Gå til innhold

Så var det igang igjen... Israel vs arabere


Anbefalte innlegg

Det som er synd er at vesten har egentlig ikke så mye å komme med av argumentasjon, selv om mannen hadde vært fornuftig (men da hadde vel kanskje ikek problemet med at de hadde hatt det vært så stort heller), hva skal man si? "atomvåpen og atomkraft får du ikke lov til å drive med, mens vi har masse av det?"

 

Det er da ikke noe verre enn at staten sier at det er greit at de har stridsvogner, men at andre ikke får ha det.

6548552[/snapback]

 

Dette er snakk om to stater, hva om sverige hadde sagt titl oss at vi ikke får lov til å bygge en jernbane? Det er ganske vansklig å overbevise folk om å ikke gjøre noe, når man gjør det samme selv.

 

6548608[/snapback]

 

Nei. Det er ikke noe verre enn at jeg mener at normale mennesker skal få våpenlisens, mens folk med psykiske problemer eller voldsproblemer ikke skal få ha det.

6550339[/snapback]

 

Og hvordan har du tenkt til å overbevise Irans president med en slik argumentasjonsrekke?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fan meg dårlig krigsmoral når man skyter mot Røde Kors og Ambulanser!!

 

Link

6552868[/snapback]

 

Det har du rett i. I likhet med å skyte FN-observatører:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123807

6553164[/snapback]

Observatørene havnet midt i skuddlinjene mellom Hisbollah og Israelske styrker.

 

 

I likhet med å skyte FN-observatører

Det var vell bare en observatør som ble skutt?

Lenke til kommentar
Det er fan meg dårlig krigsmoral når man skyter mot Røde Kors og Ambulanser!!

6552868[/snapback]

Ikke bare dårlig moral, men de bryter også internasjonale lover og regler når de gjør dette. Dette kan de bli dømt i krigsdomstol for.

 

Redigert: Genèvekonvensjonene.

 

Disse episodene viser vel at Israel har en vel betenkelig agenda.

6553294[/snapback]

.. i likhet med sine motstandere.
Lenke til kommentar
Er klar over dette, men så langt jeg vet, så solgte usa endel fly og bomber til israel ikke så lenge siden, og flere er planlagt sendes ned.

 

Uansett trenger du ikke gi dem mer våpen enn de alt har.

6551968[/snapback]

 

Det var vel snakk om presisjonsvåpen (om det er det det heter), noe det er mer ønskelig at Israel skal bruke slik at omfanget av sivile tap minsker.

Lenke til kommentar
Disse episodene viser vel at Israel har en vel betenkelig agenda.

6553294[/snapback]

.. i likhet med sine motstandere.

6553297[/snapback]

Jeg har enda tilgode å høre at Hizbullah bomber Røde Kors eller andre lignende hjelpeorganisasjoner.

6553368[/snapback]

Det betyr ikke at Hisbolla er fri for skitne metoder. Ingen av sidene kan påberope seg å ha ren samvittighet. Bøller på begge sidene slår stadig under beltestedet og hisser opp motstanderen langt mer enn nødvendig. Ren krigshissing fra begge sider. Det ser ikke lyst ut for noen løsning med nålevende generasjoner og det ser mørkt ut for fremtiden også når begge sider lærer opp ungene sine til å hate den andre siden. Noen må sette foten ned hardt og holde begge parter godt adskillt i flere tiår før det blir noen fred der nede.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden skrev jo VG senest i natt om hvordan hizbollah gjemte seg bak sivile. Jeg antar at de heller ikke har noen betenkeligheter med å gjemme seg bak røde kors. Hvis dette er noe Røde Kors tillater så har de involvert seg i krigshandlingene og fortjener det de får i retur.

6553392[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg om du har lest den artiklen jeg linka til, men Røde Kors sa de var ganske klare på at det ikke var noen Hizbollah terrorister i området, hva som har gjemt seg i noen bakgater er en annen sak..

 

Sumptrollet: du har helt rett, hizbollah tenker nok ikke stort over med borgerene sine ved å bruke ambulanser som bombe transport, men det gir fortsatt ikke Israel grund til å bombe sykehus..

 

Edit: hvor leste du om at de har brukt ambulanser som bombe-transport?

Lenke til kommentar
Noen må sette foten ned hardt og holde begge parter godt adskillt i flere tiår før det blir noen fred der nede.

6553550[/snapback]

De bør bygge en enda større mur og dekorere den med litt fargerik eføy.

6553583[/snapback]

 

Også montere store høytalere som spiller What a wounderful world av Louis Armstrong døgnet rundt

Lenke til kommentar
Disse episodene viser vel at Israel har en vel betenkelig agenda.

6553294[/snapback]

.. i likhet med sine motstandere.

6553297[/snapback]

Jeg har enda tilgode å høre at Hizbullah bomber Røde Kors eller andre lignende hjelpeorganisasjoner.

6553368[/snapback]

Det betyr ikke at Hisbolla er fri for skitne metoder. Ingen av sidene kan påberope seg å ha ren samvittighet.

6553550[/snapback]

 

Det har jeg heller ikke sagt. Men jeg syntes det er svært graverende at Israel bomber tredjeparter som atpåtil er hjelpeorganisasjoner. Dette viser etter min mening at Israel ikke bare er ute etter Hizbullah, men prøver å ramme Libanon på en helt uakseptabel måte.

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden skrev jo VG senest i natt om hvordan hizbollah gjemte seg bak sivile. Jeg antar at de heller ikke har noen betenkeligheter med å gjemme seg bak røde kors. Hvis dette er noe Røde Kors tillater så har de involvert seg i krigshandlingene og fortjener det de får i retur.

6553392[/snapback]

 

Dette var vel mye spekulasjoner :hrm:

Lenke til kommentar

Denne konflikten her minner meg om kampen mellom partisanere og den tyske hæren(WW2) Om noen tyske soldater ble kidnappet eller drept, gikk tyskerne løs på sivile. Tente på trebyggene i landsbyen, slakta alle som kom i veien, bare for at partisanere gjemmer seg blant sivile. Kan det her forsvares? Nei

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden skrev jo VG senest i natt om hvordan hizbollah gjemte seg bak sivile. Jeg antar at de heller ikke har noen betenkeligheter med å gjemme seg bak røde kors. Hvis dette er noe Røde Kors tillater så har de involvert seg i krigshandlingene og fortjener det de får i retur.

6553392[/snapback]

 

Dette var vel mye spekulasjoner :hrm:

6553705[/snapback]

 

Det har jeg heller ikke sagt. Men jeg syntes det er svært graverende at Israel bomber tredjeparter som atpåtil er hjelpeorganisasjoner. Dette viser etter min mening at Israel ikke bare er ute etter Hizbullah, men prøver å ramme Libanon på en helt uakseptabel måte.

Din mening om Israels hensikter kan da ikke kalles for annet enn spekulasjoner det heller?

 

Personlig velger jeg å tro at dette var et uhell som ikke kommer til å gjenta seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...