Gå til innhold

Svart hvitt-bilde fra pc til tv

mESA

Anbefalte innlegg

Jeg jeg prøvd diverse, men det går ikke så fint.

Har nett fått nytt skjermkort og bilde blir klart som bare fy.

Problemet er at det ikke er farger.

Jeg har XFX Geforce 7800GS.

Har testet Tv-Tool, men får samme problemet.

Skiftet fra et GF4600Ti, der hadde jeg farger ved hjelp av tv-tool.

Jeg måtte bytte til Y/C i "adjust" i tv-tool for å få farger(trur jeg). Men problemet no er at det er blitt locket.

post-36152-1152799165_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt ny driver etter oppgraderingen?

Instillingen bør vel også kunne gjøres fra "nvidia Control Panel", som følger med i nye drivere.

TV-Tool har vel ikke kommet i noe ny versjon på en stund, så den støtter vel ikke nyere kort ?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Har du lagt ny driver etter oppgraderingen?

Instillingen bør vel også kunne gjøres fra "nvidia Control Panel", som følger med i nye drivere.

TV-Tool har vel ikke kommet i noe ny versjon på en stund, så den støtter vel ikke nyere kort ?

6486799[/snapback]

Ser ut som vi har samme problem!

Lenke til kommentar

jeg hadde samme problem, SINNSYKT mange her i landet som har samme problem... Igen kort man har kjøpt er værdt så mye trøbbel, så jeg returnerte mitt....

Forumet er fylt med problemet, opp og ned...

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Inne i innstillingsvinduet til nvidia driveren kan du velge om kabelen er s-video eller composite. Hvis tven ikke er satt til en s-video kanal så må du som regel velge composite. Ofte er det bare en av scart kontaktene som støtter s-video. Hvis ingen gjør det eller du ikke har plugget kabelen i den, så må du velge composite. Da skal det bli farger. Slik ar det med alle mine nvidia kort (TNT2 Ultra, 5200, 6600, 6800GT)

Lenke til kommentar

Snoop? Jeg finner ikke ut hvor man velger s-video eller composite.

Dette er første Geforce-kortet mitt.

(Hvis du ser bortifra Gf4600Ti som jeg brukte 4uker mens jeg venta på dette nye)

Edit: Fant ut man måtte ha avansert visning. Men jeg finner ikke composite.

Det er enten:

1. S-video - NTSC- eller PAL-TVer med standar definisjon

2. Komponent - høydefinisjon-TVer

3. Automatisk

Så er det en lang liste med b/pal, n/pal, m/ntsc osv. men det er ikke farger på noen av de.

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

Jeg sliter også... Jeg har imedlertid et Radeon 9600 og en Samsung LE40M61B. Jeg har prøvd å koble til med s-video til scart men jeg får også svart/hvitt med dårlig oppløsning og skeivt størrelseforhold. Jeg tror jeg har prøvd alt. Og jeg vurderer nå å gå på Clas Ohlson å bruke 1300 kr på DVI til HDMI-kabeler + kabelkanaler og audiokabler for så å begynne å strekke hele dritten fra kontoret og ut i stua. :mad: Om noen kjenner til dette problemet og bor i Trondheim så er de hjertelig velkommen på besøk. Det vanker bonus til den som får dette til å funke optimalt!

-T

Lenke til kommentar

Har/hadde samem prob med sort/hvit bilde på tv`n, fant ut at jeg måtte bak tev`n der scarten var tilkoblet og lirke og lure helt til jeg fant den "perfekte" stillingen på skarten hvor det da ble farger.

En kompis av meg hadde akkurat samme prob, måtte lirke og lure han og :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...