Gå til innhold

Så var det igang igjen... Israel vs arabere


Anbefalte innlegg

Jeg føler det er veldig mange som kjefter på de. De gjør mye galt, men jeg synes også de får ufortjent mye pepper, uten å ha så altfor mye greie på omstendighetene. Det hele virker veldig ensidig vinklet i norsk media. Libanon aner jeg ingen verdens ting om. Det er mest Palestina jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg føler det er veldig mange som kjefter på de. De gjør mye galt, men jeg synes også de får ufortjent mye pepper, uten å ha så altfor mye greie på omstendighetene. Det hele virker veldig ensidig vinklet i norsk media. Libanon aner jeg ingen verdens ting om. Det er mest Palestina jeg tenker på.

6558594[/snapback]

 

Så lenge de er så enormt overlegne militært, men fortsatt slakter sivile, røde kors og ting som broer o.l., mister de all min respekt. Ikke nok med at du skyter spurv med kanon, men du brenner ned skogen den bodde i også.

 

De er ikke i en enkel situasjon, men de burde skjønne selv at de ikke kan holde på som de gjør, er begrenset hvor lenge de har "vesten" (tom usa vil se seg lei på måten ting blir gjort til slutt) bak seg. Og nå skal de ha en 70km stor sikkerhets sone langs grensen, der alle som beveger seg inn blir skutt uten forvarsel.

 

Lurer på hvor mye av "teroristene" der nede israel har skapt selv, med måten de håndterer ting på. Blir mye likt med hvordan Usa styrer i irak. Kommer ikke noe godt ut av det uansett. :nei:

Lenke til kommentar
Jeg føler det er veldig mange som kjefter på de. De gjør mye galt, men jeg synes også de får ufortjent mye pepper, uten å ha så altfor mye greie på omstendighetene. Det hele virker veldig ensidig vinklet i norsk media. Libanon aner jeg ingen verdens ting om. Det er mest Palestina jeg tenker på.

6558594[/snapback]

 

Så lenge de er så enormt overlegne militært, men fortsatt slakter sivile, røde kors og ting som broer o.l., mister de all min respekt. Ikke nok med at du skyter spurv med kanon, men du brenner ned skogen den bodde i også.

 

 

Slakter sivile? Hvor mange har omkommet i denne krigen, rundt 500? Sammenlignet med antallet dødsfall i Darfur-provinsen, gjengrelatert vold i Brasil, trafikkulykker i USA og annet så får denne konflikten enorme mengder oppmerksomhet i forhold til antallet døde. Broer er et legitimt mål i krig.

 

De er ikke i en enkel situasjon, men de burde skjønne selv at de ikke kan holde på som de gjør, er begrenset hvor lenge de har "vesten" (tom usa vil se seg lei på måten ting blir gjort til slutt) bak seg. Og nå skal de ha en 70km stor sikkerhets sone langs grensen, der alle som beveger seg inn blir skutt uten forvarsel.

 

 

De ønsker å etablere en demilitarisert sone i Libanon under internasjonal overvåkning etter mønster av Sinai-halvøya som har fungert utmerket siden Egypt fikk området tilbake.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/27/472400.html

....

 

"Sakandar Zulqarnain, Imam Mahmod Jallowi og leder Mohammad Hamdan i Islamsk Råd Norge er enige om at Hizbollahs rakettangrep kan forsvares"

 

"- Det er selvforsvar! Hizbollah er et politisk parti som er representert i det libanesiske parlamentet, de har rett til å forsvare seg, sier han."

 

Forsvare seg? Hvem var det nå som startet dette? Tenketenke... :hmm:

Lenke til kommentar
"Sakandar Zulqarnain, Imam Mahmod Jallowi og leder Mohammad Hamdan i Islamsk Råd Norge er enige om at Hizbollahs rakettangrep kan forsvares"

 

Dette er skummelt. Det beviser jo at selv norske muslimer støtter opp om terrorismen.

6567053[/snapback]

 

Er du overrasket? Broren til Mohammad Hamdan, Osama Hamdan er talsmann for Hamas i Libanon.

 

http://www.document.no/weblogg/archives/009587.html

 

 

Videre, fra DB:

- Jeg kan svare!, roper Syed Sajjad Hussain Kazmi, sjef for radiostasjonen Radio Ahlul-Bait Oslo, da det blir stilt kritiske spørsmål om Hizbollahs rakettangrep, spørsmål egentlig myntet på imamene på den andre siden av bordet .

 

- Det er selvforsvar! Hizbollah er et politisk parti som er representert i det libanesiske parlamentet, de har rett til å forsvare seg, sier han.

 

OMGWTFBBQ. Jeg har ansett Hizbollah for å være en terroristgruppe som utgjør en pararell stat i staten, han anser Hizbollah for å være en del av Libanon fremfor en egen terroristgruppe. Således legitimerer han at Israel går til krig mot Libanon, ikke bare Hizbollah.

 

Dette er en svært følelsesladet tid for alle muslimer,

 

Vi og dem holdning.

Lenke til kommentar

Per definisjon er ikkje Hezbolla nokon terrororganisasjon fordi dei ikkje bedriv terrorisme utan for eigne landegrenser. Dei forsvarte seg då Israel okkuperte Libanon, dei kiddnappa Israelske soldatar på israelsk side?, for så å svara med rakettar mot artelleri.

 

Det er ein liten forskjell frå Madrid og NY til desse handlingane. Soldatar er jo ikkje akkurat verdas mest uskuldege.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar
Per definisjon er ikkje Hezbolla nokon terrororganisasjon fordi dei ikkje bedriv terrorisme utan for eigne landegrenser.

Jo Hizbollah er per definisjon en terrorist-organisasjon, og de bedriver terror også utenfor egne landegrenser.

 

Dei forsvarte seg då Israel okkuperte Libanon

Ordet "okkupert" blir brukt litt vel fritt om dagen synes jeg. Ikke bruk det opp ala "rasisme". Jeg vil ikke påstå at libanon er okkupert.

 

dei kiddnappa Israelske soldatar på israelsk side?

De har angrepet på israelsk side mange ganger.

 

Det er ein liten forskjell frå Madrid og NY til desse handlingane. Soldatar er jo ikkje akkurat verdas mest uskuldege.

Hvorvidt soldater er uskyldige eller ikke er irrelevant.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/27/472400.html

....

 

"Sakandar Zulqarnain, Imam Mahmod Jallowi og leder Mohammad Hamdan i Islamsk Råd Norge er enige om at Hizbollahs rakettangrep kan forsvares"

 

"- Det er selvforsvar! Hizbollah er et politisk parti som er representert i det libanesiske parlamentet, de har rett til å forsvare seg, sier han."

 

Forsvare seg? Hvem var det nå som startet dette? Tenketenke...  :hmm:

6566993[/snapback]

 

Husk at den Libanesiske hær ikke har foretatt seg annet enn hjelpearbeide ennå, og hvorfor kritisere de som (hjelper) Palistinerne?

 

Svenskene fikk jo durabelig kritikk fordi de ikke hjalp Nordmenn mere enn det de gjorde under 2 verdenskrig.

Lenke til kommentar
Husk at den Libanesiske hær ikke har foretatt seg annet enn hjelpearbeide ennå, og hvorfor kritisere de som (hjelper) Palistinerne?

 

Det den libanesiske hær burde gjøre for å få slutt på konflikten er å hjelpe til med å avvæpne Hizbollah. Det hadde hjulpet meget på fredsprosessen.

6567572[/snapback]

Jeg er enig med invictus her.

Libanon skulle ha avvæpnet og fjernet Hisbollah for lenge siden. Når verken de eller Rød Larsen klarte det, burde værtfall Libanon gått sammen med Israelerne om å avvæpne dem fortest mulig. Jeg tror også at skade omfanget da hadde blitt mye mindre.

Lenke til kommentar
Husk at den Libanesiske hær ikke har foretatt seg annet enn hjelpearbeide ennå, og hvorfor kritisere de som (hjelper) Palistinerne?

 

Svenskene fikk jo durabelig kritikk fordi de ikke hjalp Nordmenn mere enn det de gjorde under 2 verdenskrig.

6567560[/snapback]

Men så var svenskene nøytrale, og de hadde ikke et ønske om å utslette Tyskland og tyskere.

Lenke til kommentar

Libanon har vel bare vert fritt i eit år stakkar. Og Hisbolla sitte i regjeringa. Dei har hatt våpen i mange år. Ting tar litt tid, det gjeld avvæpning også. Berre sjå på Nord-Irland der dei forsatt mangle våpen frå begge parter.

 

Og når Israel kreve at Hisbolla skal bli ansett som ein terrororganisjan og dei ikkje blir det av resten av verda, vel, då trenge vel ikkje eg/me å kalla dei for ein terrororganisasjon.

 

Angåande Libanesisk militære, om dei hadde hatt ustyr så trur eg dei hadde prøvd å nekta Israel å krenka luftrommet deira som dei har gjort dei siste 30 åra. Og i nord kan ein forskningsrakett på feil side av grensa utløysa atomkrig :D

 

One minister, Eli Yishai of the Shas party, said that after warnings had been given, "we must not enter villages where Hezbollah terrorists are hiding before we have turned them into sand boxes".

 

Ja, dei koslige Israelerane. Israel er den lokale maktfaktoren i området, og dei bør sjå til å oppføra seg som eit betre eksempel. Å ha slike idiotar på stortinget er ikkje spesielt betryggande. Ein ting er at Libanon har eit par rare skruar, men dei har då neppe hatt eit fungerande demokrati like lenge. Ein får ikkje demokrati på ein to tre, slik som USA trudde i Irak kanskje.

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...