stoolman Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Dette må være noe av det mest sinnsvake jeg har sett. Kjemperesultater. Jeg lurer på om du; stoolman er av en oppfatning om Intel Core 2 CPU'ene er det man bør satse på nå fremover, enten i LGA 775 eller Intels nye sokkel? -særlig md tanke på varmeutvikling, og ikke minst spill. Mvh. 6482515[/snapback] Core 2 Duo, altså Conroe er veien å gå, det er det ingen tvil om... E6600 klokker lett 1 GHz på luft på standard spenning... kald og fin... 6482613[/snapback] Hva kan man forvente med litt økt spenning og vann, f.eks. Corsairs siste vannkjøling tror du? Jeg må ærlig talt si meg imponert over Intels nye CPUer, stoolman. 6483093[/snapback] Har en E6600 på vann som min primærmaskin hjemme nå, og den kjører jeg på 3,64GHz på 1,4875V. Ytelsen er det ingenting å si på... sånn ca 30% over en FX 62 eller noe sånt.. Bare vær obs på å kjøpe godt minne....Corsair sine P6400 eller Pc 8500 er fine.. snakker da om CL3 og CL 5 versjonen HHV... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hvilken bios brukte du når du satte denne rekorden? Er på 604 nå, men sliter litt med at 2 x gb settet jeg har med ram blir registert som 2 x 512. Lurer på om det er bios? Har uansett fått de nye G skill brikkene av DHL i dag mulig det er de gamle brikkene det er noe feil med. De skal testes umiddelbart etter jobb. 6483258[/snapback] Brukte 0604 bios ja, sliter noe inmari med Fatbody brikkene mine på denne biosen... men.. det kan jo være det at jeg har gitt dem over 2V også da.. så det er ikke godt å si Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Brukte 0604 bios ja, sliter noe inmari med Fatbody brikkene mine på denne biosen... men.. det kan jo være det at jeg har gitt dem over 2V også da.. så det er ikke godt å si 6483471[/snapback] Hvilken form for problemer er det du opplever da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bra overklokk med 5,2GHz på en Core 2 Duo. Skulle likt å vite hvordan den yter... Det er skjeldent jeg har bruk for pi med mer enn 5 desimaler så akkurat det med beregning av pi bryr meg lite. Og om jeg mot formodning skulle trenge flere desimaler så holder det med å regne de ut en gang for alle og ha de klare til bruk når man trenger de. Og om noen mot formodning skulle ha behov for å regne ut pi med veldig mange desimaler og av en eller annen grunn ikke ønsker å gjenbruke det nøyaktig identiske resultatet som de fikk sist de kjørte utregningen, så går det an å regne ut 1 millon desimaler minst 10 ganger så raskt som stoolman har gjort her enkelt og greit ved å bruke et program som bruker en langt raskere og mer optimalisert algoritme enn den det 15 år gamle programmet SuperPi bruker. Gi oss heller noen resultater vi kan relatere til normale bruksområder. Ytelser som folk har bruk for. (Da mener jeg ikke om Quake 3 yter 400 eller 500 FPS på 640x480, for det tror jeg bryr de fleste midt bak.) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Grattis Stoolman, stå på videre Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Meget imponerende! Gratulerer Mr. S! Ble plutselig fornøyd med valget av P5W DH kortet... med 2x1GB CAS 4 Corsair minne da, men likevel. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Bra overklokk med 5,2GHz på en Core 2 Duo. Skulle likt å vite hvordan den yter... Det er skjeldent jeg har bruk for pi med mer enn 5 desimaler så akkurat det med beregning av pi bryr meg lite. Og om jeg mot formodning skulle trenge flere desimaler så holder det med å regne de ut en gang for alle og ha de klare til bruk når man trenger de. Og om noen mot formodning skulle ha behov for å regne ut pi med veldig mange desimaler og av en eller annen grunn ikke ønsker å gjenbruke det nøyaktig identiske resultatet som de fikk sist de kjørte utregningen, så går det an å regne ut 1 millon desimaler minst 10 ganger så raskt som stoolman har gjort her enkelt og greit ved å bruke et program som bruker en langt raskere og mer optimalisert algoritme enn den det 15 år gamle programmet SuperPi bruker. Gi oss heller noen resultater vi kan relatere til normale bruksområder. Ytelser som folk har bruk for. (Da mener jeg ikke om Quake 3 yter 400 eller 500 FPS på 640x480, for det tror jeg bryr de fleste midt bak.) 6483740[/snapback] Greit nok det.. men dette er overklokking.. ingen review.. noe det aldri har hverken vært sagt eller indikert at det er heller.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vet at det egentlig er uviktig i denne sammenheng, men er oppsettet helt stabilt ved 5.2 GHz? Eller er det sånn at det holder til SuperPI? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Veldig imponerende! Jeg er en amatør overklokker og det lover godt hva du sier om E6600 på luft Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Gartulerer, dette står det stor respekt av. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Gratulerer, Sturla! Du kommer på HW-LAN og tar verdensrekorden? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Grattis så mye!!!! Helt rått resultat. Bare håper at noe snart vil sponse meg litt igjen også slik at jeg kan være med deg å kjempe Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 way to go ventet noen uker på dette nå push it some more!! Lenke til kommentar
Løve Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Må føye meg til massen og gratulere og. Fikk plutselig veldig lyst på en Conroe, men er garantert kommet noe enda mer imba innen jeg skaffer meg ny CPU. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Vet at det egentlig er uviktig i denne sammenheng, men er oppsettet helt stabilt ved 5.2 GHz? Eller er det sånn at det holder til SuperPI? 6483898[/snapback] Det å si at den var stabil på 5.2 GHz må være en stooooor overdrivelse... Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Meget imponerende, stoolman! Sier en hel del om potensialet til Core 2 Duo... Og om noen mot formodning skulle ha behov for å regne ut pi med veldig mange desimaler og av en eller annen grunn ikke ønsker å gjenbruke det nøyaktig identiske resultatet som de fikk sist de kjørte utregningen, så går det an å regne ut 1 millon desimaler minst 10 ganger så raskt som stoolman har gjort her enkelt og greit ved å bruke et program som bruker en langt raskere og mer optimalisert algoritme enn den det 15 år gamle programmet SuperPi bruker. Ja, du sier noe der. QuickPi klarer 1 mill. siffer på 3,14 sek. (tilfeldigvis) på min middelmådige 1,6 GHz Pentium M laptop. Stoolman hadde sikkert klart denne på under 1 sek. Moralen får være at smartere algoritmer er minst like ytelsesfremmende som rå kraft... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Vet at det egentlig er uviktig i denne sammenheng, men er oppsettet helt stabilt ved 5.2 GHz? Eller er det sånn at det holder til SuperPI? 6483898[/snapback] Det å si at den var stabil på 5.2 GHz må være en stooooor overdrivelse... 6485983[/snapback] Ok, så man må be hardt når man venter på at Windows skal boote altså. :!: Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Respect! Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Slenger meg på... rett tilbake fra jobb i Amsterdam... Dette har du virkelig fortjent Sturla/Stoolman... *medgang* @Simen1: Vennligst slutt å gnåle den evinnelige visa om at SuperPi ikke er noen test.. Dette handler om *overklokking* og rekorder... Det er nok av andre tråder/info om ytelse i mer "matnytting" bruk... som for flertallet er *spill* (3D-apps)... Conroe er en liten "revolusjon" mht. ytelse.. ikke bare i SuperPi.. Endret 13. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå