Gå til innhold

VGS søking - noen spørsmål om vigo

Anbefalte innlegg

har søkt vidergåendeskole iår og skjekket akkurat min konto på vigo.no, men vet ikke helt om jeg har forstått greiene.

wtf.JPG

sånn ser den ut.

betyr det at jeg har plass på studiespesialisering? men hva betyr det 1. tallet på Medier og kommunikasjon?

Og har jeg fortsatt sjangs for og komme inn på førstevalget mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare takk ja til sistevalget så står du ihvertfall ikke uten skoleplass dersom du ikke kommer inn på første eller andrevalg. Dersom du takker ja til tredjevalget vil du fremdeles stå på venteliste til første og andrevalg. Dersom du kommer inn på første eller andre valg vil du plassen du har takket ja til på tredjevalget falle bort og du må si ja en gang til for andre/første valget (tror jeg).

Lenke til kommentar
Ok. Har gjort det nå.

Men hva er sjangsen for at kan komme inn? Er det hvis noen har hatt det på førstevalg, også ombestemt seg, og tatt andrevalg? hm.

6484873[/snapback]

Absolutt 100% helt umulig å si noenting om, det vet ingen noe om før du får svaret senere i sommer.

Lenke til kommentar
Det er relativt stor sjanse for at du kommer inn når du står som nr 1. Det er hvis noen ønsker å 1. ikke gå den linjen 2. ikke svarer innen fristen  3. ikke ønsker å gå på skole i heletatt :)

6485360[/snapback]

Og det får jeg vite etter søknadsfristen det da?

Lenke til kommentar

Yey. Go anker'n (skal gå der selv VK2 Serviceelektronikk!) For 3 år siden søkte jeg selv media og kom på venteplass. Tror jeg gikk opp 5-6 plasser før skolestart. Det er alltid noen som takker nei. Så jeg er rimelig sikker på at du kommer inn. Så bare takk ja til studieplass og venteplass du :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...