leifeinar Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 USA vil granske om Israels bruk av amerikanskproduserte klasevåpen i Libanon var brudd på inngåtte avtaler. dette er typisk usa, de er så jævlig politisk utspekulert. nå har de flydd skyttel trafikk over fjorden med klasebomber til israel og nå vil de etterforske bruken for og dekke sin egen rygg. link her Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hizbollah gir krigsofre opptil 72 000 kroner Som sagt, dette er en ren PR-krig for Hizbollah. Angrip Israel med sine egne sivile som skjold, skyld på Israel når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR. Det står forøvrig: "betalt enkelte familier" Altså, for PRens skyld Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hizbollah gir krigsofre opptil 72 000 kronerSom sagt, dette er en ren PR-krig for Hizbollah. Angrip Israel med sine egne sivile som skjold, skyld på Israel når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR.6741927[/snapback] Og det funker. Så lenge det gjør vil konflikten pågå, og Israel har spilt sin rolle fullt ut for å få det slik. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hizbollah gir krigsofre opptil 72 000 kroner Som sagt, dette er en ren PR-krig for Hizbollah. Angrip Israel med sine egne sivile som skjold, skyld på Israel når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR. Det står forøvrig: "betalt enkelte familier" Altså, for PRens skyld 6741927[/snapback] Som sagt, dette er en en PR-krig for Israel. Angrip "terrorister" med sine egne sivile som skjold, skyld på terroristene når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Det har vel begge parter? Må være rimelig tjukk i hodet for å ta standpunkt i denne konflikten, da begge sider er nettopp det.... Det som bekymrer meg mest er at ekstremister på begge sider får alt for mye oppmerksomhet og støtte i forhold til de på begge sider som faktisk ønsker en løsning.... Det finnes faktisk mennesker på begge sider som ønsker å finne en løsning fremfor å fremstå som gammelmodige idioter uten visjoner... Dessverre er de i mindretall, på begge sider... Edit: Og ja! Jeg anser begge siders ekstremister som tapere... Mulig at vårt "moderne samfunn" har et utgangspunkt i den kulturen de begge forfekter, men ikke tale om at noen av dem er smartere på noen som helst områder... Tvert om... Her snakker vi mennesker totalt blottet for intelligens.... På begge sider... Endret 25. august 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hva gir Israel ?? 6741483[/snapback] http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3420&o=0 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 det var en russer som sto bak det der ikke israel.... men utroli fett Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hva gir Israel ?? 6741483[/snapback] http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3420&o=0 6742833[/snapback] Begge sider ofrer sine barn for å fremstå som de som ofrer mest... Hjernedøde alle sammen spør du meg... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Hva gir Israel ?? 6741483[/snapback] http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3420&o=0 6742833[/snapback] Begge sider ofrer sine barn for å fremstå som de som ofrer mest... Hjernedøde alle sammen spør du meg... 6742858[/snapback] Huh? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Hva gir Israel ?? 6741483[/snapback] http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=3420&o=0 6742833[/snapback] Var det det beste du fant :!: Det er da vitterligen en RUSSISK miliardær som gid det der og han gir det til Israelere og IKKE til de Israelerne bombet sønder og sammen. Endret 25. august 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det har vel begge parter? Må være rimelig tjukk i hodet for å ta standpunkt i denne konflikten, da begge sider er nettopp det.... Det som bekymrer meg mest er at ekstremister på begge sider får alt for mye oppmerksomhet og støtte i forhold til de på begge sider som faktisk ønsker en løsning.... Det finnes faktisk mennesker på begge sider som ønsker å finne en løsning fremfor å fremstå som gammelmodige idioter uten visjoner... Dessverre er de i mindretall, på begge sider... Edit: Og ja! Jeg anser begge siders ekstremister som tapere... Mulig at vårt "moderne samfunn" har et utgangspunkt i den kulturen de begge forfekter, men ikke tale om at noen av dem er smartere på noen som helst områder... Tvert om... Her snakker vi mennesker totalt blottet for intelligens.... På begge sider... 6742794[/snapback] Mye riktig i det du sier her ja, nå er vel neppe dem som ønsker fred i mindretall, problemet er vel heller at de ikke har makt/mulighet til å gjøre noe med saken. Det er som du sier ekstreme idioter på begge sider som styrer det hele. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Som sagt, dette er en en PR-krig for Israel. Nei, det er ikke det. Israel mister utrolig mye goodwill fra resten av verden på å forsvare seg mot arabiske/muslimske angrep. Angrip "terrorister" med sine egne sivile som skjold, skyld på terroristene når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR. 6742766[/snapback] Og hva går denne gode PRen ut på? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Som sagt, dette er en en PR-krig for Israel. Nei, det er ikke det. Israel mister utrolig mye goodwill fra resten av verden på å forsvare seg mot arabiske/muslimske angrep. Angrip "terrorister" med sine egne sivile som skjold, skyld på terroristene når de får sine egne drept, bruk penger (hvor kommer pengene fra?) på å kjøpe seg god PR. 6742766[/snapback] Og hva går denne gode PRen ut på? 6744774[/snapback] Dette var dine påstander snudd på hodet ... For å kommentere spørsmålene dine. Ja Israel mister mye goodwill, ved å velge å svare på kidnapping av 2 soldater, samtidig som de selv har fengslet over 2 tusen "terrorister", med overdreven maktbruk. Det kommer nå signaler om bruk av klasebomber mot sivile mål, ødeleggelsene er enorme, og regningen sendes til "oss", enda en gang. De hadde vel kunnet forhandle med Libanon/hizbollah om en fangeutveksling, før de tok den enorme slagkraften i bruk. Det de i tillegg har oppnådd er å styrke terroristenes sympati i befolkningen. Det er veldig synd, og veldig farlig den type ghettomentalitet som Israel har ettehvert utviklet. På begge sider sitter ulike "fundamentalister", med blod på hendene og styrer utviklingen mot et slags endelig oppgjør. Skulle ønske at begge parter hadde hatt hver sin "Nelson Mandela" heller, istedenfor gamle krigshunder. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Dette var dine påstander snudd på hodet ... Nei, det var det ikke. Jeg har tidligere forklart hvordan Hizbollah som terrororganisasjon ikke har noe å tape på å slakte ned uskyldige. De har ingen verdensopinion å stå til ansvar for, i motsetning til Israel. De kan derimot få Israel til å se så ille ut som mulig, blant annet ved å trekke israelsk ild mot sivile områder, for så å bruke penger for å få Israel til å se enda verre ut. For å kommentere spørsmålene dine. Ja Israel mister mye goodwill, ved å velge å svare på kidnapping av 2 soldater, samtidig som de selv har fengslet over 2 tusen "terrorister", med overdreven maktbruk. Nå roter du fælt. Dette startet fordi Hizbollah bombet Israel. Det var ikke bare på grunn av at to soldater ble fanget. Det kommer nå signaler om bruk av klasebomber mot sivile mål, ødeleggelsene er enorme, og regningen sendes til "oss", enda en gang. Skyld på Hizbollah som skyter mot Israel fra sivile områder. De hadde vel kunnet forhandle med Libanon/hizbollah om en fangeutveksling, før de tok den enorme slagkraften i bruk. Det de i tillegg har oppnådd er å styrke terroristenes sympati i befolkningen. Nå skyldes denne konflikten at Hizbollah bombet Israel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 snip 6745277[/snapback] Javel, var det slik så rettferdigjør det såklart den overdrevne makten de satte inn, den var så kjapp at de hadde ikke tid til å utstyre hæren med annet enn kuler og krutt. Spøk til side, poenget mitt er maktbruk, og farlig ghettomentalitet, to parter hvor det er krigshunder som bestemmer, og fravær av Nelson Mandela-typer. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Javel, var det slik så rettferdigjør det såklart den overdrevne makten de satte inn http://www.politisk.no/politikk/sivile_tap...g_er_tragisk_m/ "Hvordan skal man vurdere det enkelte israelske angrep i forhold til disse kravene? Medfører et angrep klart overdrevne sivile tap i forhold til den overordnede militære fordelen de forventer å oppnå? Hvem skal gjøre denne vurderingen og når?" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Javel, var det slik så rettferdigjør det såklart den overdrevne makten de satte inn http://www.politisk.no/politikk/sivile_tap...g_er_tragisk_m/ "Hvordan skal man vurdere det enkelte israelske angrep i forhold til disse kravene? Medfører et angrep klart overdrevne sivile tap i forhold til den overordnede militære fordelen de forventer å oppnå? Hvem skal gjøre denne vurderingen og når?" 6745447[/snapback] Jeg skal ihvertfall ikke gjøre den vurderingen. poenget er fremdeles at samme oppskrift har vært benyttet hver gang Israel føler seg truet. Den synes å virke dårligere for hver gang, og medfører at Israel opparbeider seg en ghettomentalitet, hvor åpningene for nytenkning er uaktuelt. Hadde det i det minste vært mulig å fjerne problemet med Palistinerne, latt disse få noe som kan kalles et hjemland, så ville det kun vært igjen de rabiate regimene som preker om utslettelse av Israel som stat tilbake. Jeg tror det da hadde vært større muligheter for at Israel fikk full støtte både fra vesten, og "normale" araberstater. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg skal ihvertfall ikke gjøre den vurderingen. poenget er fremdeles at samme oppskrift har vært benyttet hver gang Israel føler seg truet. Føler seg truet? Israel blir ikke bare truet, de blir direkte angrepet! Israel kjemper for sin egen eksistens. Er det rart de kjemper med nebb og klør? Relatert lesestoff: http://www.politisk.no/politikk/israel_kan_ikke_tape/ "Israels kriger handler om selve statens eksistens. Slik har det vært siden nabolandene i 1948 forsøkte å kvele staten i fødselen. Israel har ikke råd til å tape en eneste krig." Den synes å virke dårligere for hver gang, og medfører at Israel opparbeider seg en ghettomentalitet, hvor åpningene for nytenkning er uaktuelt. Ja, det er ganske enkelt å sitte i godstolen her i trygge Norge og fortelle Israel, som er omringet av fiender som vil utslette landet, at de skal slutte å forsvare seg. Hadde det i det minste vært mulig å fjerne problemet med Palistinerne, latt disse få noe som kan kalles et hjemland, så ville det kun vært igjen de rabiate regimene som preker om utslettelse av Israel som stat tilbake. Jeg tror det da hadde vært større muligheter for at Israel fikk full støtte både fra vesten, og "normale" araberstater. 6745659[/snapback] Palestinerne fikk et hjemland da Israel ble grunnlagt. Men de var ikke fornøyd med det. Lenke til kommentar
Stolrygg Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Her er ett intervju med mike wallace og president Mahmoud Ahmadinejad. Dette gikk på tv 2 for noen dager siden. Irans president gjør det veldig klart at han vil fjerne Israel fra kartet og at Holocoust er en myte. Se Iran`s Leader backs Hezbollah og Iran's Pres. On Nukes & Israel http://www.cbsnews.com/sections/i_video/ma...hannel=60Sunday Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg skal ihvertfall ikke gjøre den vurderingen. poenget er fremdeles at samme oppskrift har vært benyttet hver gang Israel føler seg truet. Føler seg truet? Israel blir ikke bare truet, de blir direkte angrepet! 6745842[/snapback] "føler" seg truet, med et mener jeg at Israel gjentatte ganger har beveget seg inn i andre land for å likvidere, kidnappe etter deres definisjon "fiender". "Israels kriger handler om selve statens eksistens. Slik har det vært siden nabolandene i 1948 forsøkte å kvele staten i fødselen. Israel har ikke råd til å tape en eneste krig." Slik retorikk/tankegang er med på å ghettofisere Israelske forestillinger. Nå har de tapt en krig, ifølge hizbollah, uten at jeg tror Israel rakner, håper heller at det får dem til å skjønne det som USA ikke forsto i Irak. Ja, det er ganske enkelt å sitte i godstolen her i trygge Norge og fortelle Israel, som er omringet av fiender som vil utslette landet, at de skal slutte å forsvare seg. Jeg debatterer med deg, ikke med Israel. En annen ting er at du forsøker å tvinge meg til å tenke sort/hvitt, men det ser jeg ingen fornuft i. Palestinerne fikk et hjemland da Israel ble grunnlagt. Men de var ikke fornøyd med det. Hvis man hele tiden ser bakover så tror jeg ikke problemene kan løses. Som jeg tidligere har skrevet så mangler det "mandela" typer som har evnen til å si nok er nok, nå må vi konsentrere oss om nåtid/fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå