Gå til innhold

Albumguide til The Who

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg satt meg aldri helt inn i albumet, da jeg hadde planer om å se filmen først. Jeg har enda ikke gjort det, men antar at jeg må gjøre det snart. Etter å ha hørt Q. fristet det ikke like mye å se den, vi får se hva det blir til.

8522210[/snapback]

Jeg synes Tommy (albumet) er bedre en Quadrophenia (albumet), men motsatt når det gjelder filmene. :)

Lenke til kommentar

Montgomery: Godt valg :)

SteffyPants: Gjør deg godt kjent med albumet og hele historien først. Altså Tommy-albumet.

Kom over en morsom coverversjon i stad: The Zimmers - My generation

Vil bare minne dere på at Mike Myers skal spille K.Moon i en spillefilm basert på hans liv. Bør bli spennende.

http://uk.imdb.com/title/tt0482630/

Rockumentaryen The Kids Are Alright er lagt til

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

"Most rock films are pretentious. They're made for the sole purpose of making Robert Plant's dick look big. This is totally the opposite. Within the first half hour we're made to look complete idiots." – Roger Daltrey kommenterer rockumentarys og Kids Are Alright

Godt sagt! :D

Lenke til kommentar

Daltrey var den store playboy'en i gjengen ja, men var samtidig helsefrik og levde ikke akkurat noe playboyliv. Townshend var familietypen og var tidlig hjemme. Entwistle og Moon var de som levde rockelivet fra de tidligere tider og vi ser hva som skjedde med dem. Enig at Townshend ikke akkurat er den mest snaddrete typen i bandet. Spesielt tidlig 80-tall og tidlig 90-tall da han hadde en liten hestehale. Han så derimot bra ut med halvlangt hår sånn som han hadde på Woodstock. Den sjukeste av alle er vel Keith Moon årene før han døde.

rcse05.jpg

Entwistle hadde sannelig god smak når det gjaldt klær har jeg merket. Dæven kunne ha tenkt meg denne lille saken. Leather all the way. Nå veit vi hvor Jahn Teigen fikk inspirasjonen fra :p

pdvd_000.jpg

*føle seg som en av Homsepatruljen*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Vil påstå at Who's Next er det beste.

8725369[/snapback]

Ser ingen begrunnelser for at den er best?

Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best :)

8728853[/snapback]

At sangene er de beste? At det er det albumet man liker å høre på? Det ligger noen selvfølger i en anbefaling, å argumentere for sin subjektive mening for å overtale andre blir det alltid problemer av. Jeg liker Who's Next jeg også, uten at jeg kan begrunne det med at teksten eller trommene eller riffene eller produksjonen er enestående, jeg kan bare enkelt og greit si at den er god.

Nå har har June-aid to anbefalinger om å sjekke ut Who's Next, vi får håpe at vedkommende stoler på oss til tross for våre manglende argumenter.

Lenke til kommentar

8725369[/snapback]

Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best :)

8728853[/snapback]

Jeg kunne godt gitt en begrunnelse, men det var bare et svar. Dessuten må jeg si meg enig med overstående post.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8725369[/snapback]

8728853[/snapback]

At sangene er de beste? At det er det albumet man liker å høre på? Det ligger noen selvfølger i en anbefaling, å argumentere for sin subjektive mening for å overtale andre blir det alltid problemer av. Jeg liker Who's Next jeg også, uten at jeg kan begrunne det med at teksten eller trommene eller riffene eller produksjonen er enestående, jeg kan bare enkelt og greit si at den er god.

Nå har har June-aid to anbefalinger om å sjekke ut Who's Next, vi får håpe at vedkommende stoler på oss til tross for våre manglende argumenter.

8728915[/snapback]

8725369[/snapback]

8728853[/snapback]

Jeg kunne godt gitt en begrunnelse, men det var bare et svar. Dessuten må jeg si meg enig med overstående post.

8729435[/snapback]

Unskyld da, det er vell kanskje met for min skyld jeg ber om begrunnelse. Synes det er interesant å lese hva andre ser i gode album, hvordfor de synes de er best/dåligst osv. Beklager om jeg har irritert noen :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at Tommy er den beste platen. Grunnen til det er at jeg er veldig glad i album som har et tema, som går igjen hele platen igjennom. Både et musikalsk tema, altså elementer i sanger som er lik som gir albumet helhet, og ikke minst at det er lyrisk sammensatt. Akkurat som en film på en måte. Hele albumet handler om Tommy, som er "Blind, Deaf and Dumb", men en gud på sitt egne lille felt. Du akn jo lese hva forfatteren av tråden skriver i anmeldelsen av albumet, jeg er iallefall helt enig der. Gode tekster og fantastisk musikalsk sett. Får du tak i Live At Leeds dobbelversjon har du også hele Tommy live, det er kult å høre hele plata live også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...