Gå til innhold

Nokia 3250 vs N91 vs Walkman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skal kjøpe meg en ny musikk tlf, og jeg står mellom Nokia 3250, N91, og walkman tlfene fra sonyericsson, hvilken bør jeg velge?

Pris er ikke så viktig, men det bør være bra lyd, grei funksjonalitet, greit kamera, det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har.

6483082[/snapback]

W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum!

Lyden er fantastisk!

De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien!

Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad!

- I tillegg får jo du med ett 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet. (Og da har du enda relativt god plass til bilder, video, spill osv..)

Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene :cool:

- Selve Mp3-spilleren er også ypperlig!

Alle vet jo at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller.

Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det!

Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også.

- Den har dessuten flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren.

Èn for spill/pause, og èn for å skifte sang ( denne fungerer også som volumknapp og både denne og den for spill/pause kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden...

Du kan òg selvfølgelig høre på musikk/radio mens du spiller, skriver meldinger, osv...

- W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

- Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme! :ohmy: )

- Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt.

Dette tok jeg med min. (W810i)

- Og sist men ikke minst; prisen..

Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjop.no er jo langt ifra ille!.

Den har dessuten det aller meste av dagens mobileteknologi...

For unnskyld utrykket, men hva faen skal man eeegentlig med ting som 3G (Videotelefoni)?? :p

Er jo bare travelt å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den... ;)

W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon!

Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! :thumbup:

6508728[/snapback]

Har du tatt bilde med K800i eller W810i? Du har jo skrevet at du har tatt bilde med både K800i og W810i. I et annet tema om k800i

Lenke til kommentar

Sakset fra Amobils egen test av N91:

Selv om lyden i de medfølgende ørepluggene er godkjent, kan du godt spandere på deg bedre hodetelefoner hvis du virkelig vil nyte musikken.

Og:

Dårlig skjerm, funksjonsfattig kamera, laber batterilevetid og en komplett upraktisk design viser så alt for tydelig at denne telefonen ble lansert i begynnelsen av 2005. Vi kan kun anbefale N91 til deg som på liv og død må ha 4 GB minne på musikktelefonen din.

Telefonen fikk for øvrig terningkast 3, og i tillegg koster gode 5000 kroner.

Hvis du seriøst vurderer en musikktelefon fra fra Nokia, ville jeg mye heller sett på N80, 3250 eller N73(genial telefon) når den kommer. N91 er forferdelig stygg (subjektivt), enorm og dyr som en Ferarri.

Ellers har jeg personlig svært gode erfaringer fra SE sine Walkman telefoner. Jeg synes de har lydkvalitet som er helt på nivå med vanlige mp3-spillere, glimrende batterikapasitet, meget bra brukervennlighet og de er billige.

Lenke til kommentar
nå har jo nokia 3250 og n91 bedre lyd enn w810i

Jealei: Nå skriver jo Mobilen.no som du selv henviser til strengt talt at W810i har bedre lyd enn N91 da...

Om W810i: "og lydkvaliteten er på høyde med det vi får ut av de beste MP3-spillerne."

Om N91: "Lydkvaliteten er god"

Dessuten er jo det nok av nettsteder som har testet W810i, og skryter den velfortjent opp i skyene pga den fantastiske lydkvaliteten:

- Telenor.no: "Videre får W810i en gedigen stjerne i margen for utsøkt lydkvalitet"

- (Vår egen) Amobil.no: "Mp3-spilleren er imidlertid knakende god, og lydkvaliteten er helt i toppsjiktet."

- Mobilen.no: "Som musikkspiller er W810i utmerket. Lydkvaliteten er utsøkt.

- DinSide.no: Lyden, som er det viktigeste med denne mobilen er upåklagelig.

- ITavisen.no: Som sagt er det imidlertid lyden som skal imponere, og det gjør den.

Og til deg Nike_10:

Har du tatt bilde med K800i eller W810i? Du har jo skrevet at du har tatt bilde med både K800i og W810i. I et annet tema om k800i

Jeg vet ikke hvor jeg har skrevet at jeg har tatt bildet med en K800i, men det er i så tilfelle helt feil.

Så for å rydde all tvil av veien, dette bildet tok jeg med min egen W810i :cool:

(Trykk på bildet for å forstørre)

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
nå har jo nokia 3250 og n91 bedre lyd enn w810i

Jealei: Nå skriver jo Mobilen.no som du selv henviser til strengt talt at W810i har bedre lyd enn N91 da...

Om W810i: "og lydkvaliteten er på høyde med det vi får ut av de beste MP3-spillerne."

Om N91: "Lydkvaliteten er god"

Dessuten er jo det nok av nettsteder som har testet W810i, og skryter den velfortjent opp i skyene pga den fantastiske lydkvaliteten:

- Telenor.no: "Videre får W810i en gedigen stjerne i margen for utsøkt lydkvalitet"

- (Vår egen) Amobil.no: "Mp3-spilleren er imidlertid knakende god, og lydkvaliteten er helt i toppsjiktet."

- Mobilen.no: "Som musikkspiller er W810i utmerket. Lydkvaliteten er utsøkt.

- DinSide.no: Lyden, som er det viktigeste med denne mobilen er upåklagelig.

- ITavisen.no: Som sagt er det imidlertid lyden som skal imponere, og det gjør den.

Og til deg Nike_10:

Jeg vet ikke hvor jeg har skrevet at jeg har tatt bildet med en K800i, men det er i så tilfelle helt feil.

Så for å rydde all tvil av veien, dette bildet tok jeg med min egen W810i :cool:

(Trykk på bildet for å forstørre)

6554583[/snapback]

Vel nokia 3250 har bedre lyd enn w810i ifølge amob, og n91 har bedre lyd enn 3250.

Lenke til kommentar

Vel, lydkvaliteten er vel egentlig litt smak om behag.

Men jeg ser iallefall en helt klar tendens i at nettsider som har testet W810i, mener den har fantastisk lyd.

Og alle jeg kjenner i virkeligheten mener akkurat det samme.

(Jeg kjenner ca 10 som har W810i)

Men for all del Nokiaene har også veldig god lydkvalitet;)

Men totaltsett (Lyd, Kamera, og mobilteknologi/standard funksjoner generelt) er W810i, en mye bedre telefon enn for eks Nokia 3250 :cool:

Fakta taler for seg selv ;)

Endret av Mathia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...