Dorian Gray Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg satt meg aldri helt inn i albumet, da jeg hadde planer om å se filmen først. Jeg har enda ikke gjort det, men antar at jeg må gjøre det snart. Etter å ha hørt Q. fristet det ikke like mye å se den, vi får se hva det blir til. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg satt meg aldri helt inn i albumet, da jeg hadde planer om å se filmen først. Jeg har enda ikke gjort det, men antar at jeg må gjøre det snart. Etter å ha hørt Q. fristet det ikke like mye å se den, vi får se hva det blir til. 8522210[/snapback] Jeg synes Tommy (albumet) er bedre en Quadrophenia (albumet), men motsatt når det gjelder filmene. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Thx tjalla! tenkte for en tid tilbake at jeg måtte prøve ut the who! fikset meg Who's next. Leste deretter denne tråden og gikk for live in leeds! Kanonplate! thx! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Montgomery: Godt valg SteffyPants: Gjør deg godt kjent med albumet og hele historien først. Altså Tommy-albumet. Kom over en morsom coverversjon i stad: The Zimmers - My generation Vil bare minne dere på at Mike Myers skal spille K.Moon i en spillefilm basert på hans liv. Bør bli spennende. http://uk.imdb.com/title/tt0482630/ Rockumentaryen The Kids Are Alright er lagt til Endret 3. mai 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kan jo si at The Kids Are Alright, var en flopp når den først kom ut, altså på VHS. Lyden og bilde var ekstremt dårlig, men når dem kom ut i remastret versjon (lyd 5.1, og bilde), så ble dette her virkelig saker! Det er en virkelig must have! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 "Most rock films are pretentious. They're made for the sole purpose of making Robert Plant's dick look big. This is totally the opposite. Within the first half hour we're made to look complete idiots." – Roger Daltrey kommenterer rockumentarys og Kids Are Alright Godt sagt! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Sier jo også at de var kjent for at de var så stygg alle sammen. Maken til selvironisk gjeng skal man lete lenge etter. Må si jeg elsker selv ironi innenfor musikken Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Daltry var jo hunk til tross for håret, og holder seg bra for å være 60. Townshend, derimot, var jævlig fra dag 1. =D Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Se nå på dem. Fra et tidlig stadium, 60tallet en gang. Skjønner jo godt hvorfor de spøkte med at de var så stygge at det var derfor de ble kjent :!: Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Var det forresten noen som så den CSI episoden der Roger Daltrey hadde en gjesteopptreden som Mickey Dunn? Kan si at jeg så den, å jeg fant den svært underholdende Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Daltrey var den store playboy'en i gjengen ja, men var samtidig helsefrik og levde ikke akkurat noe playboyliv. Townshend var familietypen og var tidlig hjemme. Entwistle og Moon var de som levde rockelivet fra de tidligere tider og vi ser hva som skjedde med dem. Enig at Townshend ikke akkurat er den mest snaddrete typen i bandet. Spesielt tidlig 80-tall og tidlig 90-tall da han hadde en liten hestehale. Han så derimot bra ut med halvlangt hår sånn som han hadde på Woodstock. Den sjukeste av alle er vel Keith Moon årene før han døde. Entwistle hadde sannelig god smak når det gjaldt klær har jeg merket. Dæven kunne ha tenkt meg denne lille saken. Leather all the way. Nå veit vi hvor Jahn Teigen fikk inspirasjonen fra *føle seg som en av Homsepatruljen* Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hehe, jeg tenker på hvordan det må ha vært å jobbet/spilt sammen med Keith Moon de årene han var oppegående. Det må ha vært litt av en opplevelse. Maken til syk fyr altså, utolig masse jævelskap og morsomheter på lager til enhver tid virker det som Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Vil påstå at Who's Next er det beste. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vil påstå at Who's Next er det beste. 8725369[/snapback] Ser ingen begrunnelser for at den er best? Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vil påstå at Who's Next er det beste. 8725369[/snapback] Ser ingen begrunnelser for at den er best? Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best 8728853[/snapback] At sangene er de beste? At det er det albumet man liker å høre på? Det ligger noen selvfølger i en anbefaling, å argumentere for sin subjektive mening for å overtale andre blir det alltid problemer av. Jeg liker Who's Next jeg også, uten at jeg kan begrunne det med at teksten eller trommene eller riffene eller produksjonen er enestående, jeg kan bare enkelt og greit si at den er god. Nå har har June-aid to anbefalinger om å sjekke ut Who's Next, vi får håpe at vedkommende stoler på oss til tross for våre manglende argumenter. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Vil påstå at Who's Next er det beste. 8725369[/snapback] Ser ingen begrunnelser for at den er best? Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best 8728853[/snapback] Jeg kunne godt gitt en begrunnelse, men det var bare et svar. Dessuten må jeg si meg enig med overstående post. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vil påstå at Who's Next er det beste. 8725369[/snapback] Ser ingen begrunnelser for at den er best? Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best 8728853[/snapback] At sangene er de beste? At det er det albumet man liker å høre på? Det ligger noen selvfølger i en anbefaling, å argumentere for sin subjektive mening for å overtale andre blir det alltid problemer av. Jeg liker Who's Next jeg også, uten at jeg kan begrunne det med at teksten eller trommene eller riffene eller produksjonen er enestående, jeg kan bare enkelt og greit si at den er god. Nå har har June-aid to anbefalinger om å sjekke ut Who's Next, vi får håpe at vedkommende stoler på oss til tross for våre manglende argumenter. 8728915[/snapback] Vil påstå at Who's Next er det beste. 8725369[/snapback] Ser ingen begrunnelser for at den er best? Blir litt døfødt å bare slenge ut den plata man synes er best, uten å gi en begrunnelse, for det er vell som regelt en grunn til at man synes en plate er best 8728853[/snapback] Jeg kunne godt gitt en begrunnelse, men det var bare et svar. Dessuten må jeg si meg enig med overstående post. 8729435[/snapback] Unskyld da, det er vell kanskje met for min skyld jeg ber om begrunnelse. Synes det er interesant å lese hva andre ser i gode album, hvordfor de synes de er best/dåligst osv. Beklager om jeg har irritert noen Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Jeg vil si at Tommy er den beste platen. Grunnen til det er at jeg er veldig glad i album som har et tema, som går igjen hele platen igjennom. Både et musikalsk tema, altså elementer i sanger som er lik som gir albumet helhet, og ikke minst at det er lyrisk sammensatt. Akkurat som en film på en måte. Hele albumet handler om Tommy, som er "Blind, Deaf and Dumb", men en gud på sitt egne lille felt. Du akn jo lese hva forfatteren av tråden skriver i anmeldelsen av albumet, jeg er iallefall helt enig der. Gode tekster og fantastisk musikalsk sett. Får du tak i Live At Leeds dobbelversjon har du også hele Tommy live, det er kult å høre hele plata live også Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Får du tak i Live At Leeds dobbelversjon har du også hele Tommy live, det er kult å høre hele plata live også 8829920[/snapback] Live At Leeds Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå