snkupo Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hei. For en stund siden tok lynet det gamle Zyxel 600-series modemet mitt. Jeg skaffet da et nytt et hod nettlevrandøren min. Nå har jeg satt det hele opp, men jeg får ikke åpnet/Forwardet porter. Zyxelen er koblet opp mot en D-link 624 router, hvor jeg tidligere har kunnet forwardet de portene jeg ville, hvis jeg bare valgte static IP, og brukte adressen xx.0.0.x på "IP ADRESS" og xx.0.0.x på "ISP GATEWAY". Nettlevrandøren har også gitt meg DNS jeg har skrevet inn her. Uansett, jeg får for tiden ikke tak i noe support, da det som kjent er ferie for mange. Derfor lurer jeg på om noen her kunne ha hjulpet? Jeg kommer ikke inn i config på Zyxel, den er nok lukket eller noe. Tidligere har jeg bare skrevet inn nevnte nummer i D-linkens config, så har alt fungert. netter virker fint, , men jeg får altså ikke åpnet/Forwardet porter. PC-en min har statisk IP. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Kan det være at dette er noe kun nettlevrandør selv kan fikse vha. av å gå inn på IP-en min og konfigurere noe i modemet? Endret 13. juli 2006 av snkupo Lenke til kommentar
Rim Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Dersom ISPen har åpnet for det, så ja. Men dersom du ikke kommer inn på modemet er det umulig å forwarde porter der. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Dersom ISPen har åpnet for det, så ja. Men dersom du ikke kommer inn på modemet er det umulig å forwarde porter der. 6487183[/snapback] Jeg fikk jo gjort det med det forrige modemet mitt, som var av samme type. Kom heller ikke inn i configen til det. Forwardet i routeren (dlinken) Lenke til kommentar
Rim Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Dersom du forwardet det på det forrige modemet ditt regner jeg med at du var inne å konfig'et modemet for å gjøre det? Hvilken ISP har du? Enkelte ISPer setter av en adresse til forwarder alt til så kanskje du bare kan bytte LAN IP på maskinen din. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Dersom du forwardet det på det forrige modemet ditt regner jeg med at du var inne å konfig'et modemet for å gjøre det? Hvilken ISP har du? Enkelte ISPer setter av en adresse til forwarder alt til så kanskje du bare kan bytte LAN IP på maskinen din. 6489441[/snapback] Er en lokal ISP. Når jeg hadde det forrige modemet mitt, fikk jeg bare noen nummer jeg skulle legge inn i routerens WAN-opsett, så var det bare å forwarde dem til PC-ens IP (satt opp static IP i routerens WAN opset, sjekk nummer i første post). Dette oppsettet ligger fortsatt i routeren. Var aldri inne i Zyxelens config. Det jeg kanskje tror, er at ISP må gjøre ett eller annet på sin side før det virker? Sist jeg fikk numrene for routerens WAN opsett, så kanskje de gjorde akkurat dette? Kanskje det ble nullet ut på deres side i og med at jeg fikk nytt modem? Endret 14. juli 2006 av snkupo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå