Gå til innhold

Albumguide til The Who


tjalla

Anbefalte innlegg

Oh yeah. Hadde dessverre ikke råd til å dra til Roskilde i år, men får nøye meg med Quarten den dagen de skal spille. Skulle dog vært utrolig fett å sett dem på den oransje scenen med 50k+ tilskuere.

 

Quarten melder forøvrig at The Who var i knallform da de spilte på Glastonbury-festivalen for noen dager sida. Lover bra!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå nærmer den store dagen seg!

 

Tenk å a sett Pearl Jam og deres helter The Who alt under 1 måned! The Who kommer til å sette kronen på sommeren for min del!

 

Du tjalla? Den avataren du har der, hva er den sirkelen for noe? Husker under konserten med Pearl Jam for noen uker sia hadde de akuratt det samme i form av svettebånd på armen osv.

 

eddie%20vedder%20pearl%20jam_03.jpg

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

Opprinnelig er det symbolet til det engelske flyvåpnet (RAF)

 

spitfireVJohnD2004.jpg

 

Da London var kulturhovedstaden i verden i 65-67, ble det hos ungdommen svært populært med symboler, om det så var det engelske flagget, RAF-merket eller abstrakte motiver. Forøvrig Keith Moon jeg har i avataren, hvis det skulle være noe tvil :p

 

Kjipt med bilder av gruppa i sine tidligere dager på internett, men også militæreffekter var in som vist her:

 

thewho.jpg

 

Townshend ser litt sliten ut her

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Ja. The Who var definitivt mye bedre en Stones. Rock and Roll Circus er en film som alle burde ha i hylla si, veldig bra DVD.

8849260[/snapback]

Nå skal jeg ikke starte opp en stor debatt om dette her; dette er tross alt en tråd om The Who, så dere må selvsagt få skryte så mye dere bare vil av dem. :) Jeg synes imidlertid det blir en merkelig påstand at The Who tok fullstendig luven av Stones i The Rolling Stones Rock and Roll Circus all den tid sistnevnte blant annet gjorde kanskje den beste versjonen av «Jumpin' Jack Flash» noen gang i denne videoen. Ta en titt på denne: http://www.youtube.com/watch?v=7I2bUhpuftk

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Ja. The Who var definitivt mye bedre en Stones. Rock and Roll Circus er en film som alle burde ha i hylla si, veldig bra DVD.

8849260[/snapback]

Nå skal jeg ikke starte opp en stor debatt om dette her; dette er tross alt en tråd om The Who, så dere må selvsagt få skryte så mye dere bare vil av dem. :) Jeg synes imidlertid det blir en merkelig påstand at The Who tok fullstendig luven av Stones i The Rolling Stones Rock and Roll Circus all den tid sistnevnte blant annet gjorde kanskje den beste versjonen av «Jumpin' Jack Flash» noen gang i denne videoen. Ta en titt på denne: http://www.youtube.com/watch?v=7I2bUhpuftk

8987426[/snapback]

 

Det er riktig at dette er tråden for The Who pluss at det er umulig å sette to slike band opp mot hverandre.

 

Man kan aldri hevde at et band er bedre enn et annet enn hvor diplomatisk dette svaret høres ut.

 

Subjektiviteten rår fortsatt.

Lenke til kommentar
Ja. The Who var definitivt mye bedre en Stones. Rock and Roll Circus er en film som alle burde ha i hylla si, veldig bra DVD.

8849260[/snapback]

Nå skal jeg ikke starte opp en stor debatt om dette her; dette er tross alt en tråd om The Who, så dere må selvsagt få skryte så mye dere bare vil av dem. :) Jeg synes imidlertid det blir en merkelig påstand at The Who tok fullstendig luven av Stones i The Rolling Stones Rock and Roll Circus all den tid sistnevnte blant annet gjorde kanskje den beste versjonen av «Jumpin' Jack Flash» noen gang i denne videoen. Ta en titt på denne: http://www.youtube.com/watch?v=7I2bUhpuftk

8987426[/snapback]

Vel, har lest artikler hvor grunnen til at Rolling Stones ikke ville sende programmet på lufta var fordi de ikke var fornøyde nok med sin egen prestasjon. Når The Who i tillegg gjør en slik fyrverkiperformance så gjør det ikke saken bedre for Stones.

 

Drøyt døgn igjen til konserten... kan det ikke stoppe å regne!

 

Gladnyheter: http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Kri...nd/Kristiansand <- meldt lite eller ikke no regn i morgen kveld!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
På Sommeråpent i kveld skal det visstnok være et intervju med Pete Townshend. Programmet begynner kl.21.10

9010585[/snapback]

 

Har de hatt et intervju med Pete? Kan sikkert finne det på NRK webtv, men vil bare være sikker (orker ikke lete så lenge).

 

Pete Townshend er min nye gud. Tidenes konsert fra tidenes liveband, til tross for 50% oppmøte av de originale medlemmene =D

 

Jeg skalv i timesvis etter de spilte Pinball Wizard.

9040992[/snapback]

 

Det var en ren Greatest Hits konsert, men det er vel forståelig når det er en festival der du har 10 000 forskjellige individer. Det var magisk!

 

 

Skulle ønske jeg var der!

Får kose meg med live dvd'er, gamle gode opptak, og litt nyere gode opptak :wee:

9044652[/snapback]

Jeg skal ihvertfall bestille konsert-DVDen fra themusic.com.

9045966[/snapback]

 

Kan man virkelig bestille Quart The Who konsert på DVD? Høres tvilsomt ut. Jeg så ingen kameraer...

Lenke til kommentar

Gaston: Ja, det ble gjort et 5min intervju med Townshend, sannsynligvis i et presselokale på Quarten. Ikke veldig spennende, men for oss fans så er det likevel verdt å få med seg. Du finner det sikkert på NRKs web-tv.

 

Offisielle kameraer var det nok definitivt på Quarten, selv om de kanskje ikke var i kameragropa eller på scenen. Tror ikke kameramenn hadde likt seg veldig på scena, for vi vet alle hva som skjedde med Abbie Hoffmann :p

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gaston: Ja, det ble gjort et 5min intervju med Townshend, sannsynligvis i et presselokale på Quarten. Ikke veldig spennende, men for oss fans så er det likevel verdt å få med seg. Du finner det sikkert på NRKs web-tv.

9053533[/snapback]

Ser ut som om den sendinga ikkje fungerer. Uansett finst det garantert mange betre Townshend-intervju der ute.

 

Apropos, eg syns alle som ikkje har lest dette intervjuet med Keith Moon, bør gjere det snarast. Om dei berre kunne fått det på video... *sukk*

Edit: Fant ein leif

Endret av raspekaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...