Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Skal bygge ny pc, og sitter og lurer på åssen grafikkort jeg skal slenge inn i den :smile:. Det står mellom et Hercules Radeon 9700 Pro med 2.85ns minne og et Asus GF4 Ti4600 kort Radeon: SINNSYK ytelse, trenger ikke oppgradere på lang tid, framtidsrettet osv. GeForce 4: Ikke fullt så sinnsyk ytelse, men sinnsyk nok! , trenger ikke oppgradere på en god stund, ikke fullt så fremtidsrettet osv. MEN: Det er alltid et MEN :smile: nVidia kommer ut med drivere som gir ytelsesøkning en gang i måneden! Kommer ATi til å gjøre noe lignende? Forestill deg at om et år så sitter du med et 9700, men det har kommet et nytt kort fra ATi som er bedre, så da "glemmer" ATi å lage drivere til stakkars deg og det "gamle" kortet ditt, og du blir forbikjørt av GF4 kortene pga. at nVidia driverne støtter hele GeForce serien og "glemmer" ikke de med de litt eldre modellene! Hadde du ikke blitt forbanna da? Kommer det til å bli sånn med ATi eller skal de/har de skjerpet seg og begynt og lage skikkelige drivere med regelmessige mellomrom til alle modellene de markedsfører! Derfor spør jeg dere om hva jeg skal velge, for hvis ATi har eller skal skjerpe seg så tar jeg definitivt et 9700 kort. Men hvis ikke, vet jeg rett og slett ikke :smile: Håper noen gidder å svare :smile: Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Dersom du ser på ATI sine hjemmesider, vil du finne at også dem oppdaterer drivere omtrent en gang i mnd, noen ganger oftere. Sef vil driverne til 9700 være noe umodne enda, men så er det også nytt. En titt på rage3d.com vil også indikere hvor ofte ati oppdaterer drivere. De har blitt mye bedre, fullt på høyde med Nvidia, ikke som før da de oppdaterte engang i kvartalet... på det meste. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Ok takk for svaret! Var ikke helt oppdatert angående dette her :smile:. Da blir det et Radeon 9700 Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det kommer du ikke til og angre på _________________ AMDXp 2000+ Msi kt3 ultra2-r 1024Mb samsung pc2700 Club-3d Radeon 9700pro 2xWdc80gbse i raid0 SB Audigy Player Koolance miditower vannkjøling 3d mark 2oo1se:13382poeng [ Denne Melding var redigert av: sub1343 på 2002-10-17 01:11 ] Lenke til kommentar
nikey Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 du må bare huske å ikke kombinere KT4-Ultra hovedkort med Radeon 9700!!!!!! bare tull og tøys da Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 ATi kjører med unified drivers, det sa de selv, men om de holder det vet jeg ikke, beta pakker blir releasa hver for seg, men final drivere er vel unified. Ellers er det å nevne at ATi jobber med driver til Rage128 kortene sine tilogmed. (Fra '98/'97) Det er ikke mange releasene i året til de, men de jobber med de =) Lenke til kommentar
twarr Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 13:17, skrev nikey:du må bare huske å ikke kombinere KT4-Ultra hovedkort med Radeon 9700!!!!!! bare tull og tøys da Hei! Går ikke det ann??????????? Skal ha med Ati (BBA) Radeon 9700 pro, og snart MSI KT4 ULTRA-BFIR (eller.no) går ikke det?? sikker?? går det med en bios oppdatering?? Du kødder ikke??? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg har hatt Radeon 7200, etter det kjøpte jeg Radeon 8500, og jeg har nå radeon 9700, har hatt en liten julekveld annenhver måned alltid og kommer aldri til å sette inn et nvidia kort i pc'n min hvis ikke noe helt ekstraordinært skulle skje, nvidia ser tåkete og uskarpt ut synes jeg. Lenke til kommentar
sviskEN Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 har 1 kt4 ultra kort med 9700pro og d låser seg altfor ofte, men d kan jo også være min feil Lenke til kommentar
nikey Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 har KT4 + 9700 jeg også får isje te å starte noe som helst 3d apps. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Vurderte også et Rad. 9700 kort, men på grunn av dårlig støtte for diverse høyere skjermoppløsninger jeg bruker blir det ikke aktuelt. Blir nok et Nvidia basert kort på meg denne gangen også. Uansett, dette med dårlige ATI drivere har jeg hørt om i flere år. Den vanlige "bare driverne blir bra så tar ATI rotta på Nvidia" går liksom igjen. Om driverne er så dårlige som noen skal ha det til er kanskje svært overdrevet. Men, hva er det som er problemet med driverne om det da er noen problemer? Er det svak støtte for div. spill? Dårlig ytelse i kombinasjon med annen hardware som en 'over her' sliter med? Er det problemer med fps’en i høye oppløsninger eller andre bugs? Er bare nysgjerrig. Rune. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Når ATI og NVidia lanserer nye kort vil det bestandig være noe med driverne de første 2-3 mnd. GF4 er relativt gammelt, så driverne er modne, R9700 er nytt, så driverne kan enda være litt ufullstendige. Selv om ATI bruker "unified" drivere må de implementere støtte for nye "features" i f.eks R9700, de tester sef på forhånd, men lite kan erstatte brukernes tilbakemeldinger. Dvs det kan fremdeles være at noen skriver at når driverne for R9700 blir mer modne/bedre vil det yte bedre, noe som sef er tilfelle. At driverne til ATI var dårlige for 1-2 år siden kan jeg skrive under på, dette stemmer dog ikke nå lengre. ATI slipper nye og bedre drivere ofte, så pass på å sjekke ATI.com og http://www.rage3d.com dersom du har problemer. At noen HK ikke støtter R9700 er ikke noe sensasjonelt, NVidia hadde samme problem med GF4 når det ble sluppet. Det at R9700 ikke skulle støtte visse høye oppløsninger høres _veldig_ rart ut, høye oppløsninge og fargedybde er vel noe av det ATI virkelig kan. Dog blir sef ikke flere verdier listet opp en det skjermen(sjekket driveren?) faktisk klarer, dersom man ikke har skrudd av denne funksjonen. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 De vil alltid fortsette å lage drivere til eldre kort.. :razz: Fikk lasta ned nye drivere til mitt Ati Xpert Work Pro 97/99 8mb for ca. 3 måneder siden. Og ytelsen ble svært mye bedre! Jeg må si at jeg har aldri hatt noe problem med driverne til Ati (men så har jeg bare hatt ett kort da (det jeg har nå(og jeg har ikke oppgradert drivere hver måned... snarere hvert år . lol ))) MvH, Joachim Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 09:38, skrev kindings:Det at R9700 ikke skulle støtte visse høye oppløsninger høres _veldig_ rart ut, høye oppløsninge og fargedybde er vel noe av det ATI virkelig kan. Kortet støtter ikke 1920 * 1200 med oppdateringsfrekvens på mer en 75Hz 75Hz er alt for lite, mener nå jeg. Rune. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 14:04, skrev Kina bill:Kortet støtter ikke 1920 * 1200 med oppdateringsfrekvens på mer en 75Hz75Hz er alt for lite, mener nå jeg.Rune. Dette er fordi R300 har integrert DAC i VPU. Det er nesten en ny måte å implementere DAC på, derfor den lave refreshen. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg tror at Radeon 9700 har en såpass mye bedre basisteknologi at GF4 aldri vil kunne ta det igjen utelukkende vha drivere... Det er maks grense for hva du får ut av kortet Kjøp Radeon 9700 du! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Radeon 9700PRO går greit på Asus P4S533? Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 19:16, skrev Kina bill:Vurderte også et Rad. 9700 kort, men på grunn av dårlig støtte for diverse høyere skjermoppløsninger jeg bruker blir det ikke aktuelt. Blir nok et Nvidia basert kort på meg denne gangen også.Uansett, dette med dårlige ATI drivere har jeg hørt om i flere år. Den vanlige "bare driverne blir bra så tar ATI rotta på Nvidia" går liksom igjen. Om driverne er så dårlige som noen skal ha det til er kanskje svært overdrevet. Men, hva er det som er problemet med driverne om det da er noen problemer?Er det svak støtte for div. spill? Dårlig ytelse i kombinasjon med annen hardware som en 'over her' sliter med? Er det problemer med fps’en i høye oppløsninger eller andre bugs?Er bare nysgjerrig.Rune. ATI kortet kan kjøre høyere oppløsning/refreshrate en GF4-4600 kort (400Hz ramdac vs 350) Driverene er blitt mye mye bedre, og hvis du ser på ytelsestester i 1600x1200 ... så er forskjellen 40%+ ... noe som er mye. Mao, 9700 > 4600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå