TettSpaden Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei jeg er helt fersk innen overklokking men etter å ha lest litt på overklokking.no tenkte jeg jeg skulle prøve meg. først prøvde jeg med fsb overklokking, siden systemet mitt allerede kjører på 133hz satte jeg det opp til 166 siden dette var neste step, maskina startet fint og alt var helt greit, men prossesoren kommer fortsatt opp som 1000mhz, hva gjør jeg galt? Så prøvde jeg å låse opp L1 brua, gjorde som det er forklart i guiden, satta alt i sammen igjen og satta multiplieren til 11, maskina starta opp som vanlig, men fortsatt som 1ghz, betyr det at mitt forsøk på å låse opp L1 brua er mislykket? trenger noen tips. jeg har msi turbo2, athlon 1 ghz, apacher 256 pc133 ram på forhånd takk Lenke til kommentar
shorin Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Veldig dumt forslag kanskje,men du husket å lagre endringer i cmos etter du har justert fsb? Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Nå fikk jeg det til, tok ut prossesoren og lagde nye blyantstreker og nå gikk det visst 1ghz@1302 og cpu holder 50grader i load, det er vel ganske greit? maskina starta opp greit på 1350 også, men den restarta seg helt uten videre, så regner med det ble litt for ustabilt jeg kjører volt på default, tror det er 1,75, er det mulig at maskina vil ble mer stabil hvis jeg setter opp volten mer på 1350mhz? i såfall hvor mye bør jeg kjøre opp volten? og hva er best? minst mulig fsb hastighet og høyest multiplier.. eller hva? nå er den på 137* 9,5 om jeg ikke husker feil igjen takk for innspill Lenke til kommentar
shorin Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: 1ghz@1302 og cpu holder 50grader i load, det er vel ganske greit?jeg kjører volt på default, tror det er 1,75, er det mulig at maskina vil ble mer stabil hvis jeg setter opp volten mer på 1350mhz?igjen takk for innspill Gå for høyest mulig fsb,kombinert med mest mulig aggresive minne-innstillinger. Hvis du skrur opp vcoren kan cpu bli "endel" varmere,så følg med! Personlig ville jeg ikke gått over 55 grader på cpu. kunne du ha postet hardware oppsettet ditt? Hadde vært til hjelp. Har du dividere på mobo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå