PMnormal Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Bilbilder er åpenbart populære her på forumet, så jeg tok en liten tur i arkivet. Valgte et bilde som ikke holder helt samme klasse som Opel-bildet jeg bidro med tidligere https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=595551&hl=+opel Bildet er tatt på en fin vårdag i april, da jeg og en kompis tok oss en liten kjøretur i det fine været. Siden bilinteressen er såpass stor blant forumet medlemmer, så håper jeg dere vil glede dere over de klassiske formene i dette mesterverket av klassisk ingeniørkunst. Endret 13. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bildet er særdeles pent, og gir bilen et heftig utrykk. Men det er to ting.. Nederst i høyre hjørnet ble det vel mørkt.. Og den lyktestolpen... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Et bra bilde med en bra bil på. Over middels vil jeg si. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Knall Porsche-bilde vil jeg si! Likte bildet meget godt, og hvordan den nydelige formen bilden har står mot det brutale industrielle preget rundt. Tenker da på broen, eller hva det er. Samtidig kan man si bilen også er et resultat av industriell utvikling. Litt mørkt i høyre hjørne ja, men synes ikke det skjemmer bildet. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Joda, pent bilde. Jeg synes dog at formen og linjene til gliset blir litt tilsidesatt med den vinkelen. Panseret blir litt kort om noen skjønner. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Beklager, dette ble alt for snapshotaktig. Bakgrunnen ble for rotete. Kunne gjerne ha hatt den mer diffus. Ble mer sittende å se på brua en på bilen. Lykestolpen til høyre ble i veien. Kuttingen av bilen likte jeg heller ikke. Positive er at du har klart en diskret anonymisering av bilnummeret. Ikke at jeg alltid klarer å skjønne hvorfor folk vil fjerne bilskiltet. Det er jo ikke så veldig hemmelig egentlig. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Var litt snapshot aktig ja. Men alikevel et fint bilde. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Vet ikke helt hva jeg skal si om bildet. Skal jo ha litt for å tørre å ikke ta med hele bilen. Endret 14. juli 2006 av skate4life Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Det er nok et snapshot av Karmsundbroen, inkl. bil. Er nok litt tilfeldig biprodukt av en annen bildeserie av selve broen, som jeg tidligere har presentert. Lenke til kommentar
Kiter Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Likte bildet veldig godt Men må si at jeg liker Porsche Carrera 4 mye bedre :!: Hehe Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Snapshot-feelingen er der. Hvis du vil fortsette å fotografere biler så vil jeg gjerne gi noen råd, som også andre kan ta til seg. Pola-filter er BRA! Få bort refleksjonene på siden av bilen. De husene der er ikke så pene. Snu hjulene, så felgene peker mot deg. Personlig så syntes jeg det ble en litt for kjedelig vinkel.. Ble litt for rett-opp-og-ned, hvis du skjønner? Lyktestolpen er nevnt. Jeg er heller ikke så fan av utsnittet.. Men det er en smakssak mener jeg. Hilsen bil-entusiast, og deltids-bilfotograf. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hei Tee-Zee. Polafilter tar ikke bort refleksene i metalliske overflater som lakk (det inneholder ofte metallpartikler). Den stolpen forstår jeg ikke hvorfor så mange henger seg opp i. Det er jo så mange andre detaljer som forstyrrer i bildet. Ta heller en titt på bildet jeg linker til i starten av tråden. Der er bilen mer i fokus av bildet. Jeg regner med at du har sett det allerede, men hvis du ikke har, så ønsker jeg gjerne en kommentar fra deg på det. Det er nemlig et bilde jeg har jobbet litt med, mens dette er et snapshot som jeg presenterer nå i lavsesongen. Siden du skriver at du er deltids bilfotograf, så er jeg veldig interessert i din kommentar til det. Legg helst kommentaren i den originale tråden, slik at også andre forstår at det ikke er Porschen du kommenterer. Her er linken igjen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...hl=%20opel&st=0 Det hadde vært hyggelig å få en kommentar fra en som har lidenskap for å fotografere biler. Det har ikke jeg, men av og til blir det bilde. Desverre har jeg bare polafilter med 52mm fatning, så det kunne jeg ikke brukt på dette bildet. Får se til å skaffe meg et større snart. Edit: Ved nærmere ettertanke har jeg hatt B+W polaen min i snart 20 år, og den er nok overmodent for utskifting snart. Endret 15. juli 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Angående polafilter, så fjerner dette refleksjonene i lakken.. Dette bruker vi mye når vi tar bilder innendørs på messer o.l. Har ingen eksempler akkurat her, men jeg skal se om jeg får ordnet det. Så på det andre bildet, og jeg skal gi deg en kommentar på det. Og jeg er ikke like dreven som deg inne fotofaget, men biler har jeg tatt noen tusen bilder av. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Den stolpen forstår jeg ikke hvorfor så mange henger seg opp i. Det er jo så mange andre detaljer som forstyrrer i bildet.6498195[/snapback] En mulighet er at bildet inneholder en del buer, linjer og "store" ting. Lyktestolpen bryter liksom med alt dette... kanskje.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Dette kan vel kalles en "dristig komposisjon", med to elementer som krangler om oppmerksomheten. Både broen og bilen tiltrekker øynene, men jeg blir mest sittende og studere linjene i broen. Også enig i at lyktestolpen bryter med de linjene, og den "harmonien" de skaper. Nå later jeg som om stolpen ikke er der, og da ser det ganske så bra ut. Og ja, polafilter fjerner refleksjoner i lakken, det har jeg også testet selv. Lakken i seg selv er ikke en metallisk overflate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå