Gårby Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Beklager hvis spørsmålet har blitt stilt masse ganger før, fant liksom ingenting ved søk.. Men, gamlingen har ordna seg internett, raskeste linja til telenor. Han har også trådløs router. PROBLEMET er at all nedlasting (kazaa,limewire og ikke minst bit torrent) går veeldig tregt. Noen som vet hva problemet kan være?? Brannmuren til routeren eller no? Kjempetakknemlig for svar=) Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Kaaan vel være det, har ikke veldig peiling på akkurat det. Men husk at det er flaskehalser andre steder. Uansett om du har bra linje, så kobler du jo opp mot noen. Edit: Leif. Endret 13. juli 2006 av Folcom Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Takk for svar=) Det som jeg stussa på var at "alt" jeg nedlasta fra bit torrent gikk tregt. Også filer jeg vet har gått rask og stabilt på mitt eget nett som er adskillig tregere. Det er filer som har over 100 seedere... hmm, rare greier.. Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hmm ja.. av erfaring med Bittorrent, tar sdet en god stund før man får "toppfart". Men du sier du har det på alle programmer så.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hmmm...Det er vel ikke lov å diskutere ulovlig nedlasting av piratkopierte filer her på firumet Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hmmm...Det er vel ikke lov å diskutere ulovlig nedlasting av piratkopierte filer her på firumet 6484088[/snapback] Kven har sagt det var filmer? Kan vere Linux-torrents OP laster ned. Uansett, har du sjekka etter opne porter? Du bør ha dei portane torrentprogrammet vil bruke opne. Ellers vil det gå tregt, fordi BitTorrent er designa rundt Tit-for-tat, du gir noko, og får igjen noko. Om du ikkje kan gi noko, får du veldig lite. Sjekk kva portar du bør opne og opn dei. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hmmm...Det er vel ikke lov å diskutere ulovlig nedlasting av piratkopierte filer her på firumet 6484088[/snapback] Kven har sagt det var filmer? Kan vere Linux-torrents OP laster ned. Uansett, har du sjekka etter opne porter? Du bør ha dei portane torrentprogrammet vil bruke opne. Ellers vil det gå tregt, fordi BitTorrent er designa rundt Tit-for-tat, du gir noko, og får igjen noko. Om du ikkje kan gi noko, får du veldig lite. Sjekk kva portar du bør opne og opn dei. 6484147[/snapback] Takk for svar=) Det med de portene høres bra ut. Du har ikke en kort oppskrift på hvordan man gjør det? Vet det nok blir vanskelig å beskrive her. Men velger man porter via et program på PCen hvor routeren er tilkoblet?? takk igjen, har ihverfall en ledetråd.. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Finn din router på www.portforward.com Så følger du anvisningen der. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 TA EN SJEKk på www.itavisen.no og se hvor høy fart du får på speedometeret på venstresia der... magnus Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) TA EN SJEKk på www.itavisen.no og se hvor høy fart du får på speedometeret på venstresia der... magnus 6484227[/snapback] Slike "speedometertester" er svært unøyaktige på høye hastigheter. Jeg anbefaler heller at han tar å kjører en runde med TPTEST, for å se hva han får der. Endret 13. juli 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Erfarings messig så funker det skjelden bra med trådløs internett forbindelse og P2P. Sikkert andre med ulik erfaring men synest klart det er en sammenheng med P2P og treg hastighet på trådløst. Kent Lenke til kommentar
Eselgulp Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) jeg bruker u-torrent når jeg laster med torrent og uten å forwarde en eneste port får jeg 500kb/s noe som er maks på min linje. Det er viktig at du vet vilken ruter og internettlevenrandør du har. Ikke alle som er like glade i at du åpner porter. Når det gjelder forskjellige program til torrent . Bruker du azureus så trenger du ikke å åpne porter, bruker du bittornado så er det lurt å åpne en del. bruk speed testen på dinside.no Endret 13. juli 2006 av Eselgulp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå