Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

linksys wap54g repitfunksjon

Anbefalte innlegg

jeg skal sette opp enda et pungt i et hus. skal stå som et aksespungt til men skal ikke sette det opp som direkte repiter men skal jo stå som akses punkt nr.2 men vi jeg sett setter opp med samme ssid og sammekryptering så kan jeg gå fra det ene punktet til det andre og da vi jeg få signaler fra det punktet med sterkest signal eller?

eller er det noe mere plundre der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha kabel til de to aksesspunktene, ikke sant? Hvis ja, så burde dette fungere. Du bør imidlertid sette de to aksesspunktene til å bruke ulike kanaler (channels). Ellers vil du kunne oppleve att nettet innimellom faller ut, tilsvarende hvis to naboer bruker samme kanal.

Lenke til kommentar
jeg skal sette opp enda et pungt i et hus. skal stå som et aksespungt til men skal ikke sette det opp som direkte repiter men skal jo stå som akses punkt nr.2 men vi jeg sett setter opp med samme ssid og sammekryptering så kan jeg gå fra det ene punktet til det andre og da vi jeg få signaler fra det punktet med sterkest signal eller?

eller er det noe mere plundre der?

6483110[/snapback]

Etter mitt skjønn ser løsningen å sette WAP'en i repeater mode.

Da skulle denne fungere slik du ønsker.

Har du prøvd ?

Lenke til kommentar
Du skal ha kabel til de to aksesspunktene, ikke sant?  Hvis ja, så burde dette fungere.  Du bør imidlertid sette de to aksesspunktene til å bruke ulike kanaler (channels).  Ellers vil du kunne oppleve att nettet innimellom faller ut, tilsvarende hvis to naboer bruker samme kanal.

6498285[/snapback]

ja kabel i de to punktetne ja,

har satt dem opp nå og ikke veldig stabilt som du sier når jeg bruker samme kanal nei. leste det ført nå jeg så skal prøve å bytte canal på den ene nå. tenkte jeg måtte ha de helt identisk vis jeg kunne gå rundt i huset uten å merke av det gikk fra den ene til den andre. har samme ssid.

for jeg må ikke ha samme kanal siden det er samme ssid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...