Gå til innhold

Luftig bilde av svevende mann

Anbefalte innlegg

En uke før konkurransen med bevegelse som tema, tok jeg dette bildet under en annen fotosession. Det er det siste bildet fra turen på Åkrasanden (se tidligere tråder), og er egentlig en form for snapshot. Kompisen min fant ut at han ville hoppe litt, og jeg satt meg under avsatsen han hoppet fra med forhåndsinnstillt fokus, og forsøkte å fange bevegelsen. Det var begynnt å bli mørkt, men med iso 800 og fill-inn flash fikk jeg i alle fall tatt et bilde. Øvrige data er f/5,6 og 1/100s. Bildet er tatt med zoomen innstillt på 18mm.

Vet at det ikke er et mesterverk, jeg er jo ingen actionfotograf. Synes likevel det er litt morsomt. Det var litt vanskelig å time bildet skikkelig, og vi gadd ikke gjøre mer enn et par forsøk.

post-76334-1152804002_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig positur han fyren hadde i lufta. Med hendene follet og greier. Hadde vært fint å fått med begge føttene, da ville bildet vært enda "luftigere". Men morsomt var det. :)

6485767[/snapback]

Tror vi skal si at det hadde blitt bedre med begge beina skikkelig inni bildet. Det første bildet i serien var bedre i så måte, men jeg bommet litt på fokusen. Her har dere det.

post-76334-1152816219_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det forresten bare meg, eller er det en UFO til venstre i bildet? ;)

6487141[/snapback]

Det stemmer. Her på kysten har vi ofte besøk fra verdensrommet.

Litt morsomt at dere overhodet synes bildene er noe å se på. Tenkte at det kanskje vil være morsomt i en litt stor print også. Kanskje det uskarpe blir uskarpt nok til at det blir tøft. Jeg la egentlig bildene ut på skøy, siden det var en konkurranse med med tittel Bevegelse sist helg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...