Gå til innhold

Qtek 8310 og WiFi-problemer

Anbefalte innlegg

Har fått en Qtek 8310 som jeg forsøker å koble opp mot mitt trådløse nettverk - Dynalink router.

Alle PC'er tilkoblet her får lokal-ip i området 192.168.0.100-199

Men når jeg aktiverer WiFi på telefonen, og kobler til, får jeg Status: Koblet til Nettverk, SSID,MAC, kanal osv, men får ikke "riktig" IP - får 169.254.xx.xx

Jeg mistenker at dette er skyld i at jeg ikke kommet på nett med telefonen heller - får bare feilmeldinger når jeg forsøker å åpne en side.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått en Qtek 8310 som jeg forsøker å koble opp mot mitt trådløse nettverk - Dynalink router.

Alle PC'er tilkoblet her får lokal-ip i området 192.168.0.100-199

Men når jeg aktiverer WiFi på telefonen, og kobler til, får jeg Status: Koblet til Nettverk, SSID,MAC, kanal osv, men får ikke "riktig" IP - får 169.254.xx.xx

Jeg mistenker at dette er skyld i at jeg ikke kommet på nett med telefonen heller - får bare feilmeldinger når jeg forsøker å åpne en side.

Noen tips?

6482771[/snapback]

Det er mulig at telefonen kobler seg opp mot et bedriftsnettverk i nærheten. Du må koble manuelt til ditt nettverk. Eventuelt sjekk innstillingene til din router. Jeg brukte statiske ip adresser og MAC filtrering, og måtte endre instillingene på min router for å kunne koble min Qtek 8300. Du må også sjekke instillingene i din telefon: Start->Comm manager->wi-fi->menu->wifi settings->wifi, marker ditt nettverk (den vil vise alle tilgjengelige nettverk i området)->menu->edit, skriv navnet til ditt ssid i feltet network name, velg internet i feltet network type, menu->network key->velg open hvis du ikke bruker wep, shared hvis du bruker wep, skriv wep nøkkel, ikke hake på at wep gis automatisk, bekreft alt og prøv igjen. Når wifi ikonet i ditt home screen har sirkel rundt toppen, er du koblet, og kan surfe. Husk at alle nettverksinnstillinger må være riktige for at den kobler seg opp. Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er ingen andre nettverk i nærheten, og jeg får ring rundt WiFi-ikonet, men helt feil ip-adresse.

MAC-filtrering gjør ingenting annerledes.

Telefonen kommer heller ikke opp på DCHP-klientlisten, slik som PC'ene i nettverket.

Lenke til kommentar
Har forsøkt med en annen Qtek 8310 nå, og ikke den heller fikk koblet til nettverk riktig.

Får "koblet til" men også her får jeg feil ip, slik at det ikke er mulig å åpne nettsider på telefonen...

6490625[/snapback]

Nå er ikke jeg noe teknisk guru, men når du får en 169..... adresse tyder vel det på at router/aksesspunkt ikke klarer å dele ut ip adresse til enheten, slik at enheten/mobilen automatisk gir seg selv en 169 adresse. Samme som om en pc ikke får tildelt ip adresse fra router/aksesspunkt. Høres jo ut som noe gjør at mobilen ikke får tilgang til routeren, dhcp innstillinger? Ikke mac-filtrering på?

Bare noen forslag :D

Lenke til kommentar

Har kjørt litt rundt og lett etter nettverk, og når jeg fant noen ubeskyttede (det florerer jo av dem :D) var det null problem å koble seg opp.

Regner dermed at det er routeren her som er problemet - virker ikke som om den "slipper til" telefonen. Dette er vel uansett et problem jeg bør ta videre i hardware-forumet.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...