Gå til innhold

Tribune i sort/hvit

Anbefalte innlegg

Mitt første bidrag til slakt, forhåpentlig kommer det flere når mitt d70s kommer i posten fredag. Og ja, jeg er amatør, og er ute etter å lære, dette er behandlet raskt i ps, gjort om til sort/hvit bilde og prøvd å justere kontrast mm så godt jeg kan.

Lurte litt på å crop'e det ned noe, men usikker på hvordan gjøre det "pent".

Noen forslag på hvordan behandle det så det blir bedre? eller hvordan bildet kunne blitt tatt bedre i utgangspunktet?

All ros og kritikk motas med takk og ønske om å gjøre ting bedre neste gang.

Edit: Klar over mangel av ramme, men dette var også noe jge var usikker på om jeg burde bruke eller ikke på dette bildet.

post-101161-1152754725_thumb.jpg

Endret av conspiracy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i det, svært kreativ vinkel, og da spesielt med tanke på at bjelken er helt rett.

Bildet sliter litt med kontrasten. Skulle ha justert opp skyggene litt, og prøvd og gjort noe med den utbrente himmelen.

Edit: tok meg den friheten og prøvde å justere litt:

post-87456-1152783424_thumb.jpg

Endret av perottol
Lenke til kommentar
Enig i det, svært kreativ vinkel, og da spesielt med tanke på at bjelken er helt rett.

Bildet sliter litt med kontrasten. Skulle ha justert opp skyggene litt, og prøvd og gjort noe med den utbrente himmelen.

Edit: tok meg den friheten og prøvde å justere litt:

post-87456-1152783424_thumb.jpg

6482773[/snapback]

Enig i at din edit ble noe bedre, jeg må leke meg mer i ps, så jeg vet bedre hva jeg faktisk kan og ikke kan få til.

Takk for komentarer. :)

Lenke til kommentar

Regner med at du bare har desaturert bildet ditt. Det gir ingen kontroll, så andre verktøy er mer effektive. Kanalmikseren synes jeg er greiest, men jeg skal forsøke å finne flere gode filtre selv. Digitalt s/h er enkelt å få til mht kontraster, men å kompensere for den manglende oppløsningen er ikke like enkelt. Ser at mange lykkes ved hjelp av en diskret sepiatone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...