være 100% ifølge Nokia. Dette med at FW skal være så bra som dem sier har jeg ingen tru på , fordi samme beskjeden fikk jeg den andre gangen jeg leverte den inn og ... Utrolig irriterende at en ellers så "perfekt" mobil blir ødelagt av software-slurv .. :no::no:

6756894[/snapback]

 

Hvis de swaper den så får du en ny telefon uten salgseske.

6757111[/snapback]

 

 

Når det gjelder akkurat denne mobiltlf så burde kanskje selgerne av den være såpass ansvarlige at de gir kjøper en ny tlf ved første gangen. Dere av alle burde jo vite at det er masse feil på denne modellen, og da blir det litt for dumt om dere skal tviholde på retten til å sende den inn 3 ganger først. Jeg skjønner at dere også må sende inn til verksted når en mobil slutter å funke, men det ser jeg på som noe man gjør tre ganger i løpet av ganske lang tid, ikke tre ganger i løpet av en måned. Kommer kjøper tilbake med samme tlf få dager etter at den har vært på verksted, så blir det for dumt å bare sende den inn igjen, særlig en 6280.

Lenke til kommentar
*snipp*

6757216[/snapback]

 

hva gjør at en kunde med 6280 skal være bedre stilt enn andre?

det at det er mye feil er ikke noe argument i seg selv, det betyr at kunden skulle tenkt seg om to ganger før han kjøpte den med all den mediadekningen det har fått.

 

Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang, kanskje etterhvert, men bare om nokia gir dem ny. Min erfaring er at med mindre jeg gjør jobben for dem eller de er bombesikre på at de får ny, så har jeg et STORT problem med reklamasjon.

Lenke til kommentar
*snipp*

6757216[/snapback]

 

hva gjør at en kunde med 6280 skal være bedre stilt enn andre?

det at det er mye feil er ikke noe argument i seg selv, det betyr at kunden skulle tenkt seg om to ganger før han kjøpte den med all den mediadekningen det har fått.

 

Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang, kanskje etterhvert, men bare om nokia gir dem ny. Min erfaring er at med mindre jeg gjør jobben for dem eller de er bombesikre på at de får ny, så har jeg et STORT problem med reklamasjon.

6757249[/snapback]

 

 

Hva slags forhold du som selger har til Nokia skal ikke ha noe å si for kjøper. Det er et forhold mellom deg og Nokia, og det er ditt problem om Nokia ikke vil bytte inn tlf når det er feil på den, ikke kjøper sitt. Det er et typisk svar man får hos en forhandler når man skal klage på en vare, at de plutselig er uten ansvar, det er det produsent som er. Det er bare tull. Kjøper skal bare forholde seg til selger, og det får være selger som får diskutere med Nokia eller hvem det måtte være om har laget produktet.

 

Og å skrive "Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang" sier kanskje en del om deg som selger. Du vil heller prøve å slippe unna slik at det er kjøper som lider, enn å ta ansvaret for det produktet du faktisk selger. Hadde vært artig å vite hva slags butikk du jobber i så jeg unngår å handle der.

Lenke til kommentar
*snipp*

6757216[/snapback]

 

hva gjør at en kunde med 6280 skal være bedre stilt enn andre?

det at det er mye feil er ikke noe argument i seg selv, det betyr at kunden skulle tenkt seg om to ganger før han kjøpte den med all den mediadekningen det har fått.

 

Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang, kanskje etterhvert, men bare om nokia gir dem ny. Min erfaring er at med mindre jeg gjør jobben for dem eller de er bombesikre på at de får ny, så har jeg et STORT problem med reklamasjon.

6757249[/snapback]

 

 

Hva slags forhold du som selger har til Nokia skal ikke ha noe å si for kjøper. Det er et forhold mellom deg og Nokia, og det er ditt problem om Nokia ikke vil bytte inn tlf når det er feil på den, ikke kjøper sitt. Det er et typisk svar man får hos en forhandler når man skal klage på en vare, at de plutselig er uten ansvar, det er det produsent som er. Det er bare tull. Kjøper skal bare forholde seg til selger, og det får være selger som får diskutere med Nokia eller hvem det måtte være om har laget produktet.

 

Og å skrive "Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang" sier kanskje en del om deg som selger. Du vil heller prøve å slippe unna slik at det er kjøper som lider, enn å ta ansvaret for det produktet du faktisk selger. Hadde vært artig å vite hva slags butikk du jobber i så jeg unngår å handle der.

6757337[/snapback]

 

hoho, din komiske *bip* Jeg er kjent for å være den mest notoriske paragrafrytteren du finner.

Jeg er ingen selger, jeg er forbruker. jeg har bare ekstremt! mange reklamasjoner i bahodet, og jeg vet ypperlig godt hva selgere prøver seg med. På to tidspunkt jeg har nesten politianmeldt to butikker, og i et tilfelle hatt advokat som skremte daglig leder.

 

foreslår at du tar et søk på forumet med mitt nick og reklamasjon/klage, så får du se hva jeg har opplevd tidligere. I hvert fall en god ide FØR du igjen sier noe slikt om meg!

Lenke til kommentar
Ok, beklager at jeg tok deg for en selger, det skal ikke gjenta seg.

6757559[/snapback]

 

mange takk :p

drømmen er å bli en, men jeg søker aldri fordi jeg er redd jeg vet hva kunden skal ha, men bindes av bedriften til ikke å følge det 100% ut.

 

Byttes en telefon etter bare 2. gang så er det service, det er ikke et krav. Dessverre så kan faktisk forhandlere ro seg i land med det.

Lenke til kommentar
*snipp*

6757216[/snapback]

 

hva gjør at en kunde med 6280 skal være bedre stilt enn andre?

det at det er mye feil er ikke noe argument i seg selv, det betyr at kunden skulle tenkt seg om to ganger før han kjøpte den med all den mediadekningen det har fått.

 

Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang, kanskje etterhvert, men bare om nokia gir dem ny. Min erfaring er at med mindre jeg gjør jobben for dem eller de er bombesikre på at de får ny, så har jeg et STORT problem med reklamasjon.

6757249[/snapback]

 

 

Hva slags forhold du som selger har til Nokia skal ikke ha noe å si for kjøper. Det er et forhold mellom deg og Nokia, og det er ditt problem om Nokia ikke vil bytte inn tlf når det er feil på den, ikke kjøper sitt. Det er et typisk svar man får hos en forhandler når man skal klage på en vare, at de plutselig er uten ansvar, det er det produsent som er. Det er bare tull. Kjøper skal bare forholde seg til selger, og det får være selger som får diskutere med Nokia eller hvem det måtte være om har laget produktet.

 

Og å skrive "Tror uansett ingen forhandlere med en viss økonomisk sans bytter med en gang" sier kanskje en del om deg som selger. Du vil heller prøve å slippe unna slik at det er kjøper som lider, enn å ta ansvaret for det produktet du faktisk selger. Hadde vært artig å vite hva slags butikk du jobber i så jeg unngår å handle der.

6757337[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig, mskedsmo. Når en kjøper et nytt produkt til flere tusen kroner, anser jeg det som helt uholdbart å levere inn produktet etter kort tid så lenge feilen etter all sannsynlighet skyldes SW eller annen produksjonsfeil. Dette er patetisk spør du meg! Derfor er det best å unngå disse produktene og heller holde seg til mer feilfrie produkter. Jeg har selv kjøpt Sony Ericsson de siste årene og disse telefonene har, bank i bordet, vært feilfrie. Det hadde selvfølgelig vært artig og testet andre merker, men fradråder meg selv det når jeg leser innlegg som dette. Ikke minst da enkelte kommentarer fra selgere. Får å si det sånn. Jeg anser meg selv som en god kunde så lenge jeg får det jeg betaler for, inkludert den kundeservice man bør forvente hos en forhandler. I mottsatt tilfelle er det bare en ting å si om meg som kunde, A REAL PAIN IN THE ASS! Også kommer jeg selvfølgelig heller ikke tilbake da... Og det er vel penger tapt. Sånn apropos økonomisk sans... Kundeservice er noe dritt lissom!

 

Tips! Kjøp på nettet. Som oftes billigere samt mulighet for å heve kjøpet etter 14 dager dersom du ikke er fornøyd (bør være berretiget da, moralsk sett). Og sist men ikke minst, du slipper å krangle med uvitende arrogante "selgere". Mye enkere og bedre å klage skriftlig på mail eller brev. Da har du alt dokumentert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har akkurat samme problem med min 6280. Nå har den klikket for TREDJE gang, og akkurat samme problem alle gangene :( Den klikket i går, så i dag sendte jeg mail til MPX hvor jeg kjøpte den i april i år, og sa jeg ville enten ha en ny mobil i samme prisklasse eller pengene tilbake ?

 

Har jeg ikke rett til dette når mobilen skal inn til rep for tredje gang ? :hmm: For samme feil og vel og merke.

Jeg er KJEMPE happy med mobilen !! bortsett fra denne failen med sw ! Men det frister ikke å få en ny 6280..... veit ikke heilt hva jeg skal gjøre om dette blir tilfelle..... ? En helt annen sort, eller ny 6280 ? ;)

 

Har iallefall lest at det er utrolig mange som har hatt problem med sin nokia 6280. Synd, siden det er en så utrolig god mobil :D

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting å tilføye sånn sett, bare litt mere bensin på bålet.

Lillesøster var på leting etter 6280 (hun visste ikke noe om feil), og ble frarådet i 2 forskjellige butikker fra forskjelige kjeder, fordi den hadde mange software-feil og var oftest returnert. Så hun kjøpte en 6680 istedet.

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting å tilføye sånn sett, bare litt mere bensin på bålet.

Lillesøster var på leting etter 6280 (hun visste ikke noe om feil), og ble frarådet i 2 forskjellige butikker fra forskjelige kjeder, fordi den hadde mange software-feil og var oftest returnert. Så hun kjøpte en 6680 istedet.

6875593[/snapback]

 

Hei. jeg har hatt min nå i snart 1 uke, ny kjøpt en uke siden med netcom. Har ikke hatt noe problemer egentlig enda enn at ordlisten ikke lagrer ord. Men er det absolutt ingen i Norge som har denne mobil uten å måtte levere den inn til service? Altså at de har vært "heldige" å hatt den mobilen fra start uten noe problemer? Begynner å bli frustert jeg nå siden jeg har skaffet meg denne......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...