Jim Rager Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/28/472445.html Israel mot resten nå eller? Vil ikke uttale meg noe mer i kveld, litt for full, får vel mer informajson i morgen. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Libanon har vel bare vert fritt i eit år stakkar. Og Hisbolla sitte i regjeringa. Dei har hatt våpen i mange år. Ting tar litt tid, det gjeld avvæpning også. Berre sjå på Nord-Irland der dei forsatt mangle våpen frå begge parter. Hvis Hizbollah sitter i regjeringa så sitter de i samme situasjon som palestina; Folket støtter terrorisme. Og når Israel kreve at Hisbolla skal bli ansett som ein terrororganisjan og dei ikkje blir det av resten av verda, vel, då trenge vel ikkje eg/me å kalla dei for ein terrororganisasjon. Resten av verden anser Hizbollah som en terrororganisasjon. De eneste som ikke ser det er den norske venstreside. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg liker generelt stormakter som går hardt til verks mot disse svinene jeg da. Så Isreal har min fulle ubetydelige støtte, det har også USA i sine aksjoner og UK som også er aktive på den fronten. Blair er visstnok på vei til USA nå for å komme til en løsning i Israel-krisen i dag, også skal han fortelle Bush at han ikke kan gi sin støtte til Israel i denne krigen så vidt jeg forstod på radio-dama. Tøft av Blair, som for min del har sett ut som han har gjemt seg mest i skjørtene på Bush de siste årene. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 FN og Hizbollah flagger på samme sted. Slike steder skal bombes sønder og sammen, de som oppholder seg der skal dø av bombene. Nå vet ikke jeg om dette bildet er fra den aktuelle FN posten som ble bombet, men om det er det, så var bombingen helt legitim. De som beskytter terrorister skal drepes uten noe unntak. Hizbollah er en terroristorganisasjon som skal utryddes. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Skal vi dresse oss opp og reise ned i sandland og kværke terrorkluthuer sammen? Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Nåå, så søtt. Ein burde jo vera motstandar av Israel bare ved å sjå på tapstalla, det står i 10-1 forhold. Og sivile tapstall er 400-600 kontra 18. Og det er nok ikkje bare den norske venstresida som ikkje meine Hisbolla er ein terrororganisasjon. EU holde også på den tanken. Eg skjønne jo at Israel vil ha dei på terrorlista, det gjer jo ting mykje lettare. Helst vil dei vel ha det til at et er Al-Qaeda som står bak så dei kan teppebomba heile landet med godt samvit. Og for Guds skuld, er det rart at Hisbolla sitt i regjering? Dei klarte jo å jaga ut dei Israelske okkupantane etter 20 år, er jo klart folk gir dei eit par stemmer for det. 30% av folket i Noreg gir jo sin stemme til frp for å jaga ut trygdesnyleterar og andre svarthuda "okkupantar". Nå har Midt-Austen prøvd kommunisme, sosialisme, kapitalisme, demokrati, eit-parti, er det rart at ein til slutte prøve seg på krefter ein veit jobbe for noko handfast? Det kjem jo bare naturlig. Og vesten og Israel må ta sin del av skulda for at midt-austen ikkje er verdas mest stabile plass. Frå nrk.no: "Iraks shia-muslimer, som amerikanerne hjalp frem til makten, støtter Hizbollah og Hamas, liksom deres sympatier er på Irans side." Huff då, snakk om å skapa stabilitet og fred i regionen Endret 28. juli 2006 av The_Creator Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ein burde jo vera motstandar av Israel bare ved å sjå på tapstalla, det står i 10-1 forhold. Og sivile tapstall er 400-600 kontra 18. USA mistet omtrent ingen sivile under 2VK, Tyskland mistet endel. Skal man følge logikken din skal man altså støtte Nazi-Tyskland fordi de hadde de største tapene. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) For ein fantastisk parallell. Slutt å kveruler og sett ting i litt betre proposisjonar. Men bombinga av Dresden, brannbombinga av Japan osv var vel ikkje akkurat direkte sivilvennlige. Ikkje at bombinga av London var betre. Det handle bare om å veta at ein faktisk ein har makta og då også har middler til å begrensa seg, kanskje visa at ein er betre enn motstandaren med tanke på valdlege handlingar. At Hisbolla bruke vald er jo ikkje så rart, men at Israel må ty til det gang etter gang er for meg for dumt, dei har middler til å øydelegga heile regionen det veit alle, men kvifor ikkje begynna å bruka krefter på litt meir fredlege mål. Kva med å holda seg innforbi sine eigne landegrenser og dempa profilen sin litt? Då vil det ikkje regna rakettar over landet. Endret 28. juli 2006 av The_Creator Lenke til kommentar
zilch Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Det hjelper kun dersom hizbollah ønsker fred. Det gjør de ikke, og har ett brennende ønske om å utslette Israel. Eneste løsningen for å avslutte rakett regnet er da å gå inn i de områdene hvor hizbollah opererer og utslette de. Om hizbollah velger å bruke sivile og fn som levende skjold, så får deres blod komme på hizbollahs hender og ikke Israels. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Libanon har vel bare vert fritt i eit år stakkar. Og Hisbolla sitte i regjeringa. Dei har hatt våpen i mange år. Ting tar litt tid, det gjeld avvæpning også. Berre sjå på Nord-Irland der dei forsatt mangle våpen frå begge parter. Hvis Hizbollah sitter i regjeringa så sitter de i samme situasjon som palestina; Folket støtter terrorisme. Er ikke det å overgenralisere litt vel mye? Personlig er det enkelte partier jeg støtter veldig lite, som fortsatt sitter i regjering, jeg støttet ikke kystpartiets politikk når de satt i stortinget. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 FN og Hizbollah flagger på samme sted. Slike steder skal bombes sønder og sammen, de som oppholder seg der skal dø av bombene. Nå vet ikke jeg om dette bildet er fra den aktuelle FN posten som ble bombet, men om det er det, så var bombingen helt legitim. De som beskytter terrorister skal drepes uten noe unntak. Hizbollah er en terroristorganisasjon som skal utryddes. 6573161[/snapback] Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til såne ting i praksis, hvor stor kontroll har FN pver et område rundt posten sin? Kan de diktere hvaslags flagg som er i umiddelbar nærhet? Ellers er jo dette en interessant sak, har du noen lenker fra en litt mer objektiv avis? AtW Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Ellers er jo dette en interessant sak, har du noen lenker fra en litt mer objektiv avis? AtW 6574287[/snapback] http://www.nettavisen.no/verden/article695644.ece Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Men heile denne suppa er jo bare ein kulimasjon av uroligheiter sidan opprettelsen av Israel, og sikkert før den tid også. Det blir ikkje fred før ein har roa ned andre deler av regionen heller. Ein kan jo begynna med dei 12-13 autorative regima i regionen, diver er mange av dei USA sine næraste allierte. Eit autorativt regime kan vera stabilt det også, men ein undertrykke av og til grupper for å få til dette, les shiamuslimar. Ikkje rart dei tar til våpen til slutt. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Dette håper jeg virkelig ikke er sant. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Dette håper jeg virkelig ikke er sant.6575646[/snapback] Men er det noen som sier "They got weapons of mass distruction"? Neeeida. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Dette håper jeg virkelig ikke er sant. 6575646[/snapback] Jeg synes virkelig man bruke vanlig våpen, blir litt for ufint hvis man skal bruke denslags våpen. Dette håper jeg virkelig ikke er sant.6575646[/snapback] Men er det noen som sier "They got weapons of mass distruction"? Neeeida. 6576024[/snapback] De vet det allerede Endret 28. juli 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Dette håper jeg virkelig ikke er sant. 6575646[/snapback] Veit.. Er det ikke snakk om at Hizbollah skal få hjelp fra Iran eller Syria nå snart a? Helt tragisk hvis de tar kjemiske våpen i bruk nå Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Krig er som en god film. Man veit aldri hva som skjer videre. Håper virkelig at Israel ikke har gått til det punktet å bruke ikke-konvensjonelle våpen. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 "Israel har nå også gjort det klart at FN ikke får ta del i granskningen av bombingen som drepte fire FN-ansatte på en godt merket FN-post i Sør-Libanon på tirsdag, ifølge avisa Haaretz." "Det er ikke behov for en 72 timers midlertidig våpenhvile, fordi Israel har åpnet en humanitær korridor til og fra Libanon, mener regjeringstalsmann Avi Pazner ifølge Reuters." Hvor ignorante kan man bli? Blir oppgitt over hvordan de får holde på, og USA står å beskytter dem og roser dem for å forsvare seg selv, så ingen tørr å ta noen tiltak for å bedre situasjonen der nede. Skremmende. "Fosfor-raketter kan brukes lovlig om natten for å lyse opp slagmarken. Å bruke fosfor offensivt vil være et brudd på internasjonale konvensjoner." Lurer på om de klarer å ta noen for dette denne gangen, eller om det blir som sist når usa brukte det mot en by i nord irak. Hjelper lite med en krigsforbryter domstol, om alt de er interesert i å dømme, er gamle nazi forbrytere. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 At Hisbolla bruke vald er jo ikkje så rart, men at Israel må ty til det gang etter gang er for meg for dumt Hva slags pervertert logikk er dette? En organisasjon som har som mål å utslette et demokrati omringet av muslimske diktaturer (Israel) må få bruke vold, men en stat som stadig blir angrepet utenfra og innenfra av diktaturer som ønsker å utslette det må ikke få forsvare seg? men kvifor ikkje begynna å bruka krefter på litt meir fredlege mål Fordi motstanderne ikke er interessert i fred. De er kun interessert i å utslette Israel. Hvordan snakker du fred med noen som vil utslette deg? Kva med å holda seg innforbi sine eigne landegrenser og dempa profilen sin litt? Då vil det ikkje regna rakettar over landet. 6573706[/snapback] Du mener, gi etter for terrortrusler og legge seg flat for folk som vil ødelegge en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå