Gå til innhold

Online update i Suse 10.1 funker ikke

Anbefalte innlegg

Kjører yast og online oppdatering konfigurasjon, dette går fint. Den finner update-serveren og at det er ørten hundre oppdateringer tilgjengelig. Men når jeg trykker Update knappen så kommer meldingen "Resolving dependencies" og den feiler konsekvent.

Noen forslag til hva jeg skal gjøre for å løse dette? Jeg er på jobb nå så jeg får ikke testet det før jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å bare installere libzypp oppdateringen, og så kjøre update fra applikasjonen som ligger i trayet. Overgangen til de ximianprogrammene har fungert særs dårlig for Novell.

6483436[/snapback]

Okai, kjører jeg den fra yast eller bør jeg ta det fra kommandolinje? Og hva er i tilfelle kommandoen for det, hehe ;)

Det var forresten libzypp-etellerannet som feilet dependency sjekk.

Lenke til kommentar
Prøv å bare installere libzypp oppdateringen, og så kjøre update fra applikasjonen som ligger i trayet. Overgangen til de ximianprogrammene har fungert særs dårlig for Novell.

6483436[/snapback]

Okai, kjører jeg den fra yast eller bør jeg ta det fra kommandolinje? Og hva er i tilfelle kommandoen for det, hehe ;)

Det var forresten libzypp-etellerannet som feilet dependency sjekk.

6483574[/snapback]

Oki, har testa og forska litt. Det ser ut til at dette er en major bug i Suse 10.1, fant denne tråden som beskriver akkurat det problemet jeg har. Ikke giddi å styre med det, kjører på med ubuntu igjen jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...