Gå til innhold

MUSEMATTER ET GODT TEMA


Anbefalte innlegg

Optiske sensorer begynte fakitisk med bare 400dpi sensorer (det har jeg). Så kom logitech med en ny 800dpi optisk sensor, men den ble ikke veldig populær pga at ingen likte optiske mus fra før.

Så kom den nye bra dual optical mouse som har 2 800dpi sensorer som samarbeider om å holde dpi'en oppe på 1600dpi. De samarbeider også med å bestemme overflaten på underlaget. Derfor hoper ikke pilen rundt på skjermen hvis du har litt ruglete og rart underlag...

 

Razer 2000 er best med sine 2000 (oi det hadde dere ikke gjettet) dpi. Gaming mouse fra logitech hadde "5 ganger bedre presisjon enn vanlige mus" men de sa aldri hvor mange dpi..

Resten er bare jall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..

Sitat fra http://www.logitech.com

"MouseMan Dual Optical is an advanced mouse that delivers twice the precision of other optical mice. Two 800 dpi sensors work seamlessly to calculate surface microstructures while a patented microprocessor synthesizes this information in real time. The result? A faster, more accurate and smoother performance. The comfortable contoured shape includes a convenient fourth thumb button."

Lenke til kommentar

JAVEL DET BETYR AT 2 SENSORER JOBBER SAMMEN FIOR Å ØKE PRESISJONEN=gjøre brukbar i spill ok got it???

de gjør presisjonen bedre ikke høyere dpi

hvis du har 2 hus istedet for et blir dety bare bedre plass ikke dobbelt så stort

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

hva får du hvis du deler et øre på 50 personer

er du treig eller oi oi oi tiden går fort når man disser andre må stikke hadet bra din 386

litt nerde humor

 

[ Denne Melding var redigert av: N*E*R*D på 2001-12-18 17:17 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: N*E*R*D på 2001-12-18 17:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-18 17:14, N*E*R*D skrev:

JAVEL DET BETYR AT 2 SENSORER JOBBER SAMMEN FIOR Å ØKE PRESISJONEN=gjøre brukbar i spill ok got it???

de gjør presisjonen bedre ikke høyere dpi

hvis du har 2 hus istedet for et blir dety bare bedre plass ikke dobbelt så stort

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

hva får du hvis du deler et øre på 50 personer

er du treig eller oi oi oi tiden går fort når man disser andre må stikke hadet bra din 386

litt nerde humor


[ Denne Melding var redigert av: N*E*R*D på 2001-12-18 17:17 ]


[ Denne Melding var redigert av: N*E*R*D på 2001-12-18 17:24 ]


 

Ehhm. Du vet hvor slum du er vel? Jeg håper det. Kanskje jeg skal lage en topic om "Hvor slum er N*E*R*D rating 1-10".. Det hadde vært lurt. Men det gidder jeg ikke for den blir sikkert fjernet allikevel. Eller så hadde du bare begynt å grine og sagt det til mora di også henta alle 14tiss vennene dine for å stemme imot. Eller var det 11vis? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ikke veldig ville jeg tro.

Ja. Dual optical er akkurat det samme som 2 hus. Akkurat som at hvis du har 2 tastaturer, en ps/2 og en usb, så kan du skrive dobbelt så fort og dobbelt så presist. Også det samme som å ha to skjermer som da gjør at du ser 2 ganger så bra slik at de som bruker briller slipper å bruke briller hvis de har 2 skjermer...

Lenke til kommentar

hvor dum er du a jeg hadde rett ha ha ha ha

det var gøy fordi du er en dummming og liker andre gutter

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

du aner ikke hvor gøy en kan ha med forumet på hardware.no

sorrry hvis jeg var littt dissen mot deg men jeg hater når noen feil informerer andre!!!!!!!!!!!!!!

PS jeg har en i handa nå den er absolutt ikke 1600dpi

men utrolig brukbar i spill.PS ja jeg er en stygg 14tis med kviser i 93prosent av tryne men jeg tror 14tis myten er sterkt overdrevet

hvorfor skal jeg begyne å grine???

jeg skjønner meg ikke på deg???

 

 

Utrolig presis til pengene

Musen har 2 optiske sensorer- hver på 800 dpi.. En optisk sensor virker ved, at den ”tar bilder” av underlaget og sammenligner disse bildene for å bestemme plasseringen. Nå kunne man kanskje tro, at de 2 sensorene tilsammen gir 1600 dpi. Det er ikke tilfellet. Men de 2 sensorene sørger for en utrolig presisjon, jeg ikke har opplevd tidligere. Hvis musen er inaktiv i 1-2 sekunder, dempes det røde optiske lyset. Det ser coolt ut i et mørkt lokale. Og det er ikke noen forsinkelse, når man aktiverer musen igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har selv fUnc sUrface 1030. Synes den er utrolig god å spille med. Har Logitech ballmus, den får skikkelig godt grep på den groveste siden. Beste musmatta jeg har prøvd. Har også en Everglide Giganta liggende (ikke min da), veldig god den også, men foretrakk fUnc sUrface 1030...

 

Go ballmus.

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar

Eg for min del har tatt ei glassplate fra et bilde som måler 300*400*2mm og det er da rikelig plass for å ha heftig musebruk i alle heftige spill...

Hvorfor bruke penger på ei IceMat, der betaler jo du kun for å ha logoen på. Istedet kan jo du bare plukke ned et stygt bilde fra veggen, eller gå på nermeste butikk å kjøper ei ramme/glass til 30kr.

Glass er jo glass, hvorfor betale en heil masse spenn for en stygg logo? Det fungerer like bra (i teorien skal det).

Men no er musa mi begynt å klikke så no er eg elendig i spill...

Lenke til kommentar

Hæ? Icemat er jo ikke "bare" en vanlig glassplate dah! Har du noen gang sett en? Prøvd en? Virker ikke sånn..

 

Jeg for min del har kjøpt meg en fUnc surface 1030 nå og er driiit fornøyd! Den er bare sååå digg! Hadde en everglide attack pad før, men fUnc'en er desidert den beste jeg har prøvd! Anbefales!

Lenke til kommentar

Tror hvilken musmatte du bør bruke avhenger av hva mus du har..

 

Selv bruker jeg Boomslang 2000 + Ratzpad (thinkgeek.com pad) http://www.thinkgeek.com/stuff/fun-stuff/3745.shtml ..

 

Jeg synes den pad'en der er helt uunværlig.. og ja, det funker å spise pizza på den. Når den blir litt skitten og slikt, så heller jeg zalo på den + varmtvann og vasker den litt, samt gjør ren boomslang'en og det fungerer som den nettopp kom ut av eska.

 

-cairn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...