conspiracy Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Mitt første bidrag til slakt, forhåpentlig kommer det flere når mitt d70s kommer i posten fredag. Og ja, jeg er amatør, og er ute etter å lære, dette er behandlet raskt i ps, gjort om til sort/hvit bilde og prøvd å justere kontrast mm så godt jeg kan. Lurte litt på å crop'e det ned noe, men usikker på hvordan gjøre det "pent". Noen forslag på hvordan behandle det så det blir bedre? eller hvordan bildet kunne blitt tatt bedre i utgangspunktet? All ros og kritikk motas med takk og ønske om å gjøre ting bedre neste gang. Edit: Klar over mangel av ramme, men dette var også noe jge var usikker på om jeg burde bruke eller ikke på dette bildet. Endret 13. juli 2006 av conspiracy Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg synes det ble tøft med den litt syke vinkelen Lenke til kommentar
perottol Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Enig i det, svært kreativ vinkel, og da spesielt med tanke på at bjelken er helt rett. Bildet sliter litt med kontrasten. Skulle ha justert opp skyggene litt, og prøvd og gjort noe med den utbrente himmelen. Edit: tok meg den friheten og prøvde å justere litt: Endret 13. juli 2006 av perottol Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Enig i det, svært kreativ vinkel, og da spesielt med tanke på at bjelken er helt rett. Bildet sliter litt med kontrasten. Skulle ha justert opp skyggene litt, og prøvd og gjort noe med den utbrente himmelen. Edit: tok meg den friheten og prøvde å justere litt: 6482773[/snapback] Enig i at din edit ble noe bedre, jeg må leke meg mer i ps, så jeg vet bedre hva jeg faktisk kan og ikke kan få til. Takk for komentarer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Det finnes noen plug'er som skal være veldig bra til s/h-konvertering. Selv har jeg bare brukt kanalmikseren til slikt foreløpig, men jeg har også brukt Virtual Photographer. Power Retouch skal være bedre til formålet, men den har jeg ikke testet forløpig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Her er ein liten tutorial som omhandlar farge til svart/kvitt-konvertering i Photoshop. Kanskje du får nokre gode tips der. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Her er ein liten tutorial som omhandlar farge til svart/kvitt-konvertering i Photoshop. Kanskje du får nokre gode tips der. 6484731[/snapback] Genialt, måten han gjorde ting på var endel bedre enn hva jeg prøvde, mye bedre kontroll på ting på den måten. Takker Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Regner med at du bare har desaturert bildet ditt. Det gir ingen kontroll, så andre verktøy er mer effektive. Kanalmikseren synes jeg er greiest, men jeg skal forsøke å finne flere gode filtre selv. Digitalt s/h er enkelt å få til mht kontraster, men å kompensere for den manglende oppløsningen er ikke like enkelt. Ser at mange lykkes ved hjelp av en diskret sepiatone. Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2006 Jupp, mer eller mindre. Skal prøve meg litt mer frem med metoden brukt i den tutorial'en, halve jobben ved å ta bilde i raw er etterbehandling ser det ut som, så må lære meg photoshop bedre. Men er en start, får se hva som skjer, er nok av diverse tutorials å ta av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå