Gå til innhold

Problem med Reason

Jeg_ruler

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til anskaffelse av Reason. Jeg har såvidt begynt men det er en ting som jeg har problem med. Jeg har et midi keyboard M-Audio Keystation 49e. Når jeg skal (under oppstart av programmet) legge til Midi input så finner jeg ikke keyboardet. Når jeg skulle installere driverne så kunne jeg ikke gjøre det fordi det kom opp en melding om at "devicet" allerede kunne brukes med XP elns.

I Reason kan du under Control Serfaces en liste over div. keyboard men selv om jeg har keyboardet koblet til USB porten, så finner den det altså ikke.

Aner noen hva problemet kan være?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være en ide å gå igjennom driverinstallasjon en gang til..?

Følg eventuelle bruksanvisninger som er med keyboardet. Jeg innstallerte selv et Edirol-brett nylig, og fikk beskjed i manualen om en del windows-bobler og valg jeg skulle unngå..

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned nye drivere og installert dem, men fortsatt funker det ikke. Jeg tror det er noe problem med "Midi input" av noen sort. Jeg har koblet keyboardet til pc-en via USB, men fortsatt funker det ikke.

Vet noen hva som er galt da?

Lenke til kommentar

Har du noen andre programmer du kan teste midisignalet med? Kanskje feilen bare ligger i instillingene i Reason..

Prøv f.eks. en stand-alone softsynth eller noe.. Kan se om jeg finner noe gratissoftware på google...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...