Gå til innhold

Hva ser du dine filmer på?

Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmer og diverse fotballkamper sees på projektor (lerret på ca 2 meter i bredden), har gått til innkjøp av Samsung LE40M86 som forhåpentligvis kommer om ikke så lenge, så den skal benyttes til det øvrige. Foreløpig har jeg en Panasonic 29" 4:3 CRT TV, men den pensjoneres når nyTV'en kommer. Alt går via Stue-PC.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg endelig fått kjøpt meg suroundanlegg, så nå begynner mitt filmtitteutstyr å ta seg opp.

• Skjerm: Pioneer PDP-427XA
  • DVD-spiller: Harman/Kardon DVD31
  • Reciever: Denon AVR2807
  • Fronthøytalere: Dali Ikon 6
  • Senterhøytaler: Dali Ikon Vocal 2
  • Bakhøytalere: Dali Concept 1
  • Subwofer: Dali Concept Sub 12"

Gleder meg til å se den første filmen på det nye anlegget, har til nå kun set deler av filmer, og er veldig fornøyd med lyden.

Jeg prøvde å høre på den legendariske skytescenen i Heat istad, men ble veldig skuffet over at det ikke kom noe lyd ut av bakhøtalerene, og jeg er sikker på at jeg satt audio til DD5.1, noen andre som har hatt dette problemet med den norske 2-disk special editionen som kom ut i 2005?

Never mind, var noe instillingspjatt på recieveren som gjorde at ikke bakhøytalerene fulgte ved Dolby Digital lyd, ordnet det istad.

Jeg fikk også med meg en componentkabel da jeg kjøpte anlegget, og hadde aldri turt drøme om at det ville være så stor forskjell fra scart opp til component, det var en helt utrolig forskjell.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Hjemme ser jeg filmene på en Thomson 32" widscreen lysrør skjerm med Sourroundanlegg fra Dantax.

Begynner vel å bli litt utdatert, men det får holde en stund til.

Ellers hender det at jeg ser filmer på PC'n, da med en Samsung 19" LCD og høyttalere fra Altec Lansig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...