Gå til innhold

Verdien av denne riggen?

Anbefalte innlegg

Handlevognen.kan klikkes for å se det jeg vurderer å selge, men der finnes ikke skjermen lengre, så jeg oppsummerer her med utfyllende informasjon:

cpu: amd 64 3700+ Ligger for tiden og koser seg stabilt @ 2750, kan uten tvil være med lengre.

cpu-kjøler:Zalman

kjøle-paste:OCZ sølv

skjerm: BenQ FP937s, 19 tommer, 8ms, ikke etterslep, ingen døde pixler; har fungert utmerket for en klanspiller...

Kabbis:Cooler Master Stacker, et beist med plass til 16hd om du vil det, god plass til vannkjøling f.eks. Ikke sølv som i link, men det sorte - som er vanskeligere å få tak i (umulig nå?) og ser mye bedre ut. To drevrammer til 150kr stykket medfølger.

Lydkort:Audigy 2 zs

HovedkortDfi Lp nF4 Sli-D Meget oc-vennlig hk, uv-reaktive deler. Har fungert som en drøm for undertegnede, og kommer med nyeste bios, event. med bootbart/stabilt oc-forslag lagret i bios; en funksjon dfi er alene om.

3D-kort:Gigabyte 7800GT Drar alle nye spill i de høyeste oppløsningene. Herlig å spille igjennom F.E.A.R. med så si alt på maks ;)

psu:Mist 500W 20/24 pins, s-ata, meget støysvak, kommer orginalt med sorte strømper på kablene, MEN, det medfølger ekstra strømper slik at alt av kabler kan klees inn og sikre optimal luftflyt i hele kabbiset, for ikke så si nice looks.

dc/dvd:NEC 3500, ikke hvit som på bildet, men sort som matcher kabbis.

Floppy: Medfølger ja, også sort, grei å ha for s-ata/raid-drivere under win-install gett.

Ram:OCZ 2G, God ram, holdt innenfor garantigrense for volt. Det er en fornøyelse å ha såpass med ram i BF2 f.eks.

Hard-disk:2 stk. 36,7 Raptorer, av meg brukt i raid0 med sys og spill-partisjoner.

Mus:MX510, to knapper for tommelen - et must.

musmatte:Corepad, matcher musa bra, i sikkerhetsglass, veldig holdbar, som ny.

tastatur:G15, fancy sak fra logitech, blått lys gjennom tastene, egen lcd-skjerm, 18 programmerbare taster for macroer: "Hvordan får motspillerne mine til å gjøre ting så fort?" w,a,s og d-tastene noe slitt...

Dette er et kjølig, og stille oppsett.

Tilsammen blir dette ifølge handlevognen 14555,- blanke, norske kroner. Men da er ikke skjermen regnet med, så la meg slenge på usle to høvdinger og en 45krone-lapp for den (orginalt ca 3500), og vi ender opp med 16600.

Hva kan jeg ta for det, mon? En 11-12?

Om jeg skal selge den, så tenkte jeg å yte litt mer service også, som jo kanskje kan være verdt sitt: Om kjøper har gyldig key til xp f.eks, så maskina leveres med en clean install av det og alt av drivere på plass. Da selvfølgelig med raptorene i raid0, og partisjonene smart satt opp. Litt avhengig av kjøpers ønsker, så kan hele greia leveres med så bra optimalisering som jeg evner; egen Temp-partisjon innerst på hd, obskure prosesser slått av, kernel satt til å lastes i ram osv. (Xp booter på 7-10 sek hos meg, stoppeklokke sitter jeg merkelig nok ikke med.)

Er 13 en ok pris da?

Takk til alle som gidder å svare :)

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...