Gå til innhold

Albumguide til The Who

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil påstå at Who's Next er det beste.

8725369[/snapback]

Ser ingen begrunnelser for at den er best?

Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best :)

8728853[/snapback]

Jeg kunne godt gitt en begrunnelse, men det var bare et svar. Dessuten må jeg si meg enig med overstående post.

8729435[/snapback]

Who's Next er vel ikke den dummeste plata å starte med. Du kunne ha starta med Who Are You eller senere albu, :p

Det er den mest solgte plata og den som gjorde bandet til virkelig superstjerner. Personlig syns jeg den blir shallow for å bruke et godt norsk uttrykk, i forhold til de andre konseptplatene. Det er også for mye daukjøtt mellom de to store rocke anthem'ene. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kanskje starta med Meaty Beaty Big And Bouncy (for en god oversikt over deres tidlige hits), Who's Next (siden den er ganske tilgjengelig) og ikke minst Live at Leeds for en smakebit over hvor ville de var live.

Driver forøvrig å hører på soloalbumene til hver av medlemmene, så stikk arauvnd...

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Var det forresten noen som så den CSI episoden der Roger Daltrey hadde en gjesteopptreden som Mickey Dunn?

Kan si at jeg så den, å jeg fant den svært underholdende :wee:

8532714[/snapback]

Er dette grunnen til at de bruker Baba O'Riley som intro? :p

Endret av ArnoldLayne
Lenke til kommentar
Var det forresten noen som så den CSI episoden der Roger Daltrey hadde en gjesteopptreden som Mickey Dunn?

Kan si at jeg så den, å jeg fant den svært underholdende :wee:

8532714[/snapback]

Er dette grunnen til at de bruker Baba O'Riley som intro? :p

8842284[/snapback]

Neppe :)

Edit:

Daltrey er jo faktisk skuespiller også, eller har spilt i noen filmer iallefall. CSI M, CSI NY og CSI har jo alle åpningslåt fra The Who. Kan jo tenkes at dem spurte Daltrey om å gjøre gjesteopptreden av den grunn

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Fantastisk performance. Programmet var i regi av The Rolling Stones og skulle sendes på TV. En rekke artister ble invitert deriblant Jethro Tull, Clapton og Lennon. K.Richards ga klar beskjed etter programmet var spilt inn at dette ikke skulle bli sendt. The Who var definitivt det bandet som tok pusten av de fleste den kvelden og det er meget sannsynlig at deres opptreden gjorde at programmet ikke ble sendt. Ikke før i 1996 ble det en cd eller dvd ut av programmet.

http://www.youtube.com/watch?v=OjkGHn8_Z2c <- here it is

Kan også sees på Kids Are Alright-dokumentaren som jeg forøvrig har anmeldt

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er veldig uenig i det du mener om Endless Wire. Jeg synes deres foreløpige siste album er noe av det beste jeg har hørt. Ingen catchy sanger, hva med "A Man in a Purple Dress", "Black Widow's Eyes", "Pick Up the Peace" , "We Got a Hit"?

Tommy er en klasse for seg selv og jeg anbefaler alle å se filmmusikalen "Tommy".

Endless Wire er i mine øyne det beste albumet.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig uenig i det du mener om Endless Wire. Jeg synes deres foreløpige siste album er noe av det beste jeg har hørt. Ingen catchy sanger, hva med "A Man in a Purple Dress", "Black Widow's Eyes", "Pick Up the Peace" , "We Got a Hit"?

Tommy er en klasse for seg selv og jeg anbefaler alle å se filmmusikalen "Tommy".

Endless Wire er i mine øyne det beste albumet.

8959931[/snapback]

Ja, da får vi være uenige. Synes lydbildet på albumet er dørgandes kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...