Gå til innhold

Nytt Agp Kort


GrH

Anbefalte innlegg

Rockna Postet i dag, 18:16

  QUOTE(Djgunnah @ 14/07-2006 : 17:59)

da har jeg bestillt meg "Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI"  

venter bare på posten nå ....

 

 

noe jeg kom på ... noen som vet om vifta dær bråker mye ?

og om de kan hjelpe meg og finne noen stille vifter til det elr noe sånnt? ?

 

 

takker

 

 

 

 

Den bråker nesten ingenting

 

 

 

hehe ... bra d da

 

men hadde vert fint viss noen har kommet med en kjøler som passer viss orginal vifta skal byttes ut ...

 

takker

 

 

 

EDIT .. inlegg 100 :D:whistle:

 

 

Edit2 : uups 101 da..

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No tar du grundig feil ....  6800LE det  har 128 mb DDR minne ...

det er 6600GT som har gddr3 minne ....

 

GT er det beste av 6600 serien ...  du tar nok feil ja ...

6600GT er bedre enn 6800le

6491554[/snapback]

Jeg påstod ikke at det var noe bedre enn GT i 6600 serien.

Men, 6600GT kortet er bedre enn 6800LE kortet på mange måter når 6800LE kortet ikke er klokket. Hvis du kjører en pipeline hack, tror jeg det vil yte bedre enn 6600GT. Men du slipper jo dette styret med klokking nå da siden du har skaffet deg et 6600GT kort. Det jeg konkluderer med, er at 6600 kortene ikke er noe bra. Men det du har skaffet deg kjører sikkert css greit. Åssen kort hadde du før?

Lenke til kommentar

spørs vilekn pc du snakker om ... men denne "lan" pc`n som dette skal stå i ... har jeg nå 9700 pro :!: klokka noe ********

 

 

jeg har planer om og klokke det nye og ...

men regner med at jeg må ha ny kjøler da .... får se om jeg kjøper vannavkjøling ( får se på om lommeboka tillater d ..)

elr vifte kjøler ... kunne gjerne tenkt noen forslag til vifter til det ... :roll:

 

 

takker

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar

Spar vannkjølinga til du kjøper ny pc du! hvis du ikke har masse penger du vil svi av! For du må nok risikere å oppgradere noen kjøleblokker ved kjøp av nye deler. Bare et tips fra meg... :) Vannkjøling er dyrt!

Kjøp en vanlig Artic Cooling kjøler, eller en Zalman VF900-Cu kjøler.

Er du heldig får du kanskje klokket 6600 kortet 100mhz, eller mer. Dette er jo med ny kjøler da, siden 6600 kortene holder 50 grader idle... Hvis du klokker opp 100mhz++ blir tempen noe rundt 80 grader load uten ny kjøler! Det er jo ganske mye... Husk at dette er noe jeg tipper. Det med at den er 50 grader idle veit jeg da, siden en kompis av meg har et slikt kort...

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
AnaXyd Postet i dag, 19:32

  Spar vannkjølinga til du kjøper ny pc du! hvis du ikke har masse penger du vil svi av! For du må nok risikere å oppgradere noen kjøleblokker ved kjøp av nye deler. Bare et tips fra meg...  Vannkjøling er dyrt!

Kjøp en vanlig Artic Cooling kjøler, eller en Zalman VF900-Cu kjøler.

Er du heldig får du kanskje klokket 6600 kortet 100mhz, eller mer. Dette er jo med ny kjøler da, siden 6600 kortene holder 50 grader idle... Hvis du klokker opp 100mhz++ blir tempen noe rundt 80 grader load uten ny kjøler! Det er jo ganske mye... Husk at dette er noe jeg tipper. Det med at den er 50 grader idle veit jeg da, siden en kompis av meg har et slikt kort...

 

 

hehe .... vet at jeg kankje burde vente med og kjøpe vannavkjøling ...

den Arctic Cooling kjølinga du linket til passer den da? står

 

"GeForce 6800 GT/Ultra/7800"

 

jeg får jo 6600GT .... :roll:

Lenke til kommentar

Vel, nå liker ikke jeg noe merke med "Q" i navnet, men forskjellen skal jeg si deg! Den øverste du nevnte er av aluminium, og den nederste er av kobber. Kobber leder varme mye bedre enn aluminium, så dermed er blokka i kobber å foretrekke. Men Zalman kjøleren jeg nevnte passer ditt kort tror jeg. Du burde kanskje lage et eget emne om dette?

Lenke til kommentar

ja burde det ... men ..

 

tar det nå jeg får kortet vi ...

 

 

Takker da...

 

 

Litt mere ot :

... viss pakken er i sandefjord omlastnings terminal nå trur du den kommer til tr.heim i mårra..? :whistle:

jeg orrker ikke og vente til mandag

 

 

 

EDIT:

AnaXyd Postet i dag, 20:07

  Vel, nå liker ikke jeg noe merke med "Q" i navnet, men forskjellen skal jeg si deg! Den øverste du nevnte er av aluminium, og den nederste er av kobber. Kobber leder varme mye bedre enn aluminium, så dermed er blokka i kobber å foretrekke. Men Zalman kjøleren jeg nevnte passer ditt kort tror jeg. Du burde kanskje lage et eget emne om dette?

 

Liker du ikke merker med Q i navner fordi Q-tek? :tease:

)(

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar
Tips: Ikke gled deg for tidlig...

 

Nei du skal ikke forvente så mye av denne opprgaderingen, om det er det du gjør. Å kjøpe vannkjøling til et 6600gt kort synes jeg er helt bortkastet av flere grunner.

 

Ja spillene kommer til å få en liten fps boost men du kommer ikke til å være i nærheten av å kunne spille nyere spill med aa - af, høye oppløsninger osv.

 

Skulle jeg anbefalt deg noe måtte det være å spart opp litt penger solgt begge pcene og kjøpt en ny pc.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
ja burde det ... men ..

 

tar det nå jeg får kortet vi ...

 

 

Takker da...

 

 

Litt mere ot :

... viss pakken er i sandefjord omlastnings terminal nå trur du den kommer til tr.heim i mårra..?  :whistle:

jeg orrker ikke og vente til mandag

 

 

 

EDIT:

AnaXyd Postet i dag, 20:07

  Vel, nå liker ikke jeg noe merke med "Q" i navnet, men forskjellen skal jeg si deg! Den øverste du nevnte er av aluminium, og den nederste er av kobber. Kobber leder varme mye bedre enn aluminium, så dermed er blokka i kobber å foretrekke. Men Zalman kjøleren jeg nevnte passer ditt kort tror jeg. Du burde kanskje lage et eget emne om dette?

 

Liker du ikke merker med Q i navner fordi Q-tek? :tease:

)(

6491931[/snapback]

Nei... :p P.g.a flere grunner... Kjøp merkevarer, slik som Zalman. Da får du skikkelige saker.

Lenke til kommentar

dette kortet skal jeg bruke fram til om ca ett år... da skal jeg kjøpe heelt ny pc .. med bra skjermkort , vannavkjøling osv

 

 

... også skal jeg sette den jeg har nå enten i studioet elr som server ... med dette kortet ...

 

skjønner ?

 

 

Solgt begge pc`ne ? :roll:

Lenke til kommentar
Solgt begge pc`ne ? rolleyes.gif

 

Que?

 

Du nevnte du haddet to pcer med gammelt system gjordet du ikke. Selg de mens du enda kan å kjøpe en bra med litt penger i mellom (det var mitt forslag til deg)

 

6600gt holder nokk ikke så lenge som et år fra i dag, det kortet har problemer på de nyeste spillene i dag som feks f.e.a.r - prey osv (men som nevnt hundre ganger er du villig til å sette ned settings virklig lavt går det greit på dagens nye spill)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

åå ... nei to hk og prosessorer ... hmm skal tenke på d ... men ... skal bare spille css ... holder det ... venter på Dx10 vøtt:P

 

for mitt radeon 9700 klarer ikke og kjøre css ... og jeg er med i clan ... så kan jeg iallefall spille d ... spiller mest cs 1,6 ogg css ikke så mye annet enda... har mye annet og gjører og vøtt :innocent:

 

 

 

får nå se ... vet at jeg ikke kommer til og få SÅÅÅÅ bra graffik ... men jeg kan iallefall spille det ... regener med uten så mye lagg ...

 

 

( litt Ot ... hvor mye trur du jeg kan få for en pc med amd athlon 2000+ , 9700 pro , 400w power ... cd-brenner , 80 gb hd ... evnt 160 , 700 mb ram ... = ? )

4000 ? :roll:

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...