Gå til innhold

Hva ser du dine filmer på?


Mr.SS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lil-H: Herlig rom, forhåpentligvis skal jeg få meg et sånt en dag jeg å, et must når man ser så mye film som meg :) Hadde vært fint om du hadde en ca pris, så man vet hva man skal spare til :)

 

Ang. hvor jeg ser film, ser jeg film kun på en 22 tommer med Z-5500. Det fungerer forsåvidt greit sålenge jeg bor hjemme.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kan vel slenge ut pris siden det var såpass stor interesse. En del av produktene er kjøpt brukt, som blant annet signalkilder ohghøyttalere, så da blir pris omtrent halvert.

 

Dette er da nypris jeg legger ut:

Projektor: 18k

Front, center, surround: 18+8+6k, men dette fåes brukt for ~15k

Sub (element, kasse og amp): 5k,

Signalkilder: 12k tilsammen for HD DVD-ene, men siden Toshiba tapte fikk jeg disse langt under markedspris. 3k for BD-spiller.

Receiver: 8k

Lerret: 4k

Kabler: 6k

PS3, X360, PSP: 4+3+2

 

Så får dere regne ut selv =)

 

EDIT: glemte den kjære CD-spilleren min :love: 13k

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Det må være helt rått. Killzone2 på det der? :)

 

Du sier at "Signalkilder: 12k tilsammen for HD DVD-ene, men siden Toshiba tapte fikk jeg disse langt under markedspris. 3k for BD-spiller."

 

Mener du da 12 for spilleren(e) eller for filmene? Hvis sistnevnte, hvor sjukt mange filmer har du på HD-DVD? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det siste bildet, er det ønske oppsettet?

Det er et oppsett jeg kunne tenke meg å prøve ut. Har nemlig hørt mye bra om disse komponentene. ;)

Lenke til kommentar

Raste: Spilling er svært gøy, selvom det har mest gått i X360 den siste tiden.

Kurt Grusom: 12k for spillerne (XE1: 9k, EP10:3k). Vet ikke hva jeg har brukt av penger på HD DVD, men har i underkant av 100stk, Manx derimot :)

Har ennå ikke kjøpt Killzone2 da jeg skal runde ferdig et par andre spill først. Har testet demoen noen ganger, og er svært fornøyd.

 

Jeg syns folk er litt rare... Det virker som om det er helt OK å bruke store summer på f.eks bil og båt, men 100k på et anlegg da blir plutselig folk sjokkert. Alt handler om prioriteringer =) Bil er for meg, (nesten) kun et transportmiddel, så det så :p

 

En kan ganske enkelt si at jeg lever for film, musikk og film (i tillegg til cola), så da må et ordentlig anlegg til!

Men gøy dere liker det jeg viser frem =] På avforum og hifisentralen drar vi gjerne bort til andre "likesinnede" for å høre musikk og prate hifi, så om det finnes noen lidenskapelige sjeler i nærheten av Tønsberg så hadde det ikke vært meg i mot å se film med noen av diskusjon.no sine medlemmer :)

Lenke til kommentar
Manx har du postet bilde av det du ser på her eller? :)

 

Nope, skal vurdere det til sommeren når ny TV er på plass og ny tv/stero benk er bygget :)

 

Edit:

 

Vet ikke hva jeg har brukt av penger på HD DVD, men har i underkant av 100stk, Manx derimot

 

Det siste året så har jeg maks brukt 1500 kroner på HD DVD ikke stort mer :whistle:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Raste: Spilling er svært gøy, selvom det har mest gått i X360 den siste tiden.

Kurt Grusom: 12k for spillerne (XE1: 9k, EP10:3k). Vet ikke hva jeg har brukt av penger på HD DVD, men har i underkant av 100stk, Manx derimot :)

Har ennå ikke kjøpt Killzone2 da jeg skal runde ferdig et par andre spill først. Har testet demoen noen ganger, og er svært fornøyd.

 

Jeg syns folk er litt rare... Det virker som om det er helt OK å bruke store summer på f.eks bil og båt, men 100k på et anlegg da blir plutselig folk sjokkert. Alt handler om prioriteringer =) Bil er for meg, (nesten) kun et transportmiddel, så det så :p

 

En kan ganske enkelt si at jeg lever for film, musikk og film (i tillegg til cola), så da må et ordentlig anlegg til!

Men gøy dere liker det jeg viser frem =] På avforum og hifisentralen drar vi gjerne bort til andre "likesinnede" for å høre musikk og prate hifi, så om det finnes noen lidenskapelige sjeler i nærheten av Tønsberg så hadde det ikke vært meg i mot å se film med noen av diskusjon.no sine medlemmer :)

Stemmer stemmer.. Har selv satt med ned igjen med Uncharted: Drake's Fortune for å prøve meg på platina-trophyen :) Et par dager til, så tror jeg den sitter..

Lenke til kommentar

Raste: LECA-blokker (ofc), disse er relativt billig, jeg kan ikke tenke meg jeg betalte mer enn 100,- for 4stk.

Glasset kjøpte jeg hos en glassmester, og tror det kostet 200-300,- Ikke så veldig dyrt mao.

Marmoren på toppen er det derimot litt verre med. Tror marmor er veldig dyrt, og ikke minst veldig tungt. Vi snakker bortimot 100kg for topplaten. Var så heldig å få en av min fetter.

 

Så da er det egentlig rett frem å bygge racket:

Sett glasspalte i bunn, LECA på siden, og bygg i høyden. Enkleste sak i verden.

Pass bare på å ikke bygg for høyt. Det er common mistake, og blir slitsom å se film i lengden, enten det er lerret eller TV du ser på. THX-standarden er max 15º mellom midtpunktet i lerret/TV frem til øverste del av bildet. Så lenge du kan se rett frem på bilde er mye gjort.

Håper det var til hjelp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ta en liten oppdatering.

 

TV: 32lg3000

DVD-spiller: Harman/Kardon DVD 1

VHS: Hitachi F640E(brukes aldri)

Parabol-mottaker: Force D-Master 1133S(bruker aldri)

 

Veldig fornøyd med bildekvaliteten jeg får gjennom DVD 1 og TV-en.

Når vi kommer til lyd er jeg langt mindre fornøyd. Koblet forsterkereen til et stereoanlegg fra Aiwa til DVD-spilleren. Bruker stereohøyttalerne fra det samme stereoanlegget. Har også et par andre høyttalere fra Sony. Har prøvd ut de idag og funnet ut at jeg liker de bedre. Kjører noen spesifikasjoner under.

 

Forsterker: Aiwa NSX-07

Høyttalerne jeg bruker: 2x Sonyhøyttalere, fant ikke ut produktnavnet

Høyttalerne jeg ikke bruker: 2x Aiwa SX-N7

 

Da får jeg et 2,0 oppsett som låter rumpe. Straks jeg får spart opp nok penger skal jeg kjøpe blu-Rayspiller, skikkelig hjemmekinoforsterker og to fronthøyttalere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...