kRYTEC Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har Exchange kjørende på en Windows 2000 server, og skal ha fått flyttet den over på en ny 2003 SBS server. Hvordan løser jeg dette på best mulig måte? Lenke til kommentar
roac Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har Exchange kjørende på en Windows 2000 server, og skal ha fått flyttet den over på en ny 2003 SBS server. Hvordan løser jeg dette på best mulig måte? 6483354[/snapback] Det er mulig jeg tar feil, men dette tror jeg ikke går helt uten videre. Grunnen til dette er at SBS Serveren ikke kan meldes inn i domenet, og du har heller ikke mulighet til å sette opp trust på SBS. Derfor mener jeg bestemt at den eneste måten å løse dette på blir å eksportere brukerenes mailboks (f eks til en PST-fil), opprette deres nye bruker og mailboks på SBS Serveren, og så importere mailen igjen på denne. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Å eksportere/importere via pst er en god måte. Har selv brukt denne mange ganger. En annen mulighet er faktisk wizarden som følger med SBS 2003. Om du går til start menyen, Microsoft Exchange og så tools (?) er den der.. meget grei i bruk, og kan ta seg av oppretting av brukere automatisk.. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Har brukt denne wizarden jeg også og den fungerer veldig bra. Vær likevel oppmerksom på store mailbokser. Jeg har opplevd at migrering av postbokser på ca 2GB har trynet. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 hmm.. ble nysgjerrig nå.. ikke lenge siden jeg migrerte mailbokser på ca 2gb (tror noen var over, men skal ikke si det sikkert. Er det en 2gb limit? Knyttet til 2gb limit i eldre pst formater? Lenke til kommentar
StianK Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg er usikker på hvordan det er med exchange, men outlook har verfall problemer med epostfiler på over 2GB. Dette har med .pst formatet å gjøre, så nyere outlook(xp/2003 som støtter større postbokser) kan heller ikke åpne gamle .pst-filer. Det finnes gratis verktøy fra microsoft for å trimme .pst-filer til under 2gb hvis du har det behovet. Når det kommer til SBS vil jeg si som alle microsoft folk jeg har møtt, BRUK WIZARDEN. Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er selv litt skeptisk til wizarder jeg ikke har fått testet ut, men alt i alt imponerer SBS på dette punktet. Mener at Outlook XP har problemer med 2gb+ filer? Litt usikker, men trodde støtten for +2gb filer kom sammen med unicode formatet som kom i 2003? Som sagt.. usikker på dette.. Uansett en god huskeregel å bruke Outlook 2003 for å eksportere/importere. Exmerge er også ett verktøy som kan brukes, det er faktisk beregnet på å suge ut informasjon fra exchange.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå