Gå til innhold

Så var det igang igjen... Israel vs arabere


Anbefalte innlegg

Klart israel har deler av ansvaret, ingen tvinger de til å bombe boligblokker, Israel kjenner godt konskevensene av handlingene, og har også ett ansvar.

 

Vel. Israel er nødt til å få en slutt på rakettregnet fra Hizballah - som har plassert sine strategiske mål i boligblokker.

 

Igjen vil jeg gjerne peke på min formel1-analogi, selv om folk blir bedt om å holde seg unna banen, så er ikke føreren fritatt for ansvar om vedkommende ikke gidder å bremse, og kjører de ned, selv om det er banemannskapene som har hovedansvaret for å for å holde folk unna banen, så deler allikevel føreren ansvaret for deres død.

 

Jeg gjenkjente meg ikke helt i formel 1-analogien din. Se heller for deg en analogi med dysfunksjonelt politi, steinkastende menn, barnehage og huset/familien din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jo ikke akkurat Hizbollah så veldig treffsikre at det er snakk om noen nedslakting av israelerne, men det er uansett ikke poenget.

 

Israel er såpass tettbebygd at det ikke skal mye til for å treffe noe, ta også med Hizballahs kvantitet av raketter i regnestykket. At Israel ikke har mistet flere sivile skyldes i stor grad at befolkningen har enten tilbrakt størsteparten av de tre siste ukene i tilfluktsrom, eller fordi de har flyktet sørover.

 

Fengsel i Norge er forøvrig langt mer behagelig enn å tilbringe dagesvis i strekk i et klamt, trangt og jævlig tilfluktsrom.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke akkurat Hizbollah så veldig treffsikre at det er snakk om noen nedslakting av israelerne, men det er uansett ikke poenget.

 

Israel er såpass tettbebygd at det ikke skal mye til for å treffe noe, ta også med Hizballahs kvantitet av raketter i regnestykket. At Israel ikke har mistet flere sivile skyldes i stor grad at befolkningen har enten tilbrakt størsteparten av de tre siste ukene i tilfluktsrom, eller fordi de har flyktet sørover.

 

Fengsel i Norge er forøvrig langt mer behagelig enn å tilbringe dagesvis i strekk i et klamt, trangt og jævlig tilfluktsrom.

6598902[/snapback]

 

Bare en liten kommentar til det jeg uthevde:

 

Leste på jobb i dag i dagbladet at det var over 900 sivile israelere som hadde mistet livet de siste 6 årene som følger av bombing fra områder hvor FN-strykene holder til i Sør-Libanon. Israel har altså mistet mange sivile rett og slett på grunn av FNs udugelighet.

Lenke til kommentar

http://www.israelnn.com/news.php3?id=108559

 

CNN Exposes Hizbullah's Staging Tactics

22:25 Jul 27, '06 / 2 Av 5766

 

A CNN reporter has exposed tactics used by Hizbullah terrorists to stage media events in order to give the impression of a large number of civilian casualties caused by Israeli bombing attacks on terrorist position, according to a report issued by the Honest Reporting organization.

 

Rich Noyes said he was assigned to photograph buildings damaged in the bombings. "After letting us take pictures of a few damaged buildings, they take us to another location, where there are ambulances waiting. This is a heavily orchestrated Hezbollah media event. When we got here, all the ambulances were lined up," and the drivers turned on their sirens and sped away for photographers. "These ambulances aren't responding to any new bombings. The sirens are strictly for effect," Noyes said.

 

 

Edit:

 

Denne har mye mer med Hizbollah å gjøre:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jS1fX3b-gpk

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Denne er særdeles morsom:

 

http://www.factsofisrael.com/blog/archives/000012.html

 

"In the tape you see the fake 'corpse' being wrapped and then lying down on a stretcher. The stretcher bearers are not particularly adept and you can see him fall off several times.

 

During the course of the funeral the 'corpse' was dropped and the 'dead' Palestinian got up from the ground scaring many of the Palestinian marchers who were not cognizant of the deception."

 

Har riktig nok ikke så mye med Hizbollah og Isreal å gjøre, men eneste jeg vil er å få en tankevekker om hva vi leser om i norsk media..

Lenke til kommentar
Leste på jobb i dag i dagbladet at det var over 900 sivile israelere som hadde mistet livet de siste 6 årene som følger av bombing fra områder hvor FN-strykene holder til i Sør-Libanon. Israel har altså mistet mange sivile rett og slett på grunn av FNs udugelighet.

6598940[/snapback]

Dette er tøv, intet mindre. Om man ser på Intifadaen under ett blir tallet mer rett, men da er det ikke snakk om angrep fra Hezbollah.

Lenke til kommentar
Hallo i luken, du mener altså at fordi fienden blandre seg med sivilbefolkningen så er det helt ok å slakte ned kvinner og barn  :cry:  :cry:

Kan du ikke gi deg med disse smileyene dine? Det passer seg ikke når du bruker retoriske triks for å skylde på Israel for at Hizbollah angriper Israel fra sivile strøk.

 

Hele verden foruten Israel og USA vil ha en våpenhvile for å berge sivile, for å få ut eldre,uføre, kvinner og barn.

Du svarte ikke på spørsmålet. Hvorfor angriper Hizbollah først Israel, for så å be om våpenhvile?

6597492[/snapback]

 

 

Smilyene her var for å understreke min mening, om de ikke "passer" deg blir ditt problem .

 

Du svarte ikke på spørsmålet. Hvorfor angriper Hizbollah først Israel, for så å be om våpenhvile?

 

Det får du spørre dem om, men siden du kritiserer min retorikk så må jeg stille meg svært kritisk til din.

Her prøver du å gi et inntrykk av at jeg støtter hizbolle til tross for at jeg gang på gang har tatt avstand fra deres metoder, akkurat som jeg tar avstand fra Israels metoder.

Det som bryr meg er siviles situasjon her, at kvinner og barn blir drept er uakseptabelt i mine øyne uansett hvem som gjør det og om mulig er det værre at en statsmakt bevisst gjør det .

Så spar meg for kritikk ang retorikk,sjekk din egen først :ermm:

Lenke til kommentar
Leste på jobb i dag i dagbladet at det var over 900 sivile israelere som hadde mistet livet de siste 6 årene som følger av bombing fra områder hvor FN-strykene holder til i Sør-Libanon. Israel har altså mistet mange sivile rett og slett på grunn av FNs udugelighet.

6598940[/snapback]

Dette er tøv, intet mindre. Om man ser på Intifadaen under ett blir tallet mer rett, men da er det ikke snakk om angrep fra Hezbollah.

6599539[/snapback]

 

Hezbollah eller ei, det er fortsatt tall som ikke kommer frem i norsk media. Jeg kan se for meg at kontinuerlige drap av sin egen sivilbefolkning etter at FN lover å rydde opp i 6 år kan være midlt sagt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Leste på jobb i dag i dagbladet at det var over 900 sivile israelere som hadde mistet livet de siste 6 årene som følger av bombing fra områder hvor FN-strykene holder til i Sør-Libanon. Israel har altså mistet mange sivile rett og slett på grunn av FNs udugelighet.

6598940[/snapback]

Dette er tøv, intet mindre. Om man ser på Intifadaen under ett blir tallet mer rett, men da er det ikke snakk om angrep fra Hezbollah.

6599539[/snapback]

Angrep utført av Hizbollah siden mai 2000: Hizballah Terrorist Attacks Since May 2000. Har ikke sett en oversikt der tapstallene nærmer seg 900, nei.

Lenke til kommentar

Mor og to døtre drept i nye luftangrep

 

 

Flyangrepet som drepte moren og døtrene ble gjennomført til tross for at Israel hadde lovet stans i slike operasjoner før våpenhvilen skulle opphøre ved midnatt tirsdag.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125171

 

1154462022242_440.jpg

 

Her er Israels bombemål (se bildet over) :cry:

6599619[/snapback]

 

De vet vel ikke hva Våpenhvile betyr :ermm:

Lenke til kommentar
Klart israel har deler av ansvaret, ingen tvinger de til å bombe boligblokker, Israel kjenner godt konskevensene av handlingene, og har også ett ansvar.

 

Vel. Israel er nødt til å få en slutt på rakettregnet fra Hizballah - som har plassert sine strategiske mål i boligblokker.

 

Igjen vil jeg gjerne peke på min formel1-analogi, selv om folk blir bedt om å holde seg unna banen, så er ikke føreren fritatt for ansvar om vedkommende ikke gidder å bremse, og kjører de ned, selv om det er banemannskapene som har hovedansvaret for å for å holde folk unna banen, så deler allikevel føreren ansvaret for deres død.

 

Jeg gjenkjente meg ikke helt i formel 1-analogien din. Se heller for deg en analogi med dysfunksjonelt politi, steinkastende menn, barnehage og huset/familien din.

6598826[/snapback]

 

Det er sikkert en grei analogi, om noen i en menneskemengde bbegynner å kaste stein mot huset mitt, synes du det er riktig av politiet å bare fyre av inn i menneskemengden?

 

Israel ønsker å få slutt på rakettregnet ja, og det er flere måter å gjøre det, de er ansvarlige for å ha valgt den løsning de har nå, med påfølgende store tap. Er du ikke enig?

 

Og tror du disse angrepene svekker hizbollahs stilling i libanon? Tror du det fører til mindre terror på sikt?

 

AtW

 

Leste på jobb i dag i dagbladet at det var over 900 sivile israelere som hadde mistet livet de siste 6 årene som følger av bombing fra områder hvor FN-strykene holder til i Sør-Libanon. Israel har altså mistet mange sivile rett og slett på grunn av FNs udugelighet.

6598940[/snapback]

Dette er tøv, intet mindre. Om man ser på Intifadaen under ett blir tallet mer rett, men da er det ikke snakk om angrep fra Hezbollah.

6599539[/snapback]

 

Hezbollah eller ei, det er fortsatt tall som ikke kommer frem i norsk media. Jeg kan se for meg at kontinuerlige drap av sin egen sivilbefolkning etter at FN lover å rydde opp i 6 år kan være midlt sagt irriterende.

6599609[/snapback]

 

Mener du at media ikke dekker når det blir drept sivile i Israel?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er det folk flest biter på?

Hizbollahs bevisste mediestrategi. Det er som om de har ansatt profesjonelle PR-folk for å lage propaganda.

 

Det faktumet at Israel også har et ansvar for det som skjer?

Israel har et ansvar for å beskytte sitt eget folk.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk mener at Israel ikke har noe ansvar for sine handlinger.

Israel har ansvar for sine handlinger, men de har ikke skyld i at Hizbollah bevisst bruker sivile og FN-baser til å angripe israelske sivile.

 

Jeg kjenner ihvertfall få som sympatiserer med hizbollah. Det virker som folk mener dette er fortjent for hizbollah, noe som godt kan være, taperene er de sivile, men det virker som folk ignorere det, fordi det er "hizbollahs skyld".

Ja, det er Hizbollahs skyld, så slutt å mase om Israel hele tiden.

Lenke til kommentar
Her er Israels bombemål (se bildet over)  :cry:

6599619[/snapback]

Dette er uærlig og manipulativt av deg. Du bruker propagandavirkemidler og ignorerer fakta.

 

Det er ikke kvinner og barn som er Israels bombemål. Israels bombemål er Hizbollah-feiginger. Når de bomber Israel fra sivile områder, så er det Hizbollah som har ansvaret for at sivile dør.

Lenke til kommentar
Hva er det folk flest biter på?

Hizbollahs bevisste mediestrategi. Det er som om de har ansatt profesjonelle PR-folk for å lage propaganda.

 

Det faktumet at Israel også har et ansvar for det som skjer?

Israel har et ansvar for å beskytte sitt eget folk.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk mener at Israel ikke har noe ansvar for sine handlinger.

Israel har ansvar for sine handlinger, men de har ikke skyld i at Hizbollah bevisst bruker sivile og FN-baser til å angripe israelske sivile.

 

Jeg kjenner ihvertfall få som sympatiserer med hizbollah. Det virker som folk mener dette er fortjent for hizbollah, noe som godt kan være, taperene er de sivile, men det virker som folk ignorere det, fordi det er "hizbollahs skyld".

Ja, det er Hizbollahs skyld, så slutt å mase om Israel hele tiden.

6600039[/snapback]

 

Og hva av hizbollahs strategi er det folk biter på da mener du?Hva er det folk tror om konflikten, som er uriktig? Kan du konkretisere litt mer.

 

Sålenge Israel har et ansvar for sine egne handlinger, har de også ett ansvar for at de bomber sivile, hva gjør det da til hizbollahs skyld, og at man skal slutte å mase om israel? Israel har ett ansvar for det de gjør, og når folk tåkelegger dette, så synes jeg det er greit å gjenta.

 

AtW

Lenke til kommentar
Her er Israels bombemål (se bildet over)  :cry:

6599619[/snapback]

Dette er uærlig og manipulativt av deg. Du bruker propagandavirkemidler og ignorerer fakta.

 

Det er ikke kvinner og barn som er Israels bombemål. Israels bombemål er Hizbollah-feiginger. Når de bomber Israel fra sivile områder, så er det Hizbollah som har ansvaret for at sivile dør.

6600041[/snapback]

 

Nå sier du igjen at hizbollah har ansvaret, er du pluselig uenig i at Israel har ansvaret for sine egne handlinger? Israel velger selv å bombe, Israel kjenner konskekvene av en slik bombing, og allikevel mener du at de ikke har noe ansvar for sivile dødsfall?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...