Gå til innhold

Så var det igang igjen... Israel vs arabere

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som ser en spire til tredje verdenskrig her? Jeg er overbevist om at også den vil handle om jødene, men denne gang mot Islam og ikke mot nazister. En enorm krig i midtøsten, der vesten med USA i spissen backer opp Israel slik at det lille landet får lik militær styrke som resten av midtøsten til sammen og gjerne mer. Russland kommer sikkert også inn i bildet, og sannsynligvis ikke på USA sin side. Noen som har hørt om Harmageddon?

6536213[/snapback]

Det at både Tyskland og Russland er med Israel er jo selvsagt helt unødig å nevne :hmm:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle1394748.ece

Det skal forøvrig nevnes at Israel allerede har militær styrke lik som resten av midtøsten samlet slik jeg har forstått det.

Men rart det der, vært snakk om 3-verdenskrig en del ganger nå:

-Koreakrigen

-Vietnamkrigen

-Cubakrisen

-Den kalde krigen

-Irak krigen 1

-Irak krigen 2

-Bosnia/Serbia/Kosovo

-Og en haug til, må være surt for alle de "profetene" som aldri får rett. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men rart det der, vært snakk om 3-verdenskrig en del ganger nå:

-Koreakrigen

-Vietnamkrigen

-Cubakrisen

-Den kalde krigen

-Irak krigen 1

-Irak krigen 2

-Bosnia/Serbia/Kosovo

-Og en haug til, må være surt for alle de "profetene" som aldri får rett. :)

6536647[/snapback]

Tror egentlig alle "profetene" som aldri får rett egentlig er ganske fornøyde med at de ikke får rett :p

Lenke til kommentar
Som sagt så dreper Israel sivile de også og da burde det være enda værre at de gjør det når de er så enormt overlegne militært.

Feks å skyte barn som kaster stein, skyte barn i ryggen når de prøver å komme seg unna, dette har vært dokumentert utallige ganger, så å skylde dette på en part blir feil.

Du skylder jo dette fint på en part selv :) I omstendigheter der soldater har drept palestinere under ymse grunner har de stillt for domstol, om ikke av israel selv så har det blitt gjort etter internasjonalt press.

I en artikkel jeg så for en stund tilbake husker jeg å ha lest om barn som snakket om at de kastet sten i nærheten av voksne som åpnet ild mot styrkene for å gjøre slik at isrelske soldater ikke kunne skyte tilbake. Så det er ikke bare tilfeller av tragiske episoder fra isaels side, men også kynisk utnytting av egne borgere ifra palestinske grupperinger med en agende som tydeligvis overstyrer verdien av sine egne folks liv.

6536331[/snapback]

Nei jeg skylder ikke på en part, enhver som dreper sivile er udyr i mine øyne uansett hudfarve og religion.

Problemet her er at enkelte ser det som forferdelig at Hizbolla dreper sivile men helt ok at Israel med USA`s støttte gjør det samme :no:

I omstendigheter der soldater har drept palestinere under ymse grunner har de stillt for domstol, om ikke av israel selv så har det blitt gjort etter internasjonalt press.

Dette har kun sjedd i et fåtall saker der presset fra verdensopunonen har blitt for stort .

I en artikkel jeg så for en stund tilbake husker jeg å ha lest om barn som snakket om at de kastet sten i nærheten av voksne som åpnet ild mot styrkene for å gjøre slik at isrelske soldater ikke kunne skyte tilbake. Så det er ikke bare tilfeller av tragiske episoder fra isaels side, men også kynisk utnytting av egne borgere ifra palestinske grupperinger med en agende som tydeligvis overstyrer verdien av sine egne folks liv.

Selvsagt er det det, desverre så tar de forskjellige gruppene i bruk de midlene de har til rådighet, Hizbolla "gjemmer" seg blandt sivile menst Israelske soldater "gjemmer" seg i tanks, fly og helikoptre menst de skyter ut det siste innen våpenteknologi som de får i hastesendinger fra USA :cry:

Lenke til kommentar

Selvsagt er det det, desverre så tar de forskjellige gruppene i bruk de midlene de har til rådighet, Hizbolla "gjemmer" seg blandt sivile menst Israelske soldater "gjemmer" seg i tanks, fly og helikoptre menst de skyter ut det siste innen våpenteknologi som de får i hastesendinger fra USA :cry:

6536835[/snapback]

Hva i.. Mener du virkelig at Israels soldater skulle ikke brukt tanks osv? Hva med at militante arabere faktisk sender ungene sine vekk fra kryssilden slik at militær kan få kjempe mot militær og ikke barn? Hadde saken vært bedre at jødene hadde kastet sten tilbake?

Jeg syns også at det er forkastelig å kalle det å bruke barn som beskyttelse som et "middel til rådighet". Samme med andre sivile. Det er forkastelig å angripe sivile i det heletatt, og araberene som ønsker å kjempe mot jødene burde ha seg vekk fra de sivile. Virker som egentlig det er araberene selv som ønsker at sivile arabere skal dø. Ikke rart egentlig, med tanke på hvor mye penger de håver inn hver gang det står om slike episoder i norsk media..

Lenke til kommentar

Diise nålestikk og irritasjoner vil Israel bli utsatt for i lang tid, men mye er opp til dem selv.

Syns forøvrig at selv om Israelere er flinke og fått bygd opp landet i fra null jordbruksmessig og ellers, så har de med sin fremferd fått meg til og lure på om de virkelig kan være stolte av sitt lands situasjon og om de burde ha fått det når man ser deres fremferd.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123753

Er det ikke snålt hvordan man ikke klarer å samle mer enn et titalls muslimer for å demonstrere MOT terror, men at de møter opp i hopetall for å demonstrere FOR det? Beviser vel egentlig bare det vi ikke-muslimer har visst ganske lenge. At de fleste muslimer er fundamentalister, at de ser på seg selv som en homogen entitet og at de alene skal bestemme og sette dagsorden. Og som vanlig dytter de sine hjernevaskede barn foran seg.

"Ser jeg ut som en terrorist" spør et av skiltene. Ja, synes jeg. Når du går i demonstrasjonstog for en organisasjon som bedriver terror, krigshandlinger, og nå forsøker å fremtvinge en storkrig mot israel.

Lurer på hvor mye FRP øker sin oppslutning nå.... grrr

Lenke til kommentar
smoothie

Hva i.. Mener du virkelig at Israels soldater skulle ikke brukt tanks osv?

Så var det på`n igjen med forvregninger av hva jeg sier :roll:

Hvor ser du jeg skriver dette??

Det skriver følgende :

desverre så tar de forskjellige gruppene i bruk de midlene de har til rådighet,

Merk deg da at jeg skriver desverre

Jeg syns også at det er forkastelig å kalle det å bruke barn som beskyttelse som et "middel til rådighet".

Nok engang, så ser du sikkert at jeg skriver DESVERRE :whistle:

Hva med at militante arabere faktisk sender ungene sine vekk fra kryssilden slik at militær kan få kjempe mot militær og ikke barn? Hadde saken vært bedre at jødene hadde kastet sten tilbake?

Vel det hadde vært ideelt om alle kriger ble utkjempet på angitte plasser slik at sivile ble spart,desverre er det ikke slik og slettest ikke her og som du vet så må en gerilijahær gjemme seg, spes når den anngripes av to av verdens mektigste land miitært sett nemmelig Israel og USA.

Ja jeg sier USA av den grunn at Israel får ubegrenset med våpen derfra og at Bush har gitt dem frie tøyler til å slakte ned folk .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Diise nålestikk og irritasjoner vil Israel bli utsatt for i lang tid, men mye er opp til dem selv.

Syns forøvrig at selv om Israelere er flinke og fått bygd opp landet i fra null jordbruksmessig og ellers, så har de med sin fremferd fått meg til og lure på om de virkelig kan være stolte av sitt lands situasjon og om de burde ha fått det når man ser deres fremferd.

6537353[/snapback]

De nålestikkene du snaker om er ypperlige for Israel, for det er nemmelig disse de bruker for å ha et påskudd til krig og å fullføre sin drøm om å fjærne alle andre fra midtøsten.

Dette ser de på som sitt og drømmer om den "endelige løsningen" bare at denne gangen er det ikke dem selv som skal fjærnes . :hmm:

Lenke til kommentar
Utrolig å se hvor lett Israel gjøres til den store syndebukken og Palestina får all sympati  i norske medier. Jeg kan veldig lite om denne konflikten, men har tenkt å lære mer. Det jeg har hørt er at Israel er "tatt over" og "okkupert" palestinske områder. Det kan være så det siste århundret, men årtusenene før der så er jeg ganske sikker på at det var israelske områder og det blir riktigere å si at de nå tar tilbake landet sitt.

Og SV vil boikotte Jaffa-appelsiner  :roll: Hvorfor bare appelsiner da, og ikke resten av det Israel produserer? Er ikke Pentium opprinnelig et israelsk selskap? Kult med kun AMD i Norge. Så slipper vi den diskusjonen. Virker ganske lettvint å demonstrere sin barnslige irritasjon ved å boikotte en frukt.

6535649[/snapback]

Store deler av Tyrkia, Palestina, og diverse andre naboland var deler av det Oest-romerske rike foer det Osmanske rıket ble dannet paa 1400-tallet elns.

Burde ikke vi fra vesten eller "kristne" ta tilbake omraadene. Vı bodde der jo foer.

Dessuten er jo Jerusalem en hellıg by for krıstne ogsaa...

Folk forflyttes. Det er naturlıg og det har vı sett bli gjort flere ganger i historien.

Men da de sionıstıske folkene gıkk inn for aa flytte tılbake for saa aa trenge vekk Palestinerne og ta deres jord, ble det det ikke gjort gradvis og paa en fredelig maate.

Dermed kunne de like godt blıtt vaerende i Europa. Det er Gud de har en avtale med. Og det er ikke FN som burde ha gitt dem en ny stat paa grunn av Holocaust. Men Tyskland...

Lenke til kommentar

http://sv.wikipedia.org/wiki/Harmageddon

http://en.wikipedia.org/wiki/Armageddon (første avsnitt)

Blir spennende å se hva som skjer fremover. Jeg vil ikke ha noen kommentarer på at bibelen bare er oppspinn og eventyr, men kun seriøse vurderinger. Jeg bare slenger det ut, så får folk tro hva de vil. Jeg holder en finger på at det ligger noe i det. Den tredje verdenskrigen vil, i mine spåøyne, høyst sannsynlig handle om religion og "det hellige land" (Israel) som skal kjempes stygt og lenge om. Det står også at Israels motstandere skal få mest sympati og rettferdighetsgjørelse rundt om i verden (media). Synes denne situasjonen er veldig interessant, og kommer til å sette meg mer inn i det.

Lenke til kommentar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Harmageddon

http://en.wikipedia.org/wiki/Armageddon (første avsnitt)

Blir spennende å se hva som skjer fremover. Jeg vil ikke ha noen kommentarer på at bibelen bare er oppspinn og eventyr, men kun seriøse vurderinger. Jeg bare slenger det ut, så får folk tro hva de vil. Jeg holder en finger på at det ligger noe i det. Den tredje verdenskrigen vil, i mine spåøyne, høyst sannsynlig handle om religion og "det hellige land" (Israel) som skal kjempes stygt og lenge om. Det står også at Israels motstandere skal få mest sympati og rettferdighetsgjørelse rundt om i verden (media). Synes denne situasjonen er veldig interessant, og kommer til å sette meg mer inn i det.

6538658[/snapback]

Vel, en ny verdenskrig kan vi neppe snakke om så lenge konflikten holder seg i midtøsten og det vil den gjøre så lenge stormaktene er enige. Nato m.fl kan jevne hele midtøsten i løpet av et halvt år og det bare med konvensjonelle våpen.

Detoneres det en skitten bombe i vesten har vi en helt annen situasjon i hendene. Men en verdenskrig? Tror fort at oponionen rundt omkring i Vesten endrer seg vesentlig da.

Lenke til kommentar

Vel, i følge Jehovas Vitner, så kommer det aldri en tredje verdenskrig. Vet ikke hvorfor de mener det, men.

Uansett, det er ikke krigene vi skal frykte. Det er freden. Harmageddon skal komme som en tyv om natten. Det skal ropes fred, fred, og så skal enden komme. Kan det være Oljebergtalen?

Det står også spesifikt om jordskjelv, hungersnød og naturkatastrofer. Sånt har vi hele tida, men bare i eksalerende grad.

Denne Israel-konflikten er ganske interessant. Israel med USA i ryggen kan feie over alt og alle, og det er så lite vi kan gjøre med det. Jeg synes det er helt, helt galt Israel gjør. Men om det blir verdenskrig ut av det? Ikke sånn som det ser ut nå. Men at det er en stygg konflikt, absolutt.

Lenke til kommentar
Armageddon betyr i virkeligheten "åpenbaring", og ikke dommedag. Et nytt eksempel på hvordan kristendommen har pervertert ordboka.

6538780[/snapback]

Slik jeg har forstått det: Harmageddon er et stedsnavn, ikke et synonym. (Armageddon er det amerikanske ordet) Ordet kommer av Har Megido, som igjen kan oversettes til Mount Megiddo på engelsk. Det er ikke et fjell, men et stort øde område som det sies at den siste store kampen skal skje. Tar jeg ikke et helt feil så ligger det i et område som i dag er palestinsk. Dommedag tror jeg ikke på. At noen velger å oversette "Armageddon" til "dommedag" som følge av noen hollywood-filmer og andre hyper er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Å kjempe for å frigjøre sitt land blir sett på som terrorisme av de som er okkupanter og deres støttespillere. Av folket som er okkupert blir de sett på som en frigjøringshær.

Ingen av sidene i denne konflikten har respekt for menneskeliv. Begge sidene er rasistiske. Men det er faktisk palestinerne som ble fordrevet fra sine hjem, og har levd under Israels harde hæl i over 50 år.

Forøvrig har den Israelske stat utført terrorisme i Norge. Det har aldri noen palestinere gjort.

Lenke til kommentar
Å kjempe for å frigjøre sitt land blir sett på som terrorisme av de som er okkupanter og deres støttespillere.

Nei, det er det fremgangsmåten som avgjør. Hizbollah oppfører seg på alle måter som en terroristorganisasjon. Og hvor mye av Libanon okkuperer Israel?

Av folket som er okkupert blir de sett på som en frigjøringshær.

Nåja. Det er vel så viktig å slakte ned jøder/vantro.

Ingen av sidene i denne konflikten har respekt for menneskeliv.

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article318326.ece

Israel har det. Når var sist gang Hizbollah eller Hamas varslet om selvmords/rakettangrep?

Begge sidene er rasistiske. Men det er faktisk palestinerne som ble fordrevet fra sine hjem, og har levd under Israels harde hæl i over 50 år.

Vestbredden og Gazastripen var okkupert av hhv. Jordan og Egypt fra 1948 til 1967.

Forøvrig har den Israelske stat utført terrorisme i Norge. Det har aldri noen palestinere gjort.

6539176[/snapback]

Når da? Lillehammer-drapet var ikke noe terrorangrep.

Lenke til kommentar

Så hvordan skal Palestinerne få tilbake sine landområder? Nesten ingen er villige til å gi dem våpen så de kan stable en hær på beina for å gå til krig, mens verden står i kø for å dytte våpen på okkupasjonsmakten.

Hvis Israel har så stor respekt for menneskeliv, hvorfor snikmyrder de mennesker utenfor deres eget land, uten engang å forsikre seg om at de dreper riktig person?

Hvilket land var Vestbredden og Gazastripen okkupert fra? Palestinerne hadde aldri sin egen stat. Det var et område der befolkningen levde i stammesamfunn uten en nasjonal identitet. Det var kanskje derfor det var så lett å kaste dem ut fra det som idag er Israel.

Lenke til kommentar
Så hvordan skal Palestinerne få tilbake sine landområder?

Hvorfor skal de få de tilbake? Størsteparten av verdens areal er i mer eller mindre grad omstridt, hva gjør Palestina så spesielt? Finland har mye større rett til Karelen og Petsamo enn palestinerne har til Vestbredden og Gazastripen.

Palestinerne må satse på noe litt mer gjennomtenkt enn voldelige midler mot en overlegen fiende. Israel trakk seg tilbake fra Gazastripen, palestinerne takket for gesten ved å hamre løs med raketter og grave tunneller inn i Israel for å angripe IDF, i tillegg til at landet var på kanten av borgerkrig. Selvsagt kommer ikke Israel til å gi Vestbredden til palestinerne når man ser hvordan det gikk med Gazastripen.

Nesten ingen er villige til å gi dem våpen så de kan stable en hær på beina for å gå til krig, mens verden står i kø for å dytte våpen på okkupasjonsmakten.

Sovjet har sørget for å utstyre nabolandene med våpen slik at de kunne prøve på å fullføre det Hitler aldri greide 3 ganger.

Hvis Israel har så stor respekt for menneskeliv, hvorfor snikmyrder de mennesker utenfor deres eget land, uten engang å forsikre seg om at de dreper riktig person?

Føkkøpp.

Hvilket land var Vestbredden og Gazastripen okkupert fra?

Den palestinske staten som aldri ble opprettet fordi alle nabolandene gikk til krig mot Israel og knabbet GS/VB fra palestinerne.

Lenke til kommentar

Det kan vel neppe herske store tvilen om at palestinerne burde ha mer land enn det de har i dag. Poenget er at israel er nødt til å okkuppere disse områdene så lenge de brukes til å angripe israel.

Når det er sagt... så er det mye ørken i området. Ikke de mest verdifulle landeområdene. Jeg synes de burde gå tilbake til den opprinnelige oppdelingsplanen. Men da MÅ palestinske og libanesiske terrorgrupper avvæpnes og landene må ha troverdige styrer som ikke er involvert i terror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...