Gå til innhold

Sony E. K800i versus Nokia N72

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ny mobil til høsten, og jeg har mest lyst på enten SE K800i eller Nokia N72.

Et av hovedpoengene for at jeg kjøper ny telefon er at den gamle begynner å slarke no veldig. Og jeg har ikke Mp3-spiller, så Mp3-spilleren på telefonen er viktig.

Jeg trenger ikke noe kjempeimponerende-kamera i og med at jeg har digital-kamera.

Det jeg MÅ ha på telefonen er:

SMS

MMS

EDGE eller 3G (for internett på telefonen)

Kamera (men som sagt, trenger ikke være kjempeimponerende)

Bra Mp3-spiller

Ting som er greit å ha:

Symbian

Avansert Kalender/Kontaktliste osv.

Gøye spill (som man ikke går lei av med en gang)

Ting jeg ikke kommer til å bruke:

WiFi

wLAN

(vet ikke om noen av disse to øverste er på noen av de to telefonene en gang, men jeg trenger det ikke hvertfall!)

Videosamtaler

Videokamera

Kommentarer som: "Kjøp ***** for den er best!" er unødvendige for min del.

Hvis du synes jeg burde kjøpe (f.eks) K800i istedet for N72 så ARGUMENTER hvorfor jeg burde det.

Og som jeg har sagt, kameraet er ikke den viktigste delen for meg. Så du trenger ikke si at jeg burde kjøpe K800i for den har bedre kamera.

- Takk for hjelpen.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok litt nølende gått for K800i. Hovedgrunnen er nok at SE har bedre mp3 spiller enn Nokia, men jeg har jo lest at nokias nye N-serie har fått bedre mp3 spillere, men jeg er litt usikker på om den er bedre enn K800i sin mp3 spiller :hmm: Begge disse mobilene har en ting den andre ikke har. N72 har EDGE og SymbianOS 8.0 / Series 60, mens K800i har 3G - Videotelefoni og 64 mb interntminne (nokia har 10 mb interntminne).

Jeg ville nok litt nølende gått for K800i. Hovedgrunnen er nok at SE har (hadde?) bedre mp3 spiller enn Nokia, men jeg har jo lest at nokias nye N-serie har fått bedre mp3 spillere, så jeg er litt usikker på om den er bedre enn K800i sin mp3 spiller :hmm: I allefall så anbefaler jeg deg prøve ut begge telefonen i en telebutikk.

Lenke til kommentar

Høres ut som du igrunn heller burde gått for w810 istedet for k800.

Den er billigere, har med 512mb minnebrikke, bedre headset+overgang til vanlig minijack. Har riktignok kun edge vs 3g, men det duger jo det og som du skriver.

Men om det er kun k800 og n72... så er det jo samme argumentene som casanova_G, i tillegg til at skjermen til k800 er bedre på k800, samt batterikapasiteten. Mulig N72 er noen hakk billigere, men har ikke sett noen pris på den enda.

Lenke til kommentar

Ifølge amobil er mp3spilleren på de nyeste Nserie nokiaene bedre enn SE sin. Både walkman serien sin og de vanlige. Nøyaktig hvordan mp3spilleren på N72 er vet jeg imidlertid ikke. En ting du også må huske på er at K800i bare kan ha 1gb lagring fordi det ikke finnes større minnekort av denne typen enda. Det er kanskje litt upraktisk hvis du vil ha mye musikk på telefonen. N72 støtter opp til 2gb med DV RS-MMC.

Når det gjelder UMTS vs EDGE har K800i bare UMTS (3G), mens N72 har bare EDGE. 3G er raskere og gjør at du kan ha videosamtaler. EDGE er litt treigere, men har bedre dekning. Hva som du tror passer best for deg må du bestemme selv. De står ganske likestilte etter min mening. Hvis du bare ønsker å surfe er nok EDGE mer ideelt på grunn av bedre dekning.

Begge har bra kalender og kontaktliste så der bør det ikke være noen problemer.

N72 er den eneste med symbian og på den måten er den også mye bedre enn K800i på spill. Den bruker også den "gamle" versjonen av symbian og det betyr at du bokstavelig talt kan installere tusenvis av ekstraprogrammer og spill på telefonen.

I og med at kamera ikke er viktig og du helst vil ha symbian virker det som om N72 er det beste valget for deg.

Lenke til kommentar

Har egentlig siklet litt etter 6280, men kjøper ikke den pga. bugs, slark etc.

Men så har jeg hørt at 6233 er samme telefonen i ny innpakning, og (så godt som) bugs-fri. Så jeg tror jeg heller til den jeg. :) Takk for hjelp anyway!

Lenke til kommentar
Det var ikke N73 du mente da?

6502343[/snapback]

Nope, tenkte på denne

nokia_n72_front_prod2.jpg

Og forresten hvis noen lurte på hvorfor jeg heller kjøper 6233 så er det fordi den er billigere. Den har ikke like mange funksjoner og like bra kamera, men hvor ofte bruer jeg jeg de ekstra funksjonene? En annen grunn er at 6233 filmer i VGA-oppløsning. :) I tillegg har 6233 både EDGE og 3G som kan være greit.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde tenkt å kjøpe 6233 helt til den billigste prisen i Prisguiden ble satt opp med 400 kr! :wallbash:

Så nå er en Nokia 6131 bestilt.

Guro90: Jeg vet ikke. Tror kanskje den ligger et sted fra 3500,- og nedover :hmm: Men er ikke sikker. Det var kun gjetning. vet heller ikke når den kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...