Gå til innhold

MS SQL Restoring... står og henger

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp tatt en Restore av en backup på en database. Nå har den stått i 1 døgn med "Restoring..." bak navnet. Synes å å ha lest en plass at dette er noe SQL server gjør for at man skal kunne gjøre nødvendige justeringer før den rulles helt ut, men jeg ønsker bare å kunne bruke databasen igjen. Noen som har peiling?

HP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp tatt en Restore av en backup på en database. Nå har den stått i 1 døgn med "Restoring..." bak navnet. Synes å å ha lest en plass at dette er noe SQL server gjør for at man skal kunne gjøre nødvendige justeringer før den rulles helt ut, men jeg ønsker bare å kunne bruke databasen igjen. Noen som har peiling?

6482560[/snapback]

Det kommer jo an på hvordan du tar restore det da. Restore med parameter recovery bringer databasen online, det som er tilfellet ditt (norecovery) tar restore av databasen, men bringer den ikke online igjen. Dette er bl a nyttig når du tar restore av en fullbackup for så å restore transaksjonslogger i etterkant.

Jeg mener bestemt at du har mulighet til å bestemme om databasen skal bringes online når du restorer fra de grafiske administrasjonsprogrammene til SQL Server også.

For yttrerligere informasjon, så kan denne siden (eller en av linkene på siden) være til hjelp: Performing a Complete Database Restore (Full Recovery Model)

Lenke til kommentar
Bra side, og skal bruke den når jeg skal gjøre dette neste gang! :)

Men noen som har peiling på om det er mulig å få databasen opp å kjøre igjen sånn som den er nå?

6488567[/snapback]

Jeg tror du får lov til å utelate backupmedie ved restore, og kan skrive følgende for å få den online igjen:

restore database ditt_database_navn with recovery

Endret av roac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...