villing Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hallo.. Ja jeg vet det er mange poster om formatering. Men jeg lager en til for jeg fant ingen hjelp i dem andre.. Jeg har formatert pcen før og da gikk det helt fint. Jeg vil alså slette absålutt alt på pcen, men når jeg prøver så bare instalerer jeg xp på ny og alt det gamle er der fortsatt.. Jeg har formatert D disken, da høyre klikte jeg på den å tok formater en dette går ikke med C disken.. Så kan noen hjelpe meg med dette, altså hvba jeg tar på når jeg skal formatere C disken.. Takker for svar Lenke til kommentar
villing Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Det sikkert noen her som vet.. Sry maset men jeg må få gjort dette i dag av forsjellige grunner.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Du kan ikke formatere disken (partisjonen) som windows er installert på mens du er i windows. Sett inn windows xp cden, start opp fra den, i begynnelsen vil du få muligheten til å slette det som er på c stasjonen. Så vil xp begynne å legge seg inn på nytt. Evnt kan du bruke en oppstartsdiket med DOS, og når den har loade ferdig, kan di skrive :format c: Lenke til kommentar
villing Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Du kan ikke formatere disken (partisjonen) som windows er installert på mens du er i windows. Sett inn windows xp cden, start opp fra den, i begynnelsen vil du få muligheten til å slette det som er på c stasjonen. Så vil xp begynne å legge seg inn på nytt. Evnt kan du bruke en oppstartsdiket med DOS, og når den har loade ferdig, kan di skrive :format c: 6484876[/snapback] Jeg har prøvd flerne ganger med xp plata å det kommer aldrig opp noen plass jeg kan velg o jeg skal slette det som er inpå C disken.. Noe mer spesefikk va som står? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Evnt kan du bruke en oppstartsdiket med DOS, og når den har loade ferdig, kan di skrive :format c: 6484876[/snapback] Slike 'råd' er jo bare til å forvirre folk med. De fleste bruker NTFS nå, og DOS kan som kjent ikke se disse. Altså blir det bare en fin feilmelding hvis man prøver det der. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har prøvd flerne ganger med xp plata å det kommer aldrig opp noen plass jeg kan velg o jeg skal slette det som er inpå C disken..Noe mer spesefikk va som står? På grunn av at hårek har rett når det gjelder forvirring, kan du fortelle oss, hva du gjør fra du starter PC'en din med WIN xpplate i CDrom, til .......? Lenke til kommentar
villing Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har prøvd flerne ganger med xp plata å det kommer aldrig opp noen plass jeg kan velg o jeg skal slette det som er inpå C disken..Noe mer spesefikk va som står? På grunn av at hårek har rett når det gjelder forvirring, kan du fortelle oss, hva du gjør fra du starter PC'en din med WIN xpplate i CDrom, til .......? 6485191[/snapback] Det kommer opp noe så tar jeg instaler XP elns. Det står ingen plass formater eller noe i den dure Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Formatere vil komme opp etter at du har slettet eller opprettet en partisjon. Så hvis du taster heile tiden enter , til du får advarsel fra windows at det er funnet en C:\windows installasjon, her må du slette eller velge alternativet som sier at C:\windows vil slettes. Prøve deg fram. Ja du skal ikke reparere du du skal installere på nytt. Da vil du få meldning om eksisterende partitioner og upartitionert plass på denne datamaskinen. Velg å slette C: og D: eller hva det måtte være. Deretter oppretter du en partition hvor du skal installere windows. Her vil windows velge å lage kun en partition for heile disken. Du kan velge hvor stor den partition skal væra med å skrive over det tallet som du har får servert. 1GB= ca 1000MB. Så hvis på en disk på 80GB vil du ha en partition på bare 30GB skriver du...30000MB. Den partition skal du formatere og innstallere windows. Resten av disken kan du da partitionere fra diskbehandlingen. Jeg går ut fra at du har koblet fra alle andre disker som du har, ha kun den som du skal innstallere windows på. Endret 13. juli 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå