Kjekssjokolade Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tror jeg skal få tak i både Quadrophenia og Tommy (siden jeg er fan^^). The Who: Live At The Isle Of Wight Festival, har jeg faktisk, "glemte" å nevne dem. Ja, er enig, skal man ha The Kids Are Allright, så må man ha 2disc versjonen, er så mye på bonusdiscen, virkelig værdt det! (Har 2disc versjonen) Takk skal du ha Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) La til The Who By Numbers og The Who post-Moon/Entwistle og endret karakterer: Who's Next: 8/10 Quadrophenia: 10/10 Kommer nok til å legge til mer de nærmeste dagene Endret 21. mars 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Er veldig enig i det du sier om de nyere albumene. Men en ting jeg lurte på, soloarbeidene til Daltery, Townshend og Entwistle, skal/kan du si noe om dem? Har Townshends 'Empty Glass' fra 1980 på LP, men ingenting utover den. Edit: leif Endret 21. mars 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hør, hør! Live At Leeds var første The Who-plata mi også, kjøpte den når den kom ut i Norge. Vet ikke om det er gammelt nytt, men LP'en kom faktisk med en papirpose utenpå omslaget med stempelet vi ser på bildet. Har lånt den ut for øyeblikket, så jeg får ikke sjekket hvordan den ellers så ut. Den gangen de kom ut var nok Quadrophenia favoritten. Men jeg holder kanskje en knapp på Who's Next idag, inklusive noen av de poppete sporene. Geir Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Flott! Gleder meg til å se The Who på Roskilde i sommer! Blir høydepunktet for festivalen det. Live at Leeds er nok favoritten her. Lenke til kommentar
Gorbatsjov Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Fin album-guide Er litt uenig at Endless Wire er så dårlig, det er klart at den ikke kan måle seg med noen av de gamle klassikerne, men personlig synes jeg det var et helt ålreit album. Håper selvfølgelig at de holder seg unna det nye albumet på quart-festivalen i sommer. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 The Who er sinnsykt bra! Litt synd med alle de gitarene som gikk med, men jaja... Tror jeg skal skaffe meg alle albumene på LP. Veldig fin guide forresten Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 The Who er sinnsykt bra! Litt synd med alle de gitarene som gikk med, men jaja...Tror jeg skal skaffe meg alle albumene på LP. Veldig fin guide forresten 8444958[/snapback] oh. Ny eller brukt LP? Gidder du å si ifra om du finner noe du ikke skal ha? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Har fått tak i noen flere av soloalbumene. Et jeg vil trekke fram som en anbefaling er Roger Daltreys første soloalbum: Daltrey. Det kom ut i 1973, og Jimmy Page spiller gitar på "There Is Love". Tar det med soloalbumene til folkene opp igjen i denne tråden, siden jeg har etterlyst dem før, trådstarter eller andre Endret 23. april 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Gorbatsjov Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Townshend har en del gode soloalbum. Kan anbefale Rough Mix (med Ronnie Lane), All the Best Cowboys Have Chinese Eyes og Empty Glass. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Townshend har en del gode soloalbum. Kan anbefale Rough Mix (med Ronnie Lane), All the Best Cowboys Have Chinese Eyes og Empty Glass. 8456122[/snapback] Har de to siste du nevnte der, på LP faktisk Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 The Who er sinnsykt bra! Litt synd med alle de gitarene som gikk med, men jaja...Tror jeg skal skaffe meg alle albumene på LP. Veldig fin guide forresten 8444958[/snapback] oh. Ny eller brukt LP? Gidder du å si ifra om du finner noe du ikke skal ha? 8449853[/snapback] Det blir vel begge deler, har funnet en platebutikk på Fredriksberg i Køben som selger nye og eldre LP'er i kronologisk rekkefølge. Har absolutt alt. Har kjøpt en del Zeppelin plater, originaler med ubrytt forsegling fra 70-tallet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Vurderer å ta med en oversikt over soloplatene. Samleplaten Meaty Beaty Big And Bouncy er lagt til. Den ligger i kronologisk rekkefølge så du skal finne den mellom Who's Next og Quadrophenia. Lenke til kommentar
Midex Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Veldig bra guide,men skjønner ikke hvordan du kan gi Who's Next 8/10. Et av bandets beste album. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Skulle man vært objektiv så er det vel en 10'er. Det er den plata som har solgt mest og som gjorde de til VIRKELIG store stjerner. Guiden min er subjektiv og personlig så syns jeg plata har noen hull iform av litt kjipe sanger. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Veldig bra guide,men skjønner ikke hvordan du kan gi Who's Next 8/10. Et av bandets beste album. 8518710[/snapback] Det står skrevet der, å jeg er helt enig, det er for svakt midtparti Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Virkelig bra! Har ikke hørt så mye på The Who, har nok hørt på feile plater og låter. Men så finnes det jo så mye annen bra musikk! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Virkelig bra! Har ikke hørt så mye på The Who, har nok hørt på feile plater og låter. Men så finnes det jo så mye annen bra musikk! 8521649[/snapback] The Who burde du virkelig lytte til av og til Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg gleder meg veldig til å se dem igjen i sommer. Who's Next er for øvrig en av yndlingsalbumene mine, og den absolutte favoritten min fra bandet. En singel med Baba og 12 x 3 minutter med stillhet hadde fortsatt vært tidenes, men med tanke hvor høy kvalitet resten holder så kan jeg ikke annet enn elske albumet. Jeg falt aldri helt for Quadrophenia. Det er vel kanskje alltid slik at det er noe man ikke liker fra et band man elsker. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg gleder meg veldig til å se dem igjen i sommer. Who's Next er for øvrig en av yndlingsalbumene mine, og den absolutte favoritten min fra bandet. En singel med Baba og 12 x 3 minutter med stillhet hadde fortsatt vært tidenes, men med tanke hvor høy kvalitet resten holder så kan jeg ikke annet enn elske albumet. Jeg falt aldri helt for Quadrophenia. Det er vel kanskje alltid slik at det er noe man ikke liker fra et band man elsker. 8522085[/snapback] Hva du synes om Tommy da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå