jealei Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei, jeg skal kjøpe meg en ny musikk tlf, og jeg står mellom Nokia 3250, N91, og walkman tlfene fra sonyericsson, hvilken bør jeg velge? Pris er ikke så viktig, men det bør være bra lyd, grei funksjonalitet, greit kamera, det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. Endret 13. juli 2006 av jealei Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Eg har kun erfaring med SEk750i, SEW800i og SEw810i. Desse telefonane er absolutt anbefalt. Veldig god mp3 funksjonalitet. Dog, eg ville gått for W800i eller w810i grunna sjølve mp3spelaren som er mykje betre enn den på k750i. Har sjølv w810i no, og den har heller ikkje joysticken (den berømte SE joysticken som alltid går i stykker) så kanskje den heldt litt lenger. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 N91 og Nokia 3250 har veldig høy og bra lyd (bedre enn alle Walkman-telefoner) på høyttalerne. De har enda bedre lyd hvis du kobler til det medfølgende headsettet. N91 tar opp video i 352x288, mens 3250 tar opp i 176x144. W900i tar opp i best kvalitet (30fps, mens alle de andre tar opp i 15fps). W900i og N91 er jo veldig store og tunge så jeg tror heller at du bør velge Nokia 3250 Lenke til kommentar
jealei Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 takk for svar, jeg tror jeg går for enten 3250 eller N91 er ikke helt sikker, størrelse og tyngde byr meg ikke, de 2 siste tlf jeg hadde var pdaer, så jeg er vant til sånt, men jeg hører at N91 ikke har kamera forran, og noen sier at den har det, kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Den har nok det .. bare se på nokia.no/phones/n71 Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) men det bør være bra lyd Lydkvaliteten er slik: N91 > 3250 > Walkman serien (altså: N91 er best) grei funksjonalitet N91 > 3250 > Walkman greit kamera W800/W810/W900 > N91 > 3250 > Resten av Walkman serien det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. N91 og 3250 kan. Walkman serien kan ikke. Håper det hjalp Om du velger N91 eller 3250 har vel mest med design og pris å gjøre. N91 er bedre på så å si alle punkter, men 3250 er veldig bra den også og er selvfølgelig billigere. Edit: N91 har ikke kamera foran. Endret 13. juli 2006 av Symbian_Pro Lenke til kommentar
jealei Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Takk for svar, men jegg blir litt forrvirret nå, på en komentar jeg leste på testen av N91 på mobilen.no så står det at kamera er gjemt bak et lite hul som er der hvor du normalt har øret ditt når du snakker kan noen bekrefte det? og kan noen fortelle meg litt om kamera og video på 3250 og N91? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Nei N91 har kun ett kamera på baksiden. Den har ikke et kamera foran, men du kan fremdeles ha videosamtaler med kameraet bak. Her kan du lese om kameraet: N91: http://www.mobile-review.com/review/nokia-n91-2-en.shtml 3250: http://www.mobile-review.com/review/nokia-3250-en.shtml Lenke til kommentar
jealei Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Hei en ting jeg lurte på, på nokia 3250 så følger det med et lite video redigerings program, gjør det, det på n91? Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 men det bør være bra lydLydkvaliteten er slik: N91 > 3250 > Walkman serien (altså: N91 er best) det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. N91 og 3250 kan. Walkman serien kan ikke. Er lydkvaliteten betre på Nokia? Og når det gjelder MP3 mens ein sender sms er det ikkje noko problem med W, då ein kan bruke Walkmanknappen for raskt å kome inn på musikken, deretter trykke tilbake for å kome inn i sms-tjenesten igjen. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 men det bør være bra lydLydkvaliteten er slik: N91 > 3250 > Walkman serien (altså: N91 er best) grei funksjonalitet N91 > 3250 > Walkman greit kamera W800/W810/W900 > N91 > 3250 > Resten av Walkman serien det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. N91 og 3250 kan. Walkman serien kan ikke. Håper det hjalp Om du velger N91 eller 3250 har vel mest med design og pris å gjøre. N91 er bedre på så å si alle punkter, men 3250 er veldig bra den også og er selvfølgelig billigere. Edit: N91 har ikke kamera foran. 6486594[/snapback] Symbian_Pro: Hvor tar du dette fra egentlig...? Lydkvalitet er litt smakssak, men walkman er på ingen måte dårligere enn nokia sine telefoner her, snarere tvert imot. Tenker da på lyden i headset, lyden på innebygde høytalerene har vel fint lite å si, da alle som skal bruke den til å spille musikk uten headsett vil bruke eksterne høytalere. Kan ikke uttale meg om hodetelefonene som følger med nokia, men de SE bruker er av veldig høy kvalitet. De isolerer veldig bra, og gjengir bass godt. (litt subjektiv mening sannsynligvis) Funksjonalitet? Greit at Nokia sine har symbian, men tror ikke trådstarter er ute etter en smarttelefon uansett, ut ifra første posten, så forskjellen her er nok temmelig minimal. Og du kan gjøre hva du vil mens du hører på mp3 med walkman, å si noe annet er blank løgn. Tar du et bilde eller starter et spill mens du hører på musikk, kan det hakke litt i et par sekund, ellers vil du aldri merke noe som helst av at musikken spiller i bakgrunnen. Walkman-telefonene (w800i, w810i og w700i) er alle vesentlig billigere enn Nokia sine enn 3250 (jamfør komplett sine priser uten abonnement). N91 koster her over 5000, gode 2000 mer enn w810i på komplett, og vil falle i en helt annen klasse av telefoner. Kan sammenlignes mer med M600i (3995,-), som har samme mp3-spiller som walkman-serien, og samme headset kan kjøpes til den. Ps. Sony telefonene er alle sammen mye mindre enn Nokia sine, spesielt N91 er enorm... Lenke til kommentar
joackim Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Personlig syns jeg Nokias Xpress Music er mye bedre enn SE Walkman system. Mye bedre system, lettere å organisere, og mye bedre lyd. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Lydkvalitet er litt smakssak, men walkman er på ingen måte dårligere enn nokia sine telefoner her, snarere tvert imot. Tenker da på lyden i headset, lyden på innebygde høytalerene har vel fint lite å si, da alle som skal bruke den til å spille musikk uten headsett vil bruke eksterne høytalere. Kan ikke uttale meg om hodetelefonene som følger med nokia, men de SE bruker er av veldig høy kvalitet. De isolerer veldig bra, og gjengir bass godt. (litt subjektiv mening sannsynligvis) 6488946[/snapback] Snakker ikke om medfølgende hodetelefoner. Snakker ikke om høytaleren. Jeg snakker om lydkvaliteten som telefonen produserer. Altså "lydkortet" om man kan kalle det det. Dette er best på N91 (helt ekstremt bra faktisk!!), nest best på 3250 (litt dårligere, men langt over gjennomsnittet), og enda litt dårligere på W serien, men det er på ingen måte dårlig! W serien gir veldig bra lyd den også, og med mindre du er audiofil er dette absolutt bra nok.Funksjonalitet? Greit at Nokia sine har symbian, men tror ikke trådstarter er ute etter en smarttelefon uansett, ut ifra første posten, så forskjellen her er nok temmelig minimal. 6488946[/snapback] Selv uten symbian er N91 mye bedre på funksjonalitet enn walkman. Også 3250 er bedre, men her er jeg enig i at det ikke er store forskjellen mellom denne og de beste walkman telefonene. Alikavel gjør symbian at den er hakket bedre funksjonelt sett.Og du kan gjøre hva du vil mens du hører på mp3 med walkman, å si noe annet er blank løgn. Tar du et bilde eller starter et spill mens du hører på musikk, kan det hakke litt i et par sekund, ellers vil du aldri merke noe som helst av at musikken spiller i bakgrunnen.6488946[/snapback] Og når det gjelder MP3 mens ein sender sms er det ikkje noko problem med W, då ein kan bruke Walkmanknappen for raskt å kome inn på musikken, deretter trykke tilbake for å kome inn i sms-tjenesten igjen.6488879[/snapback] Sorry, min feil. Dårlig research der. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei en ting jeg lurte på, på nokia 3250 så følger det med et lite video redigerings program, gjør det, det på n91? jeg tror at jeg går for n91, men kan noen fortelle meg om fordelene og ulempene med n91? også evt om det er noe bugs o.l på den Endret 14. juli 2006 av jealei Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 men står jo at det er ei linse ovenfor lys-sensoren på nokia.no.. men vis det ikke er kamera linse va er det da?? Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 SPØRSMÅL TIL EN MED N71 Spørsmål ?? hva er den svarte firkanten i høyre hjørne jeg ser på bilder (åpen tilstand) er det ikke kamera for videotelefoni..?? trudde det jeg men de sier på forumet her at det ikke er d.. men va er det da?? ermm.gif SVAR FRA EN MED N71 mange uvitende sjeler her! joda det er til videotelefoni eller du kan ta selvportrett! Så N71 har videontelefoni Lenke til kommentar
jealei Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 mener du n91? på n71 så er det opplagt at den lisa over sjermen er et kamera da Lenke til kommentar
Mathia Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hei, jeg skal kjøpe meg en ny musikk tlf, og jeg står mellom Nokia 3250, N91, og walkman tlfene fra sonyericsson, hvilken bør jeg velge?Pris er ikke så viktig, men det bør være bra lyd, grei funksjonalitet, greit kamera, det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. 6483082[/snapback] W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum! Lyden er fantastisk! De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien! Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad! - I tillegg får jo du med ett 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet. (Og da har du enda relativt god plass til bilder, video, spill osv..) Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene - Selve Mp3-spilleren er også ypperlig! Alle vet jo at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller. Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det! Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også. - Den har dessuten flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren. Èn for spill/pause, og èn for å skifte sang ( denne fungerer også som volumknapp og både denne og den for spill/pause kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..) Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden... Du kan òg selvfølgelig høre på musikk/radio mens du spiller, skriver meldinger, osv... - W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen. (Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med) - Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme! ) - Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt. Dette tok jeg med min. (W810i) - Og sist men ikke minst; prisen.. Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjop.no er jo langt ifra ille!. Den har dessuten det aller meste av dagens mobileteknologi... For unnskyld utrykket, men hva faen skal man eeegentlig med ting som 3G (Videotelefoni)?? Er jo bare travelt å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den... W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon! Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! Endret 17. juli 2006 av Mathia Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) mener du n91? på n71 så er det opplagt at den lisa over sjermen er et kamera da 6501002[/snapback] jamen jamen skriveleif over to tre inlegg EDIT: skal ha meg N71 så jeg blandet tlf.. men n91 har ikke videotelefoni I surrender Endret 17. juli 2006 av Panzerhansa Lenke til kommentar
jealei Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Hei, jeg skal kjøpe meg en ny musikk tlf, og jeg står mellom Nokia 3250, N91, og walkman tlfene fra sonyericsson, hvilken bør jeg velge?Pris er ikke så viktig, men det bør være bra lyd, grei funksjonalitet, greit kamera, det hadde vært greit om man kunne bruke mp3 spiller og sende sms samtidig ellers er det kanske uvensentlig hva tlfen har. 6483082[/snapback] W810i er den beste Mp3-mobilen på markedet. Punktum! Lyden er fantastisk! De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper, og rydder SAMTLIGE andre modeller av veien! Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad! - I tillegg får jo du med ett 512MB minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet. (Og da har du enda relativt god plass til bilder, video, spill osv..) Og skulle du ønske mer plass finnes det nå 4GB brikker i butikkene - Selve Mp3-spilleren er også ypperlig! Alle vet jo at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga. deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kalt "Walkman", selv om det egentlig KUN var et merkenavn Sony brukte på sine modeller. Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det! Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i de prisbelønte IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også. - Den har dessuten flere hurtigtaster dedikert til mp3-spilleren. Èn for spill/pause, og èn for å skifte sang ( denne fungerer også som volumknapp og både denne og den for spill/pause kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..) Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden... Du kan òg selvfølgelig høre på musikk/radio mens du spiller, skriver meldinger, osv... - W810i har dessuten overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen. (Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med) - Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. (De er jo enorme! ) - Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt. Dette tok jeg med min. (W810i) - Og sist men ikke minst; prisen.. Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjop.no er jo langt ifra ille!. Den har dessuten det aller meste av dagens mobileteknologi... For unnskyld utrykket, men hva faen skal man eeegentlig med ting som 3G (Videotelefoni)?? Er jo bare travelt å holde tlf en hallmeter ifra deg når du snakker i den... W810i er alt i alt en komplett mobiltelefon! Nydelig kamera, og fantastisk som Mp3-spiller! 6508728[/snapback] nå har jo nokia 3250 og n91 bedre lyd enn w810i, jeg lyd er UTROLIG viktig, sorry for jeg svarer sent har vært borte i et par dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå