Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig kontakt mellom PSU og HK

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter med et meget merkelig problem for hånda. Maskinen min nekter å starte etter at den ble slått av på helt vanlig måte for noen dager siden. Først trodde jeg det kunne være strømforsyningen som hadde fått seg en støkk, men etter diverse feilsøking så viser det seg at problemet er dårlig kontakt i 20-pins kontakten fra PSU til HK.

PSUen fikk jeg i gang ved å kortslutte den, så den fungerer. Det merkelige er at når jeg setter 20-pins kontakten litt på skrå halvveis ned i HK så begynner vifter, disker, PSU, CPU-fan å gå. Setter jeg kontakten helt ned så får den ingen kontakt. Jeg har prøvd med kontaktspray, sjekket om kontaktene kunne ha blitt for romme slik at de ikke treffer ordentlig og forsikret meg om at "power sw" fra kabinettet ikke hadde tatt kvelden.

Har noen vært borti noe sånt før? Må jeg nå skaffe meg nytt HK? Jeg var litt for skråsikker på at det var kontakten på PSUen sin ende som var dårlig så jeg kjøpte ny PSU, men den ga faktisk intet liv i maskinen.

På forhånd takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå har jeg feilsøkt litt til og har vel kommet frem til at feilen må ligge i hovedkortet. Kortslutning er en tanke som har slått meg, men hvordan kan jeg finne ut om det er noe som blir kortsluttet på hovedkortet som du sier?

Har du eksempel på fremgangsmåte som jeg kan bruke eller en link til noe lesestoff så hadde det vært toppers :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...