Garreth Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei. Jeg holder på å redigerer en asp meny, men, eh, jeg har aldri sett asp før, så det er ganske gresk for meg. Noen som kan ta en liten titt på koden? Jeg prøver å skrive ut en vanlig meny i listepunkter. Det går helt fint på første meny nivå. Men når det åpnes undermenyer så får jeg problemer. Har gjort litt php før, men kan ikke si jeg er en mester i det heller. Uansett: Menyen jeg prøver å lage skal ha denne html koden: <ul id="mainmenu"> <li><a href="hovedside1.asp">Hovedside 1</a></li> <li><a href="hovedside2.asp">Hovedside 2</a> <ul id="undemeny> <li><a href="underside1.asp">Underside 1</a></li> <li><a href="underside2.asp">Underside 2</a></li> </ul> </li> <li><a href="hovedside3.asp">Hovedside 3</a></li> </ul> Altså en helt vanlig meny med undermenyer. Hvordan får jeg til det med dette meny scriptet: <ul id="mainmenu"> <li><a href="default.asp">Home</a></li> <% gbMenuCollapse = True ' Collapse folders gbMenuEmptyHide = False ' Hide empty folders gbMenuLockHide = False ' Hide locked pages and links gbFolderDataPage = False ' First page in folder is used as folderdata ' fnMenuMainBuild(Start RecordID, Start LevelID) invokes the menu builder Response.Write fnMenuMainBuild(0, 0) '______________________________________________________________ Function fnMenuFolder(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for folders Dim psFolderTop, psFolderSub, psFolderEnd ' The following code is inserted before sub records of current folder psFolderTop = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf ' Get code for sub records of current folder If pbOpen Or Not gbMenuCollapse Then psFolderSub = fnMenuMainBuild(piRecordID, piLevelID + 1) ' Return HTML data If Len(psFolderSub) > 0 Or Not gbMenuEmptyHide Or (gbMenuCollapse And Not pbOpen) Then fnMenuFolder = psFolderTop & psFolderSub & psFolderEnd End Function '______________________________________________________________ Function fnMenuPage(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for pages ' Chooses icon depending on whether the page is open or not Dim psIcon : If pbOpen Then psIcon = "circle.gif" Else psIcon = "spacer.gif" fnMenuPage = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf End Function '______________________________________________________________ Function fnMenuLink(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref, psTarget) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for links ' Chooses icon depending on whether the page is open or not Dim psIcon : If pbOpen Then psIcon = "circle.gif" Else psIcon = "spacer.gif" fnMenuLink = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """ target=""" & psTarget & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf End Function %> </ul> Edit: Det jeg prøvde på var å skrive Response.Write "<ul>" foran fnMenuPage = _ , men det ble helt feil. Uansett om det hadde fungert så hadde ikke <li> elementet (hovedmenypunktet) vært åpent slik det egentlig skal være i følge standarden. Noen som klarer å se hva jeg må gjøre for å få ut en slik html kode? Endret 14. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Prøv denne: <ul id="mainmenu"> <% gbMenuCollapse = True ' Collapse folders gbMenuEmptyHide = False ' Hide empty folders gbMenuLockHide = False ' Hide locked pages and links gbFolderDataPage = False ' First page in folder is used as folderdata ' fnMenuMainBuild(Start RecordID, Start LevelID) invokes the menu builder Response.Write fnMenuMainBuild(0, 0) '______________________________________________________________ Function fnMenuFolder(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for folders Dim psFolderTop, psFolderSub, psFolderEnd ' The following code is inserted before sub records of current folder psFolderTop = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf ' Get code for sub records of current folder If pbOpen Or Not gbMenuCollapse Then psFolderSub = fnMenuMainBuild(piRecordID, piLevelID + 1) ' Return HTML data If Len(psFolderSub) > 0 Or Not gbMenuEmptyHide Or (gbMenuCollapse And Not pbOpen) Then fnMenuFolder = psFolderTop & psFolderSub & psFolderEnd End Function '______________________________________________________________ Function fnMenuPage(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for pages ' Chooses icon depending on whether the page is open or not Dim psIcon : If pbOpen Then psIcon = "circle.gif" Else psIcon = "spacer.gif" Dim ulTag : If pbOpen Then ulTag = <ul> Else ulTag = </ul> fnMenuPage = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf End Function '______________________________________________________________ Function fnMenuLink(piLevelID, pbOpen, piRecordID, psTitle, psHref, psTarget) '¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ' Generates code for links ' Chooses icon depending on whether the page is open or not Dim psIcon : If pbOpen Then psIcon = "circle.gif" Else psIcon = "spacer.gif" fnMenuLink = _ response.write ("<li><a href=""" & psHref & """ target=""" & psTarget & """>" & psTitle & "</a></li>") & vbCrLf End Function %> </ul> Endret 14. juli 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Jeg får fremdeles ikke en ny <ul> for undermenyene Edit: Jeg har ikke hatt problemer med at menyen ikke blir skrevet ut, det er når jeg får undermenyer at problemene kommer. Problemet er at jeg ikke får "åpnet" <li> taggen til det hovedmenypunktet som har undermeny, og begynnt en ny <ul> for listepunktene i undermenyen. Endret 14. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Kan du poste html-koden som du får printet ut fra asp-kodene? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) <ul id="mainmenu"> <li><a href="default.asp">Home</a></li> <li><a href="default.asp?menu=2&page=74">Hovedside1</a></li> <li><a href="default.asp?page=74">Underside1</a></li> <li><a href="default.asp?page=67">Underside2</a></li> <li><a href="default.asp?page=48">Underside3</a></li> <li><a href="default.asp?page=75">Underside4</a></li> <li><a href="default.asp?page=68">Underside5</a></li> <li><a href="default.asp?page=49">Underside6</a></li> <li><a href="default.asp?page=52">Underside7</a></li> <li><a href="default.asp?page=53">Underside8</a></li> <li><a href="default.asp?menu=17&page=74">Hovedside2</a></li> <li><a href="default.asp?menu=23&page=74">Hovedside3</a></li> <li><a href="default.asp?menu=24&page=74">Hovedside4</a></li> <li><a href="default.asp?menu=25&page=74">Hovedside5</a></li> <li><a href="default.asp?menu=27&page=74">Hovedside6</a></li> <li><a href="default.asp?menu=26&page=74">Hovedside7</a></li> <li><a href="default.asp?menu=69&page=74">Hovedside8</a></li> </ul> Edit: Vil at det skal bli skrevet ut slik: <ul id="mainmenu"> <li><a href="default.asp">Home</a></li> <li><a href="default.asp?menu=2&page=74">Hovedside1</a> <ul id="undermeny"> <li><a href="default.asp?page=74">Underside1</a></li> <li><a href="default.asp?page=67">Underside2</a></li> <li><a href="default.asp?page=48">Underside3</a></li> <li><a href="default.asp?page=75">Underside4</a></li> <li><a href="default.asp?page=68">Underside5</a></li> <li><a href="default.asp?page=49">Underside6</a></li> <li><a href="default.asp?page=52">Underside7</a></li> <li><a href="default.asp?page=53">Underside8</a></li> </ul> </li> <li><a href="default.asp?menu=17&page=74">Hovedside2</a></li> <li><a href="default.asp?menu=23&page=74">Hovedside3</a></li> <li><a href="default.asp?menu=24&page=74">Hovedside4</a></li> <li><a href="default.asp?menu=25&page=74">Hovedside5</a></li> <li><a href="default.asp?menu=27&page=74">Hovedside6</a></li> <li><a href="default.asp?menu=26&page=74">Hovedside7</a></li> <li><a href="default.asp?menu=69&page=74">Hovedside8</a></li> </ul> Endret 14. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Skjønner. Jeg ser ingen variabler som generer <ul> og </ul> på start og slutt av undermenyene i den koden. Skal se nærmere på dette senere i kveld når jeg har tid, hvis ingen andre har kommet med løsning i mellomtiden. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Nei, det er akkuratt det jeg trenger hjelp til. Flott at du vil hjelpe! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har ikke tilgang til testmiljø nå heller... Må du ha dette scriptet, eller kan du bruke et alternativt forresten? Hvor fant du scriptet? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Den menyen kom med et publiserings verktøy (EWAT, møkkasystem) Jeg prøver bare å rydde opp i den forferdelige koden systemet lager. Har aldri brukt asp før, så jeg vet ikke om noen av objektene er egenskrevet for dette systemet. Edit: så jeg er fullt åpen for forslag til meny. Endret 14. juli 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå