Halvorsen Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei! Jeg er relativt ny i Photoshop og bygger nå aktivt opp litt erfaring. Jeg skal endre et "rent" fotografi slik at det ser ut som det er tegnet for hånd. Jeg har selvsagt tatt bort fargene slik at det er svart hvitt. Jeg har også prøvd meg frem med coulor dodge og gaussian blur, men får et litt for pent bilde, ikke grovt og ekte/rått nokk. Ikke i nærheten av noe som kan tas for å være en ekte tegning... Kan noen hjelpe meg med hvilke effekter jeg kan bruke? Filter, noise, blur....? Takk på forhånd! Endret 13. juli 2006 av Halvorsen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Her finn du ein tutorial. Prøv deg fram med nokre av filtera under Artistic, Stylize eller Sketch. Det kan kanskje virke bra å lage ein kopi av layeret, leggje til effekten på det øvste, og endre blend mode/opacity. Til dømes, legg til filteret Stylize --> Find Edges på det øvste layeret, endre blend mode til Multiply (du gjer det øvst til venstre i layerpaletten, der det står Normal) , og set ned opacity litt. Edit: Den metoden eg skildra vil ikkje alltid fungere, men du kan prøve med andre blend modes. Og so fann eg eit par tutorials til: http://www.teresalunt.com/photoshop-tutorial-10.html http://www.myjanee.com/tuts/painted2/painted2.htm Endret 13. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Takk incanus! Men jeg er ikke heelt fornøy enda... bildene blir heller "malt" enn tegnet... Effekten jeg ønsker å finne gjør bildet enda mer blyant aktig i bildeformen. Se på vedlagt bilde, en slik effekt leter jeg etter Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg har da prøvd meg frem med flere forskjellige filter, blur og andre effekter. Bildene under er før og etter redigeringen. Det var egentlig et mer personlig bilde som skulle redigeres i utgangspunktet så dette har jeg ikke lagt ned så mye tid i... Endret 13. juli 2006 av Halvorsen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Du kan jo prøve "Cut out" som ligger i filtermenyen ett sted. Når du har brukt det kan du gjør om til svart-hvitt og så bruke noen av de andre tingene nevnt her Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 er det noe slik du er på jakt etter har jeg oppskriften til deg. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 er det noe slik du er på jakt etter har jeg oppskriften til deg. Legg ut oppskriften da. Sikkert flere enn meg som vil vite hvordan du har gjort det. Og en liten ting, du har glemt en T i rundT... Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) har dystleksi så det kan komme noen feil. men oppsriften kommer her. http://www.teamphotoshop.com/articles-The-...7-5,8,102a.html det er bare å prøve seg fram, til du kommer fram til et resultat som du liker Endret 3. august 2006 av la7tma Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hihi, det bildet er kjent Billettøren insisterte på at kongen og dronningen skulle få gratistur, mens kongen ville betale Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 dette bilde var med i nm-i fotofikling. tror det var 2 oppgaven vi fikk i innledende runde Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Http://www.good-tutorials.com har mye bra. De har samlet opp mange forskjellige tutorials ang så å si alt i photoshop. Ikke umulig at du finner 20-30 forskjellige tuts om hvordan du gjør dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå