_mgr_ Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei. Jeg lurer på hvordan jeg stopper X, eventuelt endrer til tekstbasert innlogging med manuell start av X... Kom ikke med den "read that f*cking manual" holdninga? vær så snill? :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Du kan avslutte X med Ctrl + Alt + Backspace eller f.eks. KDE-knappen | logout For å starte opp i CLI (command-line input) så må du editere /etc/inittab. Et eksempel fra min inittab-fil: Code: # These are the default runlevels in Slackware:# 0 = halt# 1 = single user mode# 2 = unused (but configured the same as runlevel 3)# 3 = multiuser mode (default Slackware runlevel)# 4 = X11 with KDM/GDM/XDM (session managers)# 5 = unused (but configured the same as runlevel 3)# 6 = reboot# Default runlevel. (Do not set to 0 or 6)id:3:initdefault: Nå bootes Slackware til CLI. Hvis jeg vil boote direkte til X må jeg forandre til id:4. Du må kanskje forandre til id:5 eller noe annet - det står sikkert i inittab-filen din. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 hvilken distro er det du har da?? det bruker å være noe under brukere osv.. hvem som skal logge seg på automatisk. på mandrake så finner du det under control centeret. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 23:47, skrev borre:Du kan avslutte X med Ctrl + Alt + Backspace det restarter da bare x!!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 23:49, skrev tivolieselet:det restarter da bare x!!! Hmm... hos meg så avsluttes KDE og jeg flyttes til CLI når jeg trykker på Ctrl+Alt+Backspace. Men det er jo Linux, så det er sikkert konfigurerbart og forskjellig ifra distro til distro :smile: Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg kjører RH 7.1 og vil komme i CLI... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 00:25, skrev |_Cisco_|:Jeg kjører RH 7.1 og vil komme i CLI... Har du sett i inittab?? http://sunsite.dk/linux-newbie/lnag_xwindo....html#GUI_login Ser ut som om id:5 er det vanligste for GUI og id:3 for CLI (Slack er sikkert litt sær :wink: ) Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Som root kan du skrive "telinit 3" for å komme til CLI (og telinit 5 for å gå tilbake til X med login). Hvis du vil at den alltid skal starte opp i CLI kan du gjøre som skrevet over: forandre default runlevel i inittab fra 5 (X) til 3 (CLI). Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Har nå fått til. :smile: Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du har aldri tenkt over at "RTFM" faktisk fungerer? Det er ikke en holdning - det er fakta. Hadde tatt deg maks 5 minutter å finne ut hvordan du kunne ha fikset dette problemet Lenke til kommentar
iDude Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 01:56, skrev ZawZe:Du har aldri tenkt over at "RTFM" faktisk fungerer? :smile: Det er ikke en holdning - det er fakta. Hadde tatt deg maks 5 minutter å finne ut hvordan du kunne ha fikset dette problemet :smile: Om en ikke vet hvilken M en skal se i hjelper RTFM lite.... Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Enig, en trenger av og til hjelp til å finne hvor man skal lete, og vet man det, så går resten av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå