Gå til innhold

Divbokser. Bestemme størelsen?

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei

Eg prøver meg litt fram med divbokser. Problemet er at ikkje eg veit korleis eg skal bestemme størelsen på den.

Her er en kode:

<div style="position: absolute; top: 100px; left: 100px; border: 1px solid black;"

Kan noken hjelpe meg med ka eg må skrive inn etter dette for å bestemme størelsen på divboksen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+65132
Legg for eksempel til width: 100px; height: 100px;

Jeg vil anbefale deg å kutte ut inline-CSS, og heller skrive alt i en ekstern fil. Lær deg CSS (og HTML) godt på htmldog.com.

6484173[/snapback]

Prøvde å legge inn koden som du fant, men det virka ikkje(sikkert eg som har gjort noke feil). Her er den med den du fant:

<div style="position: absolute; top: 100px; left: 100px; border: 1px solid black;" width: 100px; height: 100px;>

Er det noken som ser noke feil her?

Er ikkje det veldig vanskleg å skrive alt i en ekstern fil?

Lenke til kommentar

<div style="position: absolute; top: 100px; left: 100px; border: 1px solid black; width: 100px; height: 100px;"> er den korrekte koden.

Det er mer praktisk å ha all CSS i eksterne filer. For det første separerer du stil og innhold i større grad, og dessuten er all CSS-en samlet, så det blir enklere å redigere i etterkant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
<div style="position: absolute; top: 100px; left: 100px; border: 1px solid black; width: 100px; height: 100px;"> er den korrekte koden.

Det er mer praktisk å ha all CSS i eksterne filer. For det første separerer du stil og innhold i større grad, og dessuten er all CSS-en samlet, så det blir enklere å redigere i etterkant.

6484310[/snapback]

Takk takk for svar. Funka bra no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...