Gå til innhold

Få "tegneeffekt" på fotografi i photoshop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er relativt ny i Photoshop og bygger nå aktivt opp litt erfaring.

Jeg skal endre et "rent" fotografi slik at det ser ut som det er tegnet for hånd. Jeg har selvsagt tatt bort fargene slik at det er svart hvitt. Jeg har også prøvd meg frem med coulor dodge og gaussian blur, men får et litt for pent bilde, ikke grovt og ekte/rått nokk. Ikke i nærheten av noe som kan tas for å være en ekte tegning...

Kan noen hjelpe meg med hvilke effekter jeg kan bruke? Filter, noise, blur....?

Takk på forhånd!

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finn du ein tutorial. Prøv deg fram med nokre av filtera under Artistic, Stylize eller Sketch. Det kan kanskje virke bra å lage ein kopi av layeret, leggje til effekten på det øvste, og endre blend mode/opacity. Til dømes, legg til filteret Stylize --> Find Edges på det øvste layeret, endre blend mode til Multiply (du gjer det øvst til venstre i layerpaletten, der det står Normal) , og set ned opacity litt.

Edit: Den metoden eg skildra vil ikkje alltid fungere, men du kan prøve med andre blend modes. Og so fann eg eit par tutorials til:

http://www.teresalunt.com/photoshop-tutorial-10.html

http://www.myjanee.com/tuts/painted2/painted2.htm

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Jeg har da prøvd meg frem med flere forskjellige filter, blur og andre effekter.

Bildene under er før og etter redigeringen. Det var egentlig et mer personlig bilde som skulle redigeres i utgangspunktet så dette har jeg ikke lagt ned så mye tid i... post-56280-1152794169_thumb.jpgpost-56280-1152794195_thumb.jpg

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...